Ik zag dat hier een eerder topic over was geopend, maar kan er niet op reageren, heb nu ook een vraag. Mijn dochter is 3.5 maand, sinds kort gestopt met uitkoken, na elke voeding was ik de fles af met flessenborstel, warm water en afwasmiddel, en spoel het heeeeeel goed na met water, laat het uitlekken en leg de flessen in de koelkast (leeg) Is dit voldoende? Of toch nog uitkoken? Gezien alle melkresten weg zijn en de borstel spoel ik heel goed na met heet water en goed laten drogen.. Alvast bedankt
Hoi hoi, Heb je een afwasmachine? dan kun je de flessen ook daarin doen. Dan hoeven ze niet uitgekookt. Ik vind een borstel altijd een bacterievreter. Ik zou zelf even uitkoken na het schoonmaken. Groetjes Adrienne
ja die heb ik wel, maar is dat juist niet iets waar veel bacteriën in zitten? ik spoel de borden zoveel mogelijk af, maar niet alles, zelfde met bestek en pannen. doe hem op 65 graden wel. hoor dat er in de spenen vaak een vettig laagje zit, moet ik ze de daarna nog uitspoelen met heet water voor gebruik, na de vaatwasser? bedankt alvast! groetjes
Hoi hoi, Nee hoor, er zitten in een vaatwasser geen bacterien. Dat wordt iedere keer schoongespoeld he, de vaat die er in gaat, is maar kort vuil. De borstel kun je nooit goed schoonmaken. Je hoeft niet meerr na te spoelen. Groetjes Adrienne