Omdat ik mij ongerust maak heb ik de volgende vraag: Ik ben 5 weken en 2 dagen zwanger en heb sinds twee dagen bloedverlies. Donderdag, toen ik het ontdekte leek het vwb gevoel op menstruatieachtige krampen met helder bloed, geen stolsels. Het was niet heel veel en vooral bij het plassen liep het er een beetje uit. Gisteren was het al minder en ook lichter van kleur en als ik het afveegde was het wat slijmerig, niet heel erg. Nu, zaterdagochtend is het geheel weg. Met de huisarts afgesproken dat ik zal afwachten maar mijn vraag is: kan dit een miskraam zijn geweest? Of kan ik nog gewoon zwanger zijn en hoef ik mij. niet heel erg ongerust te maken? Deze onzekerheid is vreselijk dus hopelijk kunnen jullie iets meer vertellen. Het is niet mijn eerste zwangerschap maar mijn vierde. Heb drie kinderen, waaronder een tweeling en vorig jaar een lege vrachtzak gehad. Ontdekt met acht weken. Alvast bedankt.
Hoi, Ik kan het niet je niet zeggen. He tis wel kort voor een complete miskraam, het bloedverlies. Dus het kan ook van iets anders zijn. Het is een lastige termijn om met de echo iets te zien dus als je geen bloed meer verliest en geen buikpijn hebt, zou ik het even afwachten en over een paar weken een echo doen. Meld je in ieder geval aan bij de verloskundige en bespreek het even zodat je samen een plan kan maken. Of via de huisarts kan ook. Groeten Evelien