Heel licht bruinsige afscheiding bij 8 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Inkie27, 4 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Gisterenavond had ik een beetje lichtbruine afscheiding... vanochtend was het alweer bijna weg en nu helemaal.
    Ben morgen 8 weken in verwachting.
    Dit weekend is wel de periode dat ik normaal ongesteld zou zijn geworden als we niet zwanger zouden zijn.

Je hoort dit wel vaker maar ben ineens heel bang. Gisteren was ik misselijk en had ik diarree en nu niet meer. Dan denk ik; Ogod, ben ik dan nu niet meer zwanger? Heb ook eindelijk een keer lang geslapen.... M'n borsten zijn nog steeds gevoelig en m'n rug ook dus op zich is er niets veranderd.. zal wel tussen m'n oren zitten.

Afgelopen maandag een hele mooie echo gehad met een snel knipperend stipje! (hartje) De gyn was erg tevreden..

Toch ben ik een beetje onzeker nu... en ga ik om de minuut naar het toilet om te checken.
    Hopelijk kunnen jullie reacties me een beetje geruststellen..

2. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    hai hai,
    Ik had het ook.. Een dag nadat ik positief getest had verloor rood en bruin bloed...2 dagen erna heel lichtbruine afscheiding, was na een dag weg.
    Ik dacht ook dat het echt niet goed zat... dus heb ik een echo gekregen en er was een mooi kloppend hartje te zien!
    Ik ga ook nog steeds om de minuut naar het toilet,maak me ook nog steeds zorgen! maar volgens mij blijf je dat de eerste 3 maanden sowieso wel hebben! Dus dat bruinverlies.... geen reden om je meer zorgen te maken;) kan van alles zijn!

3. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Dankje rce86!
    Ze zeggen dat het wel vaker voorkomt in de periode dat je normaal ongesteld zou moeten worden. Heb jij het nog vaker gehad?
    Wat jij zegt; dag nadat je positief getest had, dat zal wel innestel zijn geweest maar dat had ik ook de dag dat ik testte 3 dagen na NOD. nu gelukkig niet rood maar bruinsig.. maar innestel is toch wel geweest dacht ik... Misschien dat ik het iedere maand heb in de periode dat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden...
    Leuk dat we zo goed als gelijk lopen...
    Ik had maandag de 1e echo, zie album. Kreeg foto niet zo duidelijk op pc..

Liefs!

4. Gezond

Gezond Niet meer actief

Het kan idd in de periode voorkomen dat je normaal zou moeten gaan menstrueren...

Het kan ook nog een restje zijn van de innesteling.. en het kan ook zijn dat er ergens een adertje gesprongen is omdat alles veel beter doorbloed en gevoeliger is nu...

Ik zou me ook geen zorgen maken.. zeker niet omdat het maar een klein beetje bruinig was..

Bruin is sowieso oud bloed... dus geen paniek ;)

Gefeliciteerd met je zwangerschap meid!

5. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Nou ik had ook echt zwaar het gevoel dat ik ongesteld moest worden! Dus als ik die dag ervoor niet had getest... had ik niet beter geweten of ik was ongesteld ;). Nu denk ik echt vaak.. had ik nog maar niet geweten dat ik zwanger was.. dan was ik al weer een maand verder voor dat ik het wist:p
    Ik heb het niet vaker gehad.. gelukkig!
    Leuk die echo! Ik had een echo met ongeveer 6 weken, volgende week donderdag weer :D (omdat het zo klein was, wisten ze niet precies hoelang. Kon ook 5 weken zijn)
    maar wat een verschil tussen een echo van 7 weken en 6 wken! bij mij zag je alleen nog maar een heeeel klein streepje:p.

6. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Bedankt meid, leuke reactie!
    x

7. Gezond

Gezond Niet meer actief

Graag gedaan meid... Ik hoop dat je er door gerustgesteld bent...

8. michellle81

michellle81 Actief lid

4 sep 2008
    397
    0
    0
    haarstyliste/visagiste
    rotterdam
    ik heb het ook gehad hoor met 7 weken was helemaal in de stres niks aan de hand natuurlijk ,ben wel even naar het zh gegaan ,wilde wel graag meteen een ego voor mijn gemoedsrust was al 10 uur s,avonds maar ze deden het wel .
    het is echt heel normaal en als je onzeker bent of je zorgen maakt gewoon even naar het zh rijden echt!

liefs 24 wk

9. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben wat gerustgesteld. Een bekende van me is ook zwanger en ook zij heeft er last van gehad. Ze heeft de verloskundige gebeld (ze heeft 1 keer een miskraam gehad) en ook zij zei dat het heel normaal is en wel vaker voorkomt. Zolang het maar niet rood is en heel veel (zelfs dan hoor je dat er nog niets aan de hand hoeft te zijn!).

Jeetje! Om 22:00 nog naar het ziekenhuis. Ik dacht juist vanochtend; het is weekend, ik ga niet bellen.
    En door jullie reacties en die van bekende ga ik niet bellen. Het bruin is ook al weg, was maar heel weinig...

Zelfs mijn moeder heeft er last van gehad toen ze ook iets van 8 weken zwanger was en .... ze kreeg een wolk van een dochter (ikke ;))

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Zie je nou wel meid... ;)
    Genoeg positieve berichten...

Maar meis luister goed... Ze hebben er speciaal diensten voor hoor bij de vk en in het ziekenhuis.. Als jij het niet meer vertrouwd... gewoon bellen! Daar zijn ze voor...

De onzekerheid die je hebt als je niet belt is verschrikkelijk en misschien wel erger...

Vaak kunnen de mensen je aan de foon al geruststellen en anders laten ze je even komen voor een echo om je gerust te stellen...

Ze hebben het liever als je belt... Niet bellen vinden ze erg!

11. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Nou das een goeie service dan. Bedankt voor de tip!
    Maar ik ga nu niet bellen... het is ook al over (jij zou nou ook niet bellen wel?)

Maar mocht er ooit iets engs zijn, dan weet ik dat ik ook in het weekend of 's avonds terecht kan!

Knuffel!

12. Gezond

Gezond Niet meer actief

nee als ik gerustgesteld zou zijn en ik zou niets meer verliezen zou ik niet meer bellen...

Mocht het toch weer beginnen en ik zou wel weer ongerust zijn... dan zeker wel...

13. Inkie27

Inkie27 Fanatiek lid

14 aug 2008
    2.101
    1
    36
    Oke! Bedankt!
    Wat leuk hey dat je een zoontje krijgt. En je bent al een week of 17.
    Ik dacht dat ze altijd pas rond de 20 konden zien of het een jongen of een meisje was...

Heb je al een mooie naam bedacht.
    Speciaal he zwanger zijn... ik ben er nog steeds helemaal van ondersteboven en kan het soms echt nog niet geloven hoor!
    Is het bij jou ook de eerste?

Liefs van Inkie

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb het ook met 8 weken gehad, en met 25 weken ook. Er was beide keren niets aan de hand :)

Deel Deze Pagina