wie ervaring met clomid ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hoperke, 24 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoperke

hoperke Lid

5 feb 2014
    95
    16
    8
    Vrouw
    Hallo ,
    Na een jaartje proberen , met onregelmatige cyclus.( 35dagen tot 50dagen) pcos werd vastgesteld.. mijn gynaecoloog schreef clomid 50mg voor ik moest er 2pilletjes van nemen op dag 3 van mijn menstruatie tot en met dag 7.
    Mijn menstruatie begon op 2mei .. heb zoals voorgeschreven de pilletjes genomen.. gynaecoloog zei dat dag 12 tot 14 mijn vruchtbare dagen waren .. wanneer zou ik kunnen testen / regels verwachten ? Iemand ervaring met clomid ? Vlug zwanger geraakt ?

Veel liefs

2. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Je hebt dus 100mg voorgeschreven gekregen gezien je 2x 50mg moet innemen per dag ;)

Krijg je geen echocontroles tijdens je eerste keer? In sommige gevallen doet clomid namelijk niks. En zeker niet altijd vruchtbare periode op cd12-14! Vaak komt de eisprong dan nogsteeds wat later maar vaak wel voor dag 20.
    Gebruik je geen ovulatietesten? Zo kun je makkelijk je eisprong opsporen.

Het ligt echt aan je eisprong wanneer je kunt testen. Zo'n 14 dagen na de eisprong.

De 1e keer ben ik na 3 rondes clomid zwanger geraakt en nu ben ik alweer bezig met mijn 4e ronde.

3. hoperke

hoperke Lid

5 feb 2014
    95
    16
    8
    Vrouw
    Hai , nee moest niet op controle .. hij schreef me een doos voor 3 cyclussen voor en zei , zo .. binnen de 3 maanden zul je wel zwanger zijn ..
    Das alles ..

4. hoperke

hoperke Lid

5 feb 2014
    95
    16
    8
    Vrouw

Bijgevoegde bestanden:

5. cynmark29

cynmark29 Fanatiek lid

2 mrt 2017
    1.424
    249
    63
    Das raar .... Ik start er volgende ronde ook mee ook 100mg maar krijg wel echo's om t kijken of t werkt ... Daarnaast gebruik ik ovu testen en temp ook

6. hoperke

hoperke Lid

5 feb 2014
    95
    16
    8
    Vrouw
    Misschien omdat ik vorige zwangerschap na 1jaar spontaan zwanger werd ? Of kan dat niet ? Mja geen idee , had er ook zoveel vragen bij maarja ..

7. liefde overwint

liefde overwint Actief lid

18 mei 2012
    200
    0
    16
    Wat raar dat ze je niet controleren! Ik heb zelf maar 2 maanden clomid gebruikt. Eerste maand gewoon 1 follikel 2e maand op de zelfde dosis 5 follikels en werd de iui poging dus gestaakt. Ben gestopt met clomid omdat ik gek werd van mij zelf. Ben toen overgestapt op gonal-f. Helaas na 7 iui pogingen niet zwanger geraakt waren toen al zelf ander half jaar bezig geweest. Toch nog spontaan zwanger geworden.
    Kan dus alleen zeggen verwacht niet gelijk een wonder. Ik zou echt je nod afwachten voordat je gaat testen. Tijdens de iui controles had ik mijn eisprong rond dag 17. Onze dochter is op natuurlijke wijze verwekt op dag 8!

8. hoperke

hoperke Lid

5 feb 2014
    95
    16
    8
    Vrouw
    Nee helemaal geen controle .. word er gestresseerd van ! maar wanneer is mijn nod dan he ?

9. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Hopelijk heb je niet teveel gevestigd op die 3 maanden. Sommigen zijn na 12 maanden clomid nog niet zwanger. (Na 6 maanden kan de werking van clomid overigens verminderen)

Heel lastig om te zeggen wanneer je NOD nu is. Waarschijnlijk ergens tussen cyclusdag 28 en 35.

Mijn ovulaties met clomid 50mg:
    Ronde 1; 18
    Ronde 2; 19
    Ronde 3; 16 (zwanger)
    Ronde 4; 14
    Ronde 5; 17
    Ronde 6; 16
    Ronde 7; 14 of 15 (vandaag of morgen. Gisteren posi ovulatietest)

10. hoperke

hoperke Lid

5 feb 2014
    95
    16
    8
    Vrouw
    Nee heb totaal geen verwachtingen omdat ik het allemaal zo vaag vind :(
    Dus ik ga nog ff verder afwachten en zien wat mijn lichaam zegt he ..

11. cynmark29

cynmark29 Fanatiek lid

2 mrt 2017
    1.424
    249
    63
    Ik heb zelf een dochter uit een andere relatie . Was door de pil heen , pil bleek t licht voor mij geweest t zijn. Nu 10jaar later .... Al 1half jaar bezig en nog niks

12. Es14

Es14 Actief lid

12 jun 2014
    140
    1
    18
    Ik heb ook clomid gebruikt. Ik moest altijd op dag 10 voor een controle echo komen om te kijken of er een follikel gegroeid was.
    Clomid 50 mg en 100 mg deden niks. Pas bij 150 mg een eisprong. Ik had altijd 2 weken na de eisprong mijn menstruatie

13. liefdevol

liefdevol Lid

30 dec 2016
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb clomid 50mg geslikt, 2e ronde zwanger. Ik vind het top spul! Paar dagen bijwerkingen gehad maar niet veel zoals ik hier weleens lees. Ik zou verwachten dat ze altijd met 50 mg beginnen. Misschien een keer een andere arts vragen? Misschien diets een andere arts wel echo's. Ik had die echt nodig. 1e ronde clomid op dag 10 echo en stond eitje op springen. 2e ronde op dag 10 en 14 echo gehad niks te zien, arts dacht dat er geen eitje meer zou groeien en wou volgende ronde dosis verhogen, voor de zekerheid op dag 21 nog echo en toen eitje van 18mm. Op dag 23 eisprong en die ronde zwanger geraakt. Ik heb wel getemperatuurd zodat ik wist wanneer eisprong was en dus wanneer nod was.
    Succes ik hoop voor je dat clomid bij jou net zo goed z'n werk doet!

14. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik hoor dat wel vaker hoor, dat ze niet controleren tijdens de cyclus.
    Ik ga 19 juni naar de gyn (MCA in Alkmaar, jij ook toevallig?) en dan krijg ik waarschijnlijk ook clomid. Maar bij ons doen ze ook geen tussentijdse controles hoor!

15. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik had wel echo's tussendoor.
    Vond Clomid echt rukspul. Ik had er echt last van. Veel opvliegers, chagrijnig, hoofdpijn, 'hallucineren' zoals mijn arts het noemde.
    Echt vreselijk :rolleyes:
    Ben na een behoorlijk aantal maanden overgegaan op hormoonspuiten (Gonal F) en raakte in de eerste maand daarvan zwanger.
    Nu spontaan, omdat ik na de bevalling van mijn dochter mijn cyclus weer terug had, maar hadden we weer de mmm in gemoeten dan mocht ik Clomid direct overslaan en meteen beginnen met Gonal.

Hoop dat jij meer geluk hebt ;)

Deel Deze Pagina