Buikpijn

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door LynnK, 9 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LynnK

    LynnK Actief lid

    1 aug 2023
    378
    329
    63
    Vrouw
    Hoi,

    Ik ben vandaag net 4 weken (mega pril nog dus) maar mooi oplopende testen en goede hcg waarde in het bloed.

    Het is mijn 1ste zwangerschap (na 2 biochemische) en dus allemaal heel nieuw en onzeker. Sowieso ben ik angstig ingesteld dus maak me nogal snel zorgen!

    Eerder deze week (vermoedelijk innesteling) had ik krampen die ik kon vergelijken met menstruatiekrampen, deze zijn na 1-2 dagen ook verdwenen.

    Sinds gisterenavond heb ik een vervelende, zeurende & vooral drukkende pijn onderaan mijn buik. Alsof er een continue druk zit daar en die geeft toch behoorlijk last. Vooral als ik zit of lig, bij rechtstaan en rondwandelen gaat het ietsje beter. Ik heb het gevoel dat deze iets meer links gecentreerd is. Vanmorgen & deze vm leek het beter, nu weer feller! Af en toe ook een stekende pijn ertussen en pijn achter mijn schaambot. Ik heb niet het gevoel dat ik "kleinzerig" ben, maar het is toch behoorlijk lastig intussen. Met momenten tegen het nemen van een pijnstiller aan. Echter besef ik ook wel dat ik énorm bang ben (dat het opnieuw mis zal gaan) en hypgefocust ben op elk ding dat ik voel...

    Als ik google & hier lees lees ik allemaal wel dat het owv oprekken en uitzetten baarmoeder normaal kan zijn. Herkennen jullie deze klachten?
     
  2. LynnK

    LynnK Actief lid

    1 aug 2023
    378
    329
    63
    Vrouw
    Ohja... Alsof m'n tekst nog niet lang genoeg was :rolleyes:
    Mijn darmen voel ik ook zowieso: heel opgeblazen buik & winderig maar daarnaast lijkt er nog "iets anders" last te geven!
     
  3. Mai1998

    Mai1998 Bekend lid

    21 mrt 2023
    941
    723
    93
    Vrouw
    Oke ik zit nu offcieel pas op 3+5 :roflmao:, maar ik herken de steken en het drukkende gevoel wel heel erg! Ik had woensdag een enorme buikpijn met ook flinke steken en echt een soort bewegingsdrang, en die middag heb ik mijn eerste inimini tuurtest gezien. Ik merk dat ik het vooral voel als ik rustig op de bank zit, en dus ook een soort hyperfocus op mijn lichaam heb. Aangezien mijn testen slow but steady oplopen probeer ik daar gewoon vertrouwen in te hebben (ik begrijp dat dit praktisch onmogelijk is).
    Mocht je bang zijn voor een bbz, na wat fanatiek googlen blijkt dat dit pas vanaf 5 weken merkbaar is. Dus dat kan het (nu) niet zijn!
     
    LynnK vindt dit leuk.
  4. Naturel

    Naturel Fanatiek lid

    5 sep 2013
    1.543
    267
    83
    Noord-Holland
    Wat zou het fijn zijn als de zwangerschappen goed verlopen voor jullie beide! Gefeliciteerd met de positieve test :) Ik snap heel goed jullie angst, maar hoop dat jullie uiteindelijk ook kunnen genieten.

    Wat betreft de buikpijn.. Bij mijn dochter had ik weken buikpijn. Op mijn buik liggen vond ik toen het prettigste. Als ik toen wist dat ik zwanger was, had ik dat misschien gevoelsmatig niet zo intensief gedaan:o: Met 13 weken zwangerschap kwamen we er pas achter en bleef voorzichtig (zolang het kon) op m'n buik liggen. Volgens mij stopten de buikpijn bij mij toen met 15/18 weken ofzo.
     

Deel Deze Pagina