Dilemma: vertellen op het werk?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by betties, Aug 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Hi,
    Afeglopen tijd heel veel gebeurd en alles valt nu samen! Ik ben in een reprganisatie overplaatsbaar verklaard, mijn functie vervalt per 1-1-2014. Afgelopen juli heb ik intern een andere functie gevonden, daar ben ik 19 augustus begonnen en ik heb een proeftijd van 3 maanden. Dan beslissen ze of ze mij definitief overnemen. Nu ik daar werk vind ik het werk en de collegas echt heel erg leuk, echt een warm bad waar ik in terecht gekomen ben...

Aan de andere kant was ik ruim 3,5 jaar bezig met zwanger worden en sinds dit jaar actief met ivf en in juli een icsi behandeling. Mijn vorige baas weet daar ook alles van. Precies ook in juli was de icsi en in de vakantie testte ik positief! Dus ik ben nu zwanger aan net werk! Maar.... Ik wordt steeds beroerder... Het overgeven is nu ook begonnen en de pillen die ik er voor heb lijken toch niet erg te werken.
    Ik bouw mijn uren nog op in de nieuwe functie omdat ik hier voor een tijdje in de ziektewet heb gezeten. Vanaf volgende week moet ik de uren weer gaan uitbouwen en binnen 4 weken weer volledig 8 uur per dag werken.

Ik twijfel of ik zal vertellen van de zwangerschap. Ik wil graag dat ze me beoordelen op mijn enthousiasme en wat ik kan. E zijn nu al heel enthousiast over me, maar wat als ze wetem dat ik half ziek ben nu en eind februari een tijd weg ben? Ik wil deze baan heel graag houden.
    Volgende week heb ik de termijnecho. Zal ik het daarna vertellen?

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je zo ziek bent en blijft zou ik het wel vertellen. Uiteindelijk zal je je toch anders gedragen als je je zo beroerd voelt en zet je wellicht een ander beeld van jezelf neer dan hoe je het zou willen.
    Denk wel dat het goed is om dan ook meteen te benoemen dat je het zo naar je zin hebt en je zo prettig voelt.

3. Me and

Me and Actief lid

Jun 8, 2013
    274
    1
    18
    NULL
    Utrecht
    Hi Betties,

Ik zou het ook vertellen maar ook dat je al zo lang bezig bent en je er hard voor hebt gemaakt dit te bereiken en dat je bang bent dat je hierdoor beoordeeld wordt. Ik zou eerlijk zijn des te meer ze het waarderen denk ik.
    En natuurlijk gefeliciteerd!

Succes! ;)

4. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    Binnen hetzelfde bedrijf? Want dan verwacht ik at ook je geschiedenis gewoon is overgedragen..
    Ik snap je dilemma wel.. Met een beetje geluk is de misselijkheid over een paar weken een stuk minder!

Ik zou in ieder geval de echo afwachten, daarna is het wel tijd om het te vertellen.. Want dan duurt het niet lang meer voor ze het toch gaan zien;)

En ik denk dat ze eerlijkheid wel kunnen waarderen, ze hebben je immers nu ook aangenomen terwijl je nog in de ziektewet zit.

Spannende tijd voor je zeg.. En een nieuwe functie en zwanger na al die tijd!

5. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat een geweldig nieuws na 3,5 jaar!

Ik zou als het goed is na je termijn echo het eerlijk vertellen. Ik zou aangeven dat je het moeilijk vind om te vertellen en waarom. Eerlijkheid duurd nog altijd het langste!

Hoop dat je snel minder misselijk bent en je volop kan genieten van je zwangerschap. Want na 3,5 jaar heb je dat echt wel verdiend!

Share This Page