Innesteling niet gelukt?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissAnna86, 24 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissAnna86

MissAnna86 Niet meer actief

Ha lieve dames,

Paar weken geleden was ik er helemaal ontspannen over, dit proberen zwanger te worden. Maar nu nadert mijn NOD, voel ik zoveel gebeuren in mijn lijf en ben ik er toch weer veel mee bezig :S

14/15 april was mijn ovulatie en sinds 19 april voel ik een soort constant menstruatiegevoel, lijkt op krampen maar dan constant, een soort 'gloed' rondom baarmoeder. Dat heb ik slechts één keer gehad en toen was het ook heel even raak. Sinds 21 april zijn mijn borsten heel gevoelig, dit heb ik anders nooit (de hele cyclus niet). Sinds gisteren (de 23e) heb ik bruin/roze afscheiding. Innesteling? Maar gisteravond en vandaag voel ik niets meer qua menstruatiegevoel. Borsten zijn hetzelfde. Verder geen symptomen. Ik ben bang dat dit betekent dat de innesteling niet is gelukt. Of kan het menstruatiegevoel ophouden als het ingenesteld is?

2. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Misschien ben je gewoon niet zwanger? Je lijf en geest kunnen rare dingen met je doen als je graag zwanger wilt worden...

Ctje1987 en Sado vinden dit leuk.
  3. MissAnna86

Dat kan natuurlijk altijd. Maar dat geloof ik gewoon niet :) Heb één keer eerder dit gevoel gehad, en één keer in mijn leven tussentijds bloedverlies en toen was het dus even raak. Heb ook al 3 rondes gehad waarin ik gewoon moest concluderen dat ik niets voelde (ben niet het type die elke maand symptomen denkt te hebben)

4. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Als je er zo van overtuigd bent zwanger te zijn, waarom waag je niet een testje?

Ctje1987, Oceanna en Sado vinden dit leuk.
  5. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Inderdaad gewoon testen. En als hij negatief is betekent het niet persé dat de innesteling niet is gelukt. Misschien heeft er wel helemaal geen bevruchting plaatsgevonden. Krampen heb ik soms ook al vrij kort na de eisprong, dan een paar dagen wel en dan weer niet. Symptomen kunnen wisselen en kan zowel een zwangerschap betekenen als een komende menstruatie. Progesteron doet ook veel met je lijf.

6. MissAnna86

Je bent pas zwanger als de innesteling is geslaagd en daar twijfel ik nu aan. En dacht dat je nog wel een aantal dagen (week?) na je innesteling moest wachten? De vorige keer testte ik op NOD (dus 2 of 3 dagen later dan nu) heel licht, en dat bleef ik 4 dagen zien. Dat vond ik zó uitputtend, daar wil ik niet meer aan.

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Sorry maar ik vind dat je het jezelf erg lastig maakt... je bent er een soort van overtuigd dat "het raak" is maar twijfelt zwanger te zijn en wilt niet testen.

Tjah wij hebben hier ook allemaal geen glazen bol. En geloof me, heel wat keren gewild dat ik die had. Ik weet hoe lastig het is de wachtweken.

Als je niet wilt testen voor NOD zou ik proberen om in die wachtweken dan ook niet op zoek te gaan naar allerlei tekenen. Ik ben twee keer zwanger geweest, een BBZ en deze zwangerschap en dat leek in niets op elkaar. Verder heb ik allerlei wachtweken gehad. Met en zonder allerlei kwaaltjes. Het zegt allemaal niets totdat je een positieve test in handen hebt. Ik hoop voor je dat je die snel mag hebben!!

Daisy120 vindt dit leuk.
  8. MissAnna86

Je hebt ook helemaal gelijk.. Ik weet dat jullie er ook niets over kunnen zeggen, sorry voor het lastig vallen! Ik ga het proberen los te laten en hopen dat ik zondag nog niet ongesteld ben.

9. MirW

MirW Fanatiek lid

20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Het is heel lastig, zeker als je graag zwanger wilt zijn!
    Voor onze oudste kwam hebben we 6 jaar "geprobeerd" en wist ik vrijwel elke maand ZEKER!! dat het nu gelukt was. Soms was ik daar zo van overtuigd dat zelfs mijn menstruatie uitbleef, een paar keer meer dan 10 dagen en als ik testte, en die negatief bleek was ik een uur later ongi...
    Pas toen bleek dat ml zo onvruchtbaar was dat het wel nooit spontaan zou lukken kon ik het loslaten en toen ik wel zwanger bleek (spontaan!) had ik het niet door... Terwijl in geen enkele volgende zwangerschap de voortekenen zo duidelijk waren als die eerste keer.

Daarom: je lijf en geest kunnen rare dingen met je doen...

10. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Je schrijft dat er cycli zijn waarin je niks voelt en dan weet dat het niet raak is. Ik heb in vrijwel alle cycli niks gevoelt, inclusief de cyclus waarin ik zwanger was. Gevoel en symptomen zeggen helemaal niks. Als je zekerheid wilt, doe dan een test, maar sla niet meteen elk advies, elke ervaring, en alle goed bedoelde reacties hierboven in de wind. Wij hebben geen glazen bol.

Sado vindt dit leuk.
  11. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Wie zegt dat er een bevruchting is geweest? Je bent niet iedere maand bezig met iets voelen maar weet nu wel dat t raak is omdat je je anders voelt?

12. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    IK had geen klachten toen ik zwanger was. Bij die keren dat ik niet zwanger was had ik klachten . Kan ook te maken hebben met je progesteron

13. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    Hè wat een rotte reacties allemaal, ik ben meestal vooral een lezer maar hier toch even een positieve!

Snap je helemaal en zou me precies hetzelfde voelen. Ook nooit "symptomen" op die ene keer dat het raak was na dus als je het mij vraagt zou ik zeggen dat er zeker iets broedt.. Zou ik bij mezelf ook denken, hoop heel hard maar voel niks dus zodra dàt verandert... :rolleyes:

Hoop voor je dat je menstruatie uit blijft en voor nu helaas nog even geduld ;)

14. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Rotte reacties? NUCHTERE EERLIJKE reacties zul je bedoelen. Of moeten we maar zeggen dat ze vast zwanger is of een slechte innesteling heeft gehad terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn? Daar heb je helemaal niks aan door iemand maar naar de mond te praten en ze te zeggen wat ze graag willen horen. Sterker nog, je kunt daarmee iemand onnodig blij maken waardoor ze bij een negatieve test nog harder "naar beneden vallen"......

Innesteling voel je vrijwel nooit en innestelbloed komt al helemaal vaker niet dan wel voor. Dat is nu eenmaal een feit. Het kan ook nog eens een ovulatiebloeding zijn geweest tenzij TS haar eisprong 100% zeker weet doordat ze heeft getemperatuurd. Zelfs bij het gebruik van ovulatietesten ben je niet zeker van je eisprong, omdat die alleen een LH-PIEK weergeven en niet de eisprong zelf. En ook dat is een feit.
    Symptomen zeggen niks. En ook dat is een feit.

TS, doe eens een zwangerschapstest. Die kan je meer vertellen dan mogelijke symptomen, mogelijke innestelbloeding en en wij hier met elkaar ;)
    Succes met testen. Hoop en duim voor goed nieuws!

15. MissAnna86

Dankje Annabel88, voelt voor mij ook als rottige reacties. Ik liet me even meeslepen omdat ik altijd nuchter ben, nooit wat voel (behalve toen het raak was) en nu mijn lijf op zijn kop stond. Ik hoop dat jullie dat begrijpen.

@Jenneke88, ik sla toch geen goedbedoelde adviezen in de wind? Jullie reacties lieten me inzien dat ik moet stoppen naar iets te zoeken en gewoon moet afwachten tot een test, dat zei ik toch ook? Heb het in ieder geval goed bedoeld.

Voor diegenen die na jaren dit topic leest en wil weten hoe het af is gelopen: ik heb gisteren op 11dpo (ja, ik temperatuur) toch getest: licht positief. Zeker een streepje maar nog niet een om al helemaal blij van te worden. In de middag kwamen menstruatie krampen maar geen bloed (dat heb ik ook nooit) maar helaas ben ik zojuist dik dik ongesteld geworden... Tweede x dat er in zo'n vroeg stadium iets mis gaat..

16. annabel88

annabel88 Bekend lid

7 feb 2017
    548
    80
    28
    @Be Happy TS verontschuldigde zich voor het stellen van de vraag, iets wat mij lijkt nooit te mogen gebeuren op een forum, dus ja rotte reacties (niet allemaal overigens).

Het is gewoon voor iedere vrouw anders, ik wist die ene keer zeker dat ik zwanger was; na het meer dan 24 maanden nooit gedacht te hebben. Dus ja, ik geloof dat het kan, zou willen dat elke vrouw het zo duidelijk voelt maar betekend niet dat als dat niet zo is je andere vrouwen dan maar moet afkraken met wat voor JOU waar is. Zou hetzelfde zijn als ik tegen iemand die twijfelt zou zeggen; wat een stomme vraag, dat voel je toch ;). Overigens temperatuur ik ook nooit m'n eisprong; deze voel ik elke maand weer. En hiermee wil ik niet zeggen dat ik nooit twijfels heb, zeker toen ik wel zwanger werd waren de twijfels heel erg maar denk dat het voor TS juist goed is te leren van en vertrouwen op haar lichaam ipv te horen krijgen dat het allemaal niet kan.

@MissAnna86 balen meis, bedenk wel dat het zeer vaak voor komt dat het zò vroeg al mis gaat bij de innesteling en als je het zelf zo sterk voelt kan dat dus vaker gebeuren maar zegt eigenlijk helemaal niks... andere vrouwen zouden het zoals be happy al zei helemaal niet gemerkt hebben. Heel veel succes de volgende ronde (s) enne, je vragen gewoon blijven stellen.

17. Medinilla

Medinilla Actief lid

20 mei 2016
    317
    32
    28
    Ik dacht elke ronde dat ik zwanger was, de 2 keer dat ik zwanger bleek geloofde ik er niks van want ik had helemaal geen symptomen. Mijn zwangerschap die ik nu heb wilde ik geen eens een test doen want ik wist zeker dat ik niet zwanger was ;)

Het zegt helemaal niks :D

Test pas als je over tijd ben, je stelt jezelf alleen maar teleur als je een streepje denkt te hebben en je word toch ongesteld. :(

Deel Deze Pagina