Net zwanger en zorgen over afgelopen maand...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dora, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hoi lieve Ladies,

ik heb sinds vrijdag ontdekt dat ik zwanger ben, dit was mijn grote wens dus natuurlijk helemaal blij.
    Toch blijft het volgende maar in mijn hoofd spoken.

ik was om de reden dat ik zwanger wilde worden druk bezig samen met mijn huisarts om medicijnen af te bouwen (slaap & angstmiddelen) maarja alles ging wat erg snel ... en nu heb ik dus wel deze middelen geslikt TOT ik merkte dat ik zwanger was. Ook 2 x vorige week Ibuprofen ivm spanningshoofdpijn....

moet ik me zorgen maken?

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    allereerst gefeliciteerd natuurlijk!

als ik jou was zal ik dit even bespreken met je HA aangezien je ook met hem bezig was om af te bouwen.

succes meis!

3. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    ik weet het maar die is 3 weken op vakantie en die vervanger vind ik helemaal niets....

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

de verloskundige bellen en vragen wat zij ervan denkt?

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Mijn idee zegt zelf, er is nog geen bloedband dus ik denk niet dat het heel veel kwaad kan. Nu je weet dat je zwanger bent zou ik niet meer gebruiken. Maar van afbouwen naar ineens helemaal stoppen is ook een grote overgang en ik weet niet of dat nu zo goed voor jou is en wat voor bijwerkingen je daarvan krijgt. Ik zou dus tioch even de vervanger bellen. Wij zijn maar meiden van een forum die het gezellig vinden te kletsen maar hebben niet de kennis van de medicatie die jij slikt en eventuele bijwerkingen voor jou en de baby.

6. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Van harte met je zwangerschap!

Zware medicicatie is niet goed voor de baby
    Ik zou nu ook absoluut niks meer slikken zonder overleg met een arts of verloskundige.

Ik denk dat de agelopen keer niet veel uit maakt.
    Vooral omdat je het pas sinds vrijdag weet.

Ik zou in jou geval toch zeker die vervanger bellen hoe vervelend ook.
    Jij en de baby gaan voor denk ik!

Anders telefonisch spreekuur?

Groetjes Debby

7. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ook ik heb tot tien weken medicijnen geslikt waarop in de bijsluiter staat: niet te gebruiken bij zwangerschap. Drie soorten: eentje tegen hartritmestoornissen, eentje tegen hoge bloeddruk en pilletjes voor diabetes.
    Tja... dan merk je dat je zwanger bent, dolblij, maar toch ook angstig!
    Een gesprek met de internist heeft me redelijk gerustgesteld. De makers van het medicijn zetten dit vaak op bijsluiters omdat ze niet weten wat de uitwerking van de medicijnen op een ongeboren vrucht heeft. Om zichzelf in te dekken tegen schadeclaims.
    Dus ik was toen al wat geruster.

Jesse is inmiddels geboren en hij is helemaal goed!
    Dit is natuurlijk geen garantie dat jouw kindje ook goed is, maar volgens de internist valt de schade in de meeste gevallen heel erg mee.

Succes en sterkte!

Deel Deze Pagina