Jullie ook veel sterkte Antje. Hij weet wat er aan de hand is, en dat opa niet beter wordt. Hij heeft ook uitgesproken dat hij verdrietig is. Maar zelf koppelt hij zijn buikpijn niet daaraan. Verder wil hij zo weinig mogelijk weten over ziekenhuizen en behandelingen. We hebben het boekje Klokhuis over kanker gekocht, maar dat wil hij (nog) niet lezen. Ondanks dat hij het klokhuis wel een heel leuk programma vind. Tja en spanning van mama en papa voelen ze echt ook aan, ook als wij het xo goed denken te kunnen verbergen. Gitta, dat klinkt ook wel bekend. Voor de zomervakantie vorig jaar werd op school de oude rekenmethode verkocht. We hebben toen een setje werkboeken voor groep drie gekocht. Die had ie in de eerste week van de zomervakantie uit. Maar momenteel is hij niet echt geïnteresseerd in lezen en rekenen buiten school. Wel lezen we nog iedere avond voor het slapengaan voor uit een boek naar zijn keus.
Tja ik ziu daar ook geen zin in hebben als ik buikpijn heb Probleem met buikpijn ks dat het ongeveer alles kan zijn... Van fysiek tot psychisch ongemak. Kinderen weten vaak zelf ook niet zo goed wat het probleem is. Dat maakt het niet makkelijker
Danke. Hier is mijn vader helaas begin januari al overleden. Verbergen jullie al jullie spannningen of uiten jullie het ook wel eens? Ik heb de kinderen mijn emoties ook wel laten zien, wel gedoseerd. Maar ik heb ook momenten met hun samen gehuild. Zijn buikpijn kan ook combo zijn van opa en school. Puur alleen school denk ik niet. Want de clubjes lijkt mij dat hij heel leuk vindt en dan juist geen buikpijn zou hebben? Nogmaals sterkte!
We verbergen het niet, maar proberen ze wel te beschermen tegen teveel spanningen. En ook hangt het af van het moment. Vlak voor het slapen een zwaar onderwerp aansnijden is vragen om problemen. En ook de ochtendspits houden we zo luchtig mogelijk. Overigens zijn we nu op vakantie in het favoriete park van zoonlief (hof van Saksen) en je ziet hem genieten van elk moment. Heerlijk. Slapen is geen enkel probleem, wat ook niet gek is omdat we iedere avond na het eten nog even gaan zwemmen. En ook overdag lekker veel activiteiten afgewisseld met lekker chillen op de bank. Het woord buikpijn heb ik nog niet gehoord sinds we hier zijn. Pffffff goed voor ons allemaal!