Zere polsen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Rozanna, 22 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL
    Sinds een week of 2 (v.a. week 24) heb ik last van zere polsen, beiden! De pijn zit aan de bovenkant. Vooral gevoelig als ik bijvoorbeeld mezelf omhoog duw uit bed of als ik mijn handen naar binnen duw.
    Mijn haptonoom geeft aan dat dit mogelijk door de verweking komt onder invloed van zwangerschapshormonen.
    Een enkele keer heb ik ook wat last van tintelingen in mijn handen/vingers, alsof ze 'slapen' (vooral 's nachts of als ik de telefoon een kwartiertje in dezelfde houding vasthou met bellen).

Denk je, dat dit inderdaad wordt veroorzaakt door hormonen? Omdat het beiden polsen betreft denk ik niet aan carpaal tunnelsyndroom.
    Is er iets dat ik kan doen of laten?
    Mijn man dacht dat ik misschien gebaat zou zijn om er soms even een polsband omheen te doen, (bijv. 's nachts als ik in mijn slaap mijn handen onder mijn buik leg en dit dan uiteindelijk zorgt voor zere polsen omdat ik ze dan onbewust 'oprek'), dan kunnen ze niet (optimaal) meebuigen... Wat is jouw mening?

Alvast bedankt!

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Het klinkt voor mij toch als carpaal tunnel syndroom aangezien je ook wel eens last hebt van een doof gevoel in je vingers. Dat is een teken dat er zich vocht bevindt in je polsen/handen wat jouw klachten veroorzaakt. Een polsband 's nachts omdoen kan inderdaad verlichting geven zodat het vocht wat makkelijker afgedreven kan worden. Zorg verder dat je goed drinkt en vochtafdrijvende voedingsmiddelen eet zoals komkommer en bleekselderij.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina