Beste verloskundige Bijna 2 weken geleden ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben. Ongeveer na mijn eisprong had ik last van mijn borsten.Daarna werd de pijn/gevoeligheid minder. Ben hier erg onzeker over namelijk. Ben nu over de 6 weken Voor de rest voel ik mijn erg moe en heb bijna geen eetlust en soms misselijk en braken. Heb wel 3 bloedingen gehad(was oud bloed) volgens mijn verloskundige kan dat geen kwaad. Maar mijn vraag is het normaal dat mijn borsten er normaal uitzien terwijl ze na mijn eisprong meer gevoeliger waren en iets groter. Hoor het graag, Groetjes
Hoi Beer8888, heb je intussen al een echo gehad? Het is inderdaad niet erg dat je borsten reageren zoals ze bij jou hebben gedaan. Ieder lijf reageert anders op hormonale veranderingen. ook oude bloedingen kunnen er inderdaad bij horen. Wel spannend, omdat je op een echo moet wachten om meer zekerheid te krijgen. Ik duim voor je! Groetjes Brigitte
Hoi, Helaas was de echo niet goed alleen het vruchtzakje was in orde ongeveer 5cm voor de rest was er geen baby te zien. Afgelopen vrijdag bij de gynaecoloog geweest, en met medicatie is de miskraam opgang gezet en is alles gelukkig weg. Misschien raar om het woordje gelukkig neer te zetten maar op een curettage zat ik ook niet te wachten. Het is heel verdrietig omdat het ook bij de eerste zwangerschap is en dan ga je denken van als maar niet bij de tweede gebeurt. Maar ik probeer dat maar niet te denken, maar meer positief te denken van we kunnen zwanger worden Ik heb wel gevraagd aan de gynaecoloog van of het bloeden betekenis heeft gehad voor deze miskraam. Daar kon hij geen antwoord op geven omdat heel veel vrouwen last hebben van bloedverlies in het begin van de zwangerschap. Ik voel mij nu wel leeg want ik echt last van zwangerschapskwaaltjes als misselijkheid, soms overgeven, moe zijn, en geen eetlust maar dat is gekomen door het vruchtzakje die bleef wel groeien. Groetjes
Hoi Beer8888, wat vervelend voor jullie zeg! Had je toch een beetje een voorgevoel misschien... Het is inderdaad lastig zeggen wat bloedverlies in het begin betekent omdat wel 70% van de zwangere vrouwen in het begin wat bloed kan verliezen. De volgende ronde heb je weer alle kans, dus ik duim hard met je mee! Groetjes Brigitte
Hoi. Ik had al een voorgevoel dat het niet goed was😢 nu gaat gaat het beter. Alleen ik heb nog 2 vragen de gynaecoloog zag nog lichte weefsel op de echo dat moet bij de volgende ongesteldheid weg vloeien. Heb daarna nog wel veel gevloeid dus misschien is het al weg. Ik hoef niet meer terug te komen maar ik wil toch een echo is dat mogelijk of moet ik toch naar de gynaecoloog luisteren. Volgens mijn verloskundige hoef ik mijn niet druk te maken wat is jouw mening hierover? En ik vloei bijna niet meer maar nu heb ik last van doorzichtige afscheiding met een beetje bloed. Zal dat misschien het laatste zijn? Het lijkt wel op afscheiding wanneer je vruchtbaar bent namelijk maar dat lijkt mij sterk Groetjes
Hoi Beer8888, het slijmverlies kan heel goed passen na een miskraam. Vooral de eerste cyclus erna. Als je niet zwanger raakt deze ronde kan je volgende menstruatie inderdaad wat heviger zijn als een soort laatste grote schoonmaak. Zeker als er nog wat weefsel zat. Kan allemaal geen kwaad, maar is even afwachten. Groetjes Brigitte
Hoi. Ik wilde je toch vertellen dat ik ongesteld ben geworden gisteren. Alleen ik had helemaal geen last van mijn borsten. Heb altijd last van pijnlijke borsten maar dit keer niet. Is dit vreemd? En nog een vraag ik ben achteraf toch niet te vrezen over de verloskundige praktijk. Kan ik ook een anderen kiezen? Dan moet ik wel naar buiten de plaats. Groetjes