Galblaasoperatie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by DeniceDenice, Aug 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DeniceDenice

DeniceDenice Nieuw lid

Aug 26, 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik weet even niet wat ik op dit moment moet doen. Ik zal mijn verhaal even uitleggen.
    Begin maart van dit jaar ben ik geopereerd vanwege een BBZ. Dit is laparoscopisch gebeurd en ze hebben hierbij mijn rechter eileider verwijderd. Hier zat de zwangerschap in en de eileider bleek geen goede doorgang te hebben.
    Dit was een zware periode voor ons, maar we hebben het wel een plekje kunnen geven. We zijn weer gaan proberen om zwanger te worden. Omdat dit niet lukte hebben we besloten om er niet teveel mee bezig te zijn. Men zegt namelijk wel eens dat wanneer je er teveel mee bezig bent, het niet wil lukken.

Om even terug te gaan naar het onderwerp... Een maand geleden kreeg ik ontzettende pijn. Ook had ik al enige tijd last van misselijkheid. Hiermee naar de huisarts gegaan. Ik bleek last te hebben van galstenen en mijn galblaas moest verwijderd worden.
    Twee weken geleden ben ik wederom geopereerd via een laparoscopie en hebben ze mijn galblaas verwijderd. Omdat ik mij nog steeds niet goed voel, ben ik al 2x op controle geweest waarbij er buikfoto's zijn gemaakt. Ik zat (en zit) verstopt. Hiervoor medicatie gekregen.
    We hebben uitgezocht wanneer ik eigenlijk weer zou moeten menstrueren. Want misschien was het wel in de war vanwege de operatie. Nu heb ik vanmorgen 2 zwangerschapstesten gedaan... Deze zijn duidelijk positief! Ik ben dus zwanger! Maar ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben tenslotte onder narcose geweest, ze zijn in mijn buik geweest, ik heb morfine gehad en heb buikfoto's moeten laten maken. Hoe schadelijk is dit alles voor een ongeboren vrucht?

Ik hoop dat u mij iets verder kunt helpen.....

Groetjes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi DeniceDenice,

dat is lastig te zeggen als je niet precies weet hoe ver je bent. Heb je intussen al iemand gesproken erover? Ik weet niet precies wat het effect van een narcose ten tijde van de bevruchting of net erna is. Dat is een hele goede vraag voor je behandeld arts. Die kun je met dit soort vragen altijd bellen. De foto's lijken me geen kwaad te kunnen. De morfine denk ik ook niet. Maar zeker weten doe ik het niet, dus ik wil je toch verwijzen met je vraag naar de artsen.

groetjes Brigitte

Share This Page