slapen op de buik...?

Discussion in 'Zwangerschap' started by -, May 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Hoihoi,

Ik was net aan het surfen en kwam tegen dat je beter niet op je rug of buik kan slapen... ivm bloedvaten en je baarmoeder..

Maar ik slaap zo graag op me buik of soms rug, me zij ook wel maar ja vind ik nu niet zo fijn meer liggen...

Is dat echt erg om op je buik of rug te liggen of valt het allemaal wel mee..

2. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Volgens mijn VK is het totaal geen probleem. Ze zei er wel bij dat het op een gegeven moment waarschijnlijk niet meer lekker ligt...En ze had gelijk. Rond de 22 weken zwangerschap was het buikslapen bij mij echt over. Het is vreselijk wennen op je rug of zij, en sindsdien ben ik dus ook een echte draaier in bed....
    Maar ja, alles went!

3. charissa1979

charissa1979 Fanatiek lid

Dec 19, 2005
    1,827
    0
    0
    Ziekenverzorgende
    Overijssel
    Ik lig ook meestal schuin op mijn buik maar kan dit nu haast niet meer hebben.
    Maar weet het zelf eigenlijk niet, zal het eens aan de VK vragen.

4. shelde

shelde Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,816
    0
    0
    Je hebt ook speciale kussens om te blijven buikslapen zeg maar.
    Zijn alleen wel vrij prijzig. Er zit een gat in waar je buik inkan en de rest van je lichaam ligt iets hoger

5. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    ik lig nog heerlijk elke avond op mijn buik en word op mijn rug wakker..... geen probleem, zolang ik het niet vervelend vind....

knuf juud

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    Selaam

Ik zelf kan niet op mijn buik slapen (ook niet voor de zwangerschap) want mijn buik zit in de weg en ga hypiventileren. OP mijn rug gaat ook niet altijd want ik krijg dan buik pijn. Waarschijnlijk door druk van de baby op mijn darmen.

7. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik heb wel eens gelezen dat als je op je rug slaapt in een gevorderde zwangerschap de navelstreng zich om de baby kan wikkelen. Ik heb het gelezen dus weet niet of het wel klopt...

Bij mij doet het nu al pijn als ik op mijn buik lig, knap dat jullie dat nog kunnen.

Bij de eerste gebruikte ik een zwangerschaps kussen waar ik dan half overheen lag dat heeft me erdoorheen geholpen anders had ik geen dag geslapen toen.Was de enige houding die leek op buikslapen voor mij.

8. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik heb tot ik er zelf last van kreeg altijd op mijn buik geslapen (dat is nou eenmaal je houding of niet) en toen het niet meer lekker lag ben ik anders gaan slapen, de 1e keer op de zij, de andere keer op mijn rug (met kussens weliswaar onder mijn benen) zolang je zelf lekker ligt moet e gewoon gaan liggen (slapen) zoals je zelf wilt, voor de kleine maakt het niets uit volgens mij, ik heb daar in ieder geval nog nooit iets over gehoord of gelezen...

slaap ze :D

9. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    ik heb zolang mogelijk op mijn buik geslapen, tot het niet meer lekker lag, en de kids hadden allebei de navelstreng om de nek heen zitten, en bij de 2e zelf zo erg dat ze gelijk mee werd genomen en aan de beademing werd gedaan omdat ze zuurstof te kort had...maar van wat ik hoorde gebeurt dat gewoon in de baarmoeder (hoe de kleine zich draait etc) en heeft dat niets met de slaaphouding te maken...

10. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik heb bij mijn eerste zwangerschappen altijd vrij lang op mijn buik geslapen, of half op mijn buik/zij. was volgens de vk geen probleem

11. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik sliep ook altijd op m'n buik,
    maar sinds ik zwanger ben, deed ik dat nooit meer, lag niet meer fijn.

12. Cherda

Cherda Lid

May 19, 2006
    84
    0
    0
    Duitsland
    Wij hebben een waterbed, daar kan ik hopelijk nog heeeeeeeeeeeeel lang op mijn buik slapen....

groetjes Cherda

13. miranda72

miranda72 Actief lid

May 25, 2006
    335
    0
    0
    huismoeder
    bodegraven
    ik heb tot dat het vruchtwater brak op mijn buik geslapen(half op de zij)
    en de vk vondt het geen probleem
    als jij maar lekker slaapt en als de kleine het ook maar goed vindt

14. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Slaap ook nog op m'n buik ( soms een beetje naar de zijkant ).
    Gaat nog prima.
    Kan ook niet goed op m'n zij slapen.
    Of het nu goed is of niet, als je slaapt verdraai je toch maar een gemakkelijke positie dat heb jezelf toch niet in de hand.

Silly

15. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Volgens mijn vk mag je gewoon op de rug slapen, zolang je dit zelf prettig vindt. Bij sommige vrouwen drukt de baarmoeder op de bloedvaten en kun je duizelig en misselijk worden. Maar dat merk je dan vanzelf zei ze, dan slaap je echt niet lekker meer! Dus..... welterusten allemaal ;)

XXX

16. klaasje9

klaasje9 Actief lid

May 3, 2006
    468
    0
    0
    Friesland
    heej, ik slaap ook altijd op mn zij, dus half op mijn buik! en dan leg ik mn hand altijd eronder, maar dan schopt ie egt de hele tijd door, zou het zo kunnen zijn, dat hij het dan benauwd heeft ofzo, ik ga dan altijd maar draaien naar mn andere zij, maar dan schopt ie gewoon door! kan egt niet op mn rug slapen..

liefs..

Share This Page