Buikslapen afleren

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door sweetchocolate, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Beste,

Onze dochter, bijna 3 maanden, is een echte buikslaapster. Hoe sterk wij er ook tegen vochten, ze kan in haar bedje niet op haar rug slapen. In de wandelwagenbak als je ermee rijdt en maxi cosi wel, dat lukt prima op haar rug.

Vandaag is ze gaan wennen op de groep van het KDV, die een strikt beleid hebben: buikslapen wordt niet geaccepteerd. En ik snap de reden echt wel, onze zoon is ook een buikslaper dus het hele riedeltje ken ik inmiddels wel. Zowel vriend als ik zijn ook fanatieke buikslapers dus van een vreemde heeft ze het wat dat betreft niet.

Wij hebben meerdere dagen lang met een overstuur kind gezeten, dat absoluut niet ging slapen, daardoor zwaar oververmoeid raakte, compleet overstuur, omdat ze op haar rug MOEST liggen. Het huilen staat mij nabijer dan het lachen, bij wijze van, nu ik te horen heb gekregen dat het KDV echt niet wilt dat onze dochter op haar buik slaapt. Wij gaan nu dus iedere keer een oververmoeid kind terug krijgen dat over de dag door daar niet geslapen heeft.

Dus mijn vraag: Hoe gaan we dat buikslapen afleren? Hebben jullie nog tips om haar op haar rug te doen laten slapen? Steeds rijden met wandelwagen, terwijl er ook een dreumes rondloopt en met ieder slaapje de auto pakken om haar in de maxi cosi te doen laten slapen, lijkt mij niet echt de beste oplossing eigenlijk.

Alvast bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Natuurlijk maken jullie de eigen keuze om jullie kindje op de buik te laten slapen, maar op het kdv hebben ze die regels nou eenmaal . Het is niet hun eigen kind waar ze mee te maken hebben. Ik denk dat je daar in zult moeten berusten. Waarschijnlijk gaat ze er wel aan wennen, als ze er echt aan vasthouden. Ik zou het proberen in ieder geval. Helaas heb ik geen tips voor je. Het enige is dat je het een kans zou kunnen geven. Misschien krijgen ze het wel voor elkaar.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina