Je eisprong voelen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Djam, 9 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Djam

    Djam Actief lid

    2 aug 2007
    284
    0
    0
    Maasdijk
    Hallo meiden,

    Ik heb even een vraag aan jullie, veel vrouwen voelen hun eisprong. De 1 zegt dat je een soort buikpijn krijgt (vergelijkbaar met een soort blindedarm onstekking) de ander merkt het aan haar afscheiding. Ik voel eigenlijk nooit wat, mijn cyclus is ook nog nooit normaal geweest (meestal rond de 34 dagen)
    Nu is mijn vraag: Als jullie je eisprong voelen, wat voel je dan precies.

    Groetjes Mariska
     
  2. bliek

    bliek Actief lid

    5 aug 2006
    414
    0
    0
    tandartsassistente
    gaanderen
    Hoi Mariska,

    ik voel mn eisprong vaak ook, heel soms niet... maar bij voelt het als lichte ongesteldheidspijn, ook die lage rugpijn en buikpijn, maar in veel mindere mate... (tenminste ik denk dat dat mn eisprong is omdat het elke keer ongeveer 2 wkn na mijn laatste ongesteldheid is, dus...)

    groetjes
     
  3. BlaBlaBla

    BlaBlaBla Bekend lid

    25 jun 2007
    996
    0
    0
    ik heb 25 en 26 juni last gehad van ongi krampen en lage rugpijn (d8 dat mijn ongi door zou zetten) maar ben dus gister ongesteld geworden...ik ga er dus nu vanuit dat ik 1 van die 2 dagen mijn eisprong heb gevoeld
     
  4. Secretstar

    Secretstar Actief lid

    Ik 'voel' mijn eisprong elke maand.
    Daarmee wil ik zeggen dat mn afscheiding dan heel anders is, doorzichtig en draderig.
    Ik weet heel zeker dat dit mijn eisprong is want toen ik aan de Evra-patch zat had ik dit niet (logisch want dan rijpt er geen eitje ;) )
    Af en toe voel ik ook wel eens steekjes dan in mn onderbuik maar dat is zeker niet elke maand zo!
     
  5. barbeestenboel

    barbeestenboel Actief lid

    20 mei 2007
    381
    0
    0
    Ik was hondentrimster, nu thuisblijfmam.
    Ik voel meestal een dag of 3 buik pijn. De eerste dag wordt het gevoelig op de plek waar ongeveer mijn eierstok zit (rechts of links), die gevoeligheid wordt dan steeds pijnlijker.Tot ik dan een dag heb dat het echt lijkt of er iets op knappen staat (links of rechts) soms trekt het door naar mijn rug of maag, echt heel pijnlijk. Die dag is dan het ergst en dan weet ik dat mijn eisprong komt of er is. Test op die dag dan ook positief met mijn ovulatie test. De volgende dag is de pijn dan weg of zo goed als weg. Wel makkelijk dat ik weet wanneer ik vruchtbaar ben, vervelend wel dat het pijn doet. Ook voel ik dan dat mijn baarmoedermond helemaal zacht is. Ik merk het niet aan mijn slijm.
    bar
     
  6. Ritje

    Ritje Fanatiek lid

    10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Mijn eisprong voel ik en het doet pijn,
    krampen en dat duurt geen dagen maar eigenlijk een paar uur,
    is misschien ge hoor maar dan zijn ze op hun hevigste,
    en wel eigenlijk was ik lang verkeerd aan het tellen,
    normaal is je eisprong 14 vanaf je eerste dag dat je ongesteld bent,
    maar dat hangt dan ook weer af van vrouw tot vrouw,

    hier kun je het als het normaal is je cyclus het een beetje uittellen,
    het schommelt met mij erond toch,
    veel succes

    Liefs Ritje ;)

    http://www.9maand.be/zwanger/zwanger/bereken.php
     
  7. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey Djam,

    Ik voel mijn eisprong ook nooit. Ik heb het ook aan anderen van dit forum gevraagd. Zij lieten mij weten dat hun afsheiding anders is dan normaal (doorzichtig en dikker). Ze zeiden al vergelijkbaar met een rauw ei haha :D
    Hier ga ik dus zelf nu ok veel meer opletten! Wel vervelend hoor dat je zo onregelmatig bent. Ik slik van Etos multivitaminen. Ik denk dat deze mijn cyclus ondersteund. Staat ook op de verpakking. Twee jaar geleden ben ik ook gestopt met de pil. Toen was ik het erg onregelmatig. Nu niet. Misschien niet volledig dankzij Etos, maar ik denk wel dat het scheelt. E...ach ja baat het niet schaadt het niet, toch :D !
    Succes ermee!
     
  8. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Ik heb ook van dat eiwit-slym haha. En vorige maand dacht ik, ik heb geen eisprong gevoeld, ja niet op de datum die uitgerekend was, maar wel een paar dagen daarna. Toen kreeg ik opeens steken/kramp aan de rechterkant, waar mn eierstok zit. Dus heb zo'n vermoeden dat dat em was :)
     
  9. music4life

    music4life Niet meer actief

    ik voel hem ook goed ,,ik heb dan erg last van afscheiding en steken in mijn onderbuik
     
  10. Nikkie80

    Nikkie80 Fanatiek lid

    9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey Danielle

    Hoe was je bruiloft? Proficiat!
    Je had mooi weer :D
     
  11. joyce30

    joyce30 Actief lid

    7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik heb soms kramp aan de linker of rechterkant van mijn onderbuik .En ik heb witte afscheiding .Daaraan kan ik zien dat ik een eisprong heb .
     

Deel Deze Pagina