Buikrampen, veel naar wc..begin?

Discussion in 'De bevalling' started by Sheila82, Oct 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Hoi,

Ik heb al langere tijd veel harde buiken, vooal s avonds bijna aan 1stuk door.
    Nu had ik gisteren avond ineens ontzettende buikkrampen, echt heel erg pijnlijk...werd ook misselijk, gevoel dat ik over moest geven, trillerig (niet van de kou). Ben toen ook paar keer naar wc geweest (wel andere soort ontlasting, iets dunner)
    Die krampen leken ook wel om de 5 minuten te komen...na 50 minuten hielden de erge krampen op...
    Nu heb ik weer last van buikkrampen, ben ook weer paar keer naar wc geweest, al 4 keer ofzo.
    maar die krampen blijven. het zijn niet echt alleen darmkrampen, maar heb ook harde buiken steeds en dan daarvan zo'n kramperig gevoel..best pijnlijk in ieder geval..
    Wie herkent dit? of zou ik gewoon alweer erge voorweeen hebben of een valse start gehad gisteravond?
    ben wel benieuwd..Heb nog niet echt bijgehouden of de krampen regelamtig komen nu, niet echt geloof ik.

Alvast bedankt voor de reacties!

2. mamaliciouss

Jul 6, 2007
    49
    0
    0
    Werkeloos
    Emmeloord
    Hier heb ik vanaf vannacht/vanmorgen dus ook last van.. Dus ben benieuwd naar de reacties!

3. Sheila82

Wel vervelend om zo veel harde buiken en voorweeen te hebben. heb ik al wat langer, die harde buiken zijn dan ook beetje pijnlijk.
    maar sinds gisteren is het echt erger geworden en zijn het dus echte flinke krampen..pijnlijk!
    Maar weet niet of het ook met bukgriep te maken kan hebben ofzo, maarja, heb ook weer gelezen dat een buikgriep ook weer weeen kan veroorzaken..en de krampen zijn niet alleen van mn darmen..

krijg nu ook beetje krampen (licht, meer soort van steekjes) in mn rug en been? Wel maar heel even

4. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    ik heb dat al anderhalve week lijkt net idd of mijn lichaam zichzelf schoonmaakt voor de bevalling heb ook al voorweeeen en harde buiken continu en een gevoel alsof ik zwaar ongesteld ga worden pfff tja valt niet mee allemaal als het nou door zet maar ja

oh ik heb ook dat het brand zeg maar net boven mijn schaambot die nu trouwens haast niet te voelen is hihi dit heb ik af en toe maar zeer dat het dan doet en als ik opsta uit bed mijn god dan denk ik wie heeft mij een trap in me kruis gegeven. weet niet of jij dat ook hebt?

5. esje24

esje24 Actief lid

Mar 13, 2007
    146
    0
    0
    Makelaar
    Den Helder
    Jeetje wat spannend! Ik herken dit zelf niet en kan je helaas niet helpen.
    Heb je de verloskundige al gebeld en gevraagd wat die ervan vindt?

Veel succes en hou ons op de hoogte he?

Groetjes Esje

6. mae

mae Actief lid

Sep 12, 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    heee grappig dit onderwerp.
    Hier heb ik ook last van.
    Dacht gisteravond nu gaat het gebeuren maar ben kennelijk in slaap gevallen en werd vanmorgen wakker en de baby zit nog gewoon veilig in mn buik.
    Net was het wat rommelig in mn buik, maar dat is nu weer over.

En er heerst overal buikgriep en verkoudheid.
    Dus tja wat het nou is.

Griep kan trouwens idd weeen veroorzaken, ik lag met 33 weken in het ziekenhuis, had toen een beginnende buikgriep die weeen veroorzaakten, toen heb ik 48 uur aan de weeenremmers gelegen.

7. mamaliciouss

Jul 6, 2007
    49
    0
    0
    Werkeloos
    Emmeloord
    Hmm nu is de pijn in mijn buik weg, maar me buik is nog steeds hard en heb een heel apart gevoel geen pijn ofzo maar niet erg prettig.. Me darmen zijn ook flink aan 't rommelen, ik heb nu echt geen idee of dit met de bevalling te maken heeft of dat het indd gewoon een buikgriep is ofzo.. Vind het wel heel spannend, me moeder loopt namelijk al een hele tijd te zeggen dat de kleine op mijn verjaardag word geboren en dat is overmorgen haha dus wie weet...

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    3,910
    0
    0
    Woerden
    @mamaliciouss Als je constant een harde buik heb die niet wegtrekt zou ik toch maar even de vk gaan bellen hoor

9. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Ik heb precies hetzelfde. Vanaf vanmiddag steeds kramp in mijn buik. Maar omdat ik ook naar de wc moest, vraag ook ik me af of het buikgriep of het begin is.

Zit nu met een kruik op mijn buik. Net trok de kramp ook een beetje naar mijn rug.

Iedereen zegt dat je een wee meteen herkent. Nu voelt het nog steeds als flinke kramp.

10. serlovesang

serlovesang Actief lid

Aug 5, 2006
    130
    0
    0
    IK heb ook steeds last van harde buiken..maar het zet helaas nog niet door onze kleine meid vind het volgens mij nog veels te lekker in me buikje.. hopelijk zullen we allemaal snel bevallen veel succes in iedergeval..

11. Sheila82

Gisteravond en vannacht heb ik nergens last van gehad, heb wel weer lekker geslapen gelukkig want had de nacht hiervoor maar 2 uur geslapen..
    heb nu wel weer harde buiken...maarja, die ben ik wel gewend (meestal s avonds aan 1 stuk door)
    Bij mij is het gewoon allemaal voorwerk...ik hoop zo dat het snel wel door gaat zetten...
    Hoe is het met jullie?

Liefs

Sylvia

12. Alieke

Alieke Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,793
    157
    63
    Ik heb afgelopen weekend erge krampen gehad, ze waren erg heftig en ik kon niet meer lopen. Ik heb meteen gekeken of er een regelmaat in zat en dat was zo, het duurde ongeveer een minuut en daarna trok het een minuut weer weg. Ik ben nu 30 weken en 4 dagen zwanger, het is nog wel vroeg maar mijn gevoel zegt dat dit niet zomaar iets was. Ik kon op dat moment ook niet meer normaal rechtop zitten en ik ging kappot van de pijn. Na een bezoekje op de wc heb ik er geen last meer van gehad. Ik was wel aan de diaree terwijl ik nooit aan de diaree ben en ook nog nooit zulke heftige krampen gehad. Ik voel me de laatste tijd erg anders en heb snel last van harde buiken, snel moe etc.
    Zou het een teken zijn? (ookal is het misschien een beetje vroeg) :rolleyes:

13. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    1,156
    0
    0
    ik zou als ik jouw was effe gaan bellen met vk alieke

14. Alieke

Alieke Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,793
    157
    63
    Ik ben maandag bij de vk geweest, zij vertelde me dat ik het in de gaten moet houden en als ik er weer last van zou krijgen (die erge krampen) dan moest ik der bellen. Ik ben ook de laatste tijd wat vochtiger dan normaal, om het zo even te zeggen en heb al een aardige tijd last van me onderrug (waarschijnlijk omdat me buik snel is gegroeid?)
    Maar ik ben toch benieuwd of het een voorteken is, of dat het met de indaling temaken heeft.
    Komt het iemand bekend voor?

15. goed onderwerp..
    hier namelijk ook last van!
    ik hou het in de gaten!

x

16. Mona79

Mona79 Fanatiek lid

Sep 2, 2007
    1,437
    0
    0
    Hey hallo allemaal,

Wat super spannend alemaal als ik jullie verhalen lees.. Ik wilde jullie even allemaal veel succes wensen!

17. ikke21

ikke21 Actief lid

Jan 9, 2007
    110
    0
    0
    arnhem
    heb hier sinds vrijdag ook last van ben naar de vk geweest en ze vertelde mij dat het voorweeen waren en hoe heftiger deze voorweeen zijn des te minder last heb je van de "echte" weeen dus dames misschien dat dit jullie iets kan helpen
    al hopen we natuurlijk allemaal op het echte werk :)

18. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    ik weet alleen dat het bij mij op zondag avond begonnen is met de hele avond harde buiken, die kwamen zo om de 10 minuten, dus ik dat yes het gaat beginnen!
    niks dus, de volgende dag nog steeds geen baby....maar in de nacht van maandag op dinsdag is het echt begonnen,(om 4 uur `s nachts en om 8.20 was ie er )dus wie weet duurt het niet lang meer...
    succes!
    groetjes Lonneke

19. mae

mae Actief lid

Sep 12, 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    Hier zijn de krampen ff weg, dus zet niet door.
    Wat ikke al zegt zijn het waarschijnlijk voorween die helaas weken kunnen aan houden voor de baby zich laat zien.

Vandaag heb ik zo een typische dag dat het lekker gaat, net lekker gewandelt met de hond en zo ga ik maar wat onkruid uit de tuin plukken, erger me rot aan al die slierten in de tuin:)
    En als er dan nog puf over is wil ik nog ff intratuin in voor wat leuke herfstplantjes:)

20. Sheila82

Bij mij zijn de krampen dus ok opgehouden, alleen af en toe harde buiken..maar voel me vandaag juist niet fit en ben erg moe..

Zou wel fijn zijn als het allemaal voorweeen zijn en dat de echte weeen dan minder heftig zijn..nouja...we wachten het maar weer af..als ik weer meer last krijg van de krampen enzo laat ik dat hier wel weten!

Share This Page