Op vakantie 6 weken voor de uitgerekende datum?

Discussion in 'Zwangerschap' started by lindavg, Aug 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hallo,

Ik vraag me af wat jullie zouden doen.
    Ik heb de kans om dus 6 weken voor de uitgerekende datum weekje weg te gaan.
    Zo rond 15 september en dan moet ik nog 6 weken.
    De bedoeling is om met de auto naar spanje te gaan en dan wel boven in spanje.
    We gaan met zijn 2 dus we kunnen stoppen zo vaak wel willen en hebben de tijd aan ons zelf.

Wat zouden jullie doen, gewoon lekker gaan of heb je zoiets van nee daar begin ik niet aan zo kort voordat ik moet bevallen.

Overigens heb ik weinig tot geen klachten alleen veel moe.

2. Niet meer actief

Hey!

Als jij je verder goed voelt en denkt die lange autorit aan te kunnen, je hebt verder geen voorweeen ofzo, dan zou ik denk ik wel gaan...nu kan het nog, neem al je papieren mee voor de zekerheid...maar ik denk dat het heel moeilijk is voor een buitenstaander...deze zwangerschap bijvoorbeeld wilde ik nog niet naar spanje al kreeg ik er een paar duizen euro bij, maar vorig jaar ben ik ook vrij ver voor de uitgerekende datum gegaan!

suc6 liefs peet

3. Loess

Loess Actief lid

Feb 14, 2007
    267
    0
    0
    ik zou ook cker gaan als je nergens last van... zou zeggen geniet ervan meid..

4. als je het aankan zo lang in de wagen te zitten en je hebt nergens last van: zeker doen! geniet ervan!
    (ik zou het op die moment niet meer kunnen doen hebben :( )
    veel plezier!

5. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Tja, moeilijk in te schatten he. Ik heb me altijd goed gevoeld, maar nu (nu mijn verlof net in is gegaan) wordt alles opeens erg zwaar. Dat had ik niet verwacht, dus je kunt het van tevoren eigenlijk niet zeggen. Als ik jou was zou ik inderdaad vantevoren goed nadenken over of je genoeg rust kunt nemen en je evt. kunt overgeven aan de kwaaltjes, mochten die er zijn. Maar zolang het kan: gaaaan!

Veel plezier
    Amber

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zeker gaan, zou ik zeggen!
    Ik ga zelf ook over 2 weken op vakantie!
    Wij gaan 10 dagen naar Kreta!
    Groetjes Bolbuikje!

7. Dushi

Dushi Niet meer actief

Oef...

ik was blij dat ik met 6,5 week voor de datum met zwangerschapsverlof kon. Lang lopen was er al niet meer bij en ik was toch wel blij met mijn slaapjes over de dag.

Wil dus zeggen dat ik blij was dat ik thuis was; eigen bed, eigen tijd, niks moet en als het komt eigen ziekenhuis in de buurt.

Maar goed, dit is mijn idee.

Groetjes,
    Danielle

8. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    als je kunt gaan,

Maar ik voelde me thuis heel goed, en op vakantie bagger. Ik was 22 weken maar stukken lopen was er niet meer bij. ik had ook minder lucht en wilde overdag slapen. echt veel vakantie had ik niet. Ik zou bang zijn dat als er iets is je niet 1,2,3 thuis bent. Spanje is best ver.

Ik zou eerder wat dichterbij gaan.

9. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik vond een groot verschil 29 weken of 34 weken zwnager. ik persoonlijk had het niet gedaan. tegen die tijd kun je enorm veel last van je schaamstreek krijgen, en wordt je al stijf als je een half uurtje zit.

maargoed je kunt het denk ik pas echt goed zeggen tegen die tijd. vooral luisteren naar je eigen lichaam en gevoel. Als je toch weg wilt zou ik in Nederland blijven

met week 33 was er bij mij niks aan de hand, en vanaf week 35 kon ik om de dag naar het ziekenhuis en voelde ik me verschrikkelijk.

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

Feb 25, 2006
    5,200
    0
    0
    bij nijmegen
    ligt eraan hoe je je voelt... ik zelf zou wel weg gaan maar ik zou liever dichterbij huis blijven.. maar aj ik heb makkelijk praten is hier altijd mooi weer.. ik weet niet of ik zon lange autorit zou doen.. ik vond een uur in de auto al lang en moest dan al 1 keer naar de wc

11. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Bedankt voor de antwoorden.
    Ben ook nog steeds aan het twijfelen, wat ik zal doen.
    Beslis nu ook nog niks, als ik ga doe ik dat wel heel last minute en zie ik wel wat er vrij is.

Mijn grootste nee is stel dat ik te vroeg beval, dan ben ik wel in spanje.

Reacties zijn altijd nog welkom en ik heb nog 4 weken om erover na te denken.

12. augustus

augustus Niet meer actief

Ik zou het zelf niet zo snel doen

13. Sellie13

Sellie13 Actief lid

Jul 9, 2007
    210
    0
    0
    Natuurlijk een beetje lastig in te schatten hoe je je dan voelt, maar ik zou zeker lekker gaan als het kan! Bovendien, je hebt niet een vliegticket geboekt ofzo, dus je kunt lekker zelf bepalen wat je doet.
    Ik ga zelf met 22/23 weken drie weken naar Japan, dus ben ook nogal wat van plan, haha. Maar daar is de gezondheidszorg ontzettend goed, en ik doe het lekker rustig aan (mijn vriend mag alle bagage dragen ;) )

Fijne vakantie, ik hoop dat het lukt!

14. Lara11

Lara11 Niet meer actief

dit is wel een erg belangrijk argument.. Het zou mij thuis houden. Heb je al gedacht aan een vakantie in Nederland?

groetjes, Amber

15. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

Feb 3, 2007
    3,355
    0
    0
    docente
    ik vind vakantie op 22/23 weken wel wat anders dan op 34 om eerlijk te zijn. Ben zelf op 22 weken ook op vakantie geweest en heb toen al gelet op goede ziekenhuizen. voor het geval dat er iets mis zou gaan. Ik vind het knap als je het doet, maar misschien bezorg je jezelf ook wel extra zorgen die je niet hebt als je dichterbij gaat. Het is ook niet vor niets dat een vliegmaatschappij je niet meer meeneemt, je zult niet de eerste zijn die de dag van haar verlof bevalt hihihi

16. Sellie13

Sellie13 Actief lid

Jul 9, 2007
    210
    0
    0
    Heb je helemaal gelijk in Peetje24!

17. Firella

Firella Actief lid

Aug 14, 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ik ben met 35 weken zwangerschap nog naar Frankrijk gevlogen! Ik heb dan wel een goede zwangerschap gehad. In het begin dacht ik ook "als ik maar niet in Frankrijk' beval, maar ja die kans was klein en in Frankrijk en Spanje worden ook kindjes geboren.
    (Hoewel dat uiteraard niet ideaal is...)

Groetjes Firella

18. annette110

annette110 Actief lid

May 5, 2007
    307
    0
    0
    Zoetermeer
    Je moet doen wat je zelf prettig vind. Zou het zelf nooit doen eerlijk gezegd. Ik ben 2 maanden eerder bevalen, en tja, dan doe je dat soort dingen bij een 2e zeker niet.

;) annette.

19. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik zou het ook niet doen. Ik zou het risico van in een ander land bevallen niet willen nemen.

20. maja123

maja123 Actief lid

Jun 28, 2007
    116
    0
    0
    Hmm, zou t niet doen. Zou dichterbij blijven, dat je indien nodig snel naar een nederlands ziekenhuis kan. Mijn eigen ervaring speelt wel mee moet ik zeggen hoor. Had paar daagjes weg geboekt voor als ik 33 weken zou zijn. Met annuleringsverzekering en paar uurtjes rijden van huis.
    We zijn niet weggeweest want mijn kindje is daarvoor al geboren.

Is toch ook zo'n "volkswijsheid": bij twijfel niet doen ;)
    Wens je hoe dan ook een fijne vakantie!

Share This Page