Hallo, Ik zit even met een vraagje. Ik ben in mijn zwangerschap op diverse dingen getest o.a. op antistoffen voor Rode Hond. Ik ben toen door mijn VK gebeld met de mededeling dat ik niet genoeg antistoffen zou hebben en dat ik na de zwangerschap een nieuwe prik moest gaan halen tegen Rode Hond. Nou kwam ik laatst mijn oude zwangerschapskaart tegen en daarop stond Rubella: positief en daarachter een / met het getal 11. Nou houdt dat toch in dat er antistoffen aanwezig zijn tegen het rode hond virus? En in hoeverre is het nou echt belangrijk dat ik nog een prik ga halen? Ik lees namelijk vaak zat hier op het forum dat er niet eens op getest wordt bij sommige mensen? Ik heb tot op heden de prik namelijk nog niet gehaald . Nou alvast bedankt voor de reactie. Groetjes, Essie.
Hoi essie, Er zijn inderdaad wel antistoffen bij je gevonden maar hetr is te weinig om je voor een nieuwe besmetting te kunnen beschermen. Het advies is om je na de zwangerschap opieuw te laten inenten. Indie je de rode hond krijgt in de zwangerschap,word je kindje hier ziek van. overlijdenen blindheid worden genoemd. Het is en blijft een advies en het is aan jou wat je eer mee doet, je bent niet verplicht Imke