Fles schoonmaken # 2

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door MMM74, 16 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    In een ander draadje schreef je "' als je een borstel gebruikt, zou ik daarna wel even uitkoken. Eén keer per dag in een sopje en dan uitkoken is voldoende, de andere keren uitspoelen met warm water. '"

Waarom moet je na het afwassen met de hand nog uitkoken? Dit hoeft toch alleen de eerste weken. Althans dat is wat mijn kraam mij leerde.
    Zij vertelde dat je alleen in de eerste week elke dag hoefde uit te koken en daarna 1x per week. De rest van de dagen 1x per dag op de hand afwassen.

Want mijn probleem is dat ik de fles niet echt lekker schoon krijg als ik hem met warm water afspoel. Het lijkt wel of er een vettig laagje achterblijft.
    Daarom gebruikte ik de borstel en afwasmiddel. Wel spoel ik de fles heel goed na, zodat al het afwasmiddel weg is.

Graag tips hoe ik het beste kan doen.

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Als je afwast met een sopje niet hoef je niet te steriliseren, maar als je een borstel gebruikt wel, want daar zitten veel bacterien in.

Groetjes Adrienne

3. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!
    Maar mag ik bij een sopje wel een borstel gebruiken of helemaal niet. Zo niet, hoe moet ik het doen? Ik gebruik namelijk altijd een sopje en borstel en heb speciaal van de hygiëne afwasmiddel en gebruik heel heet water.

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je mag het gerust gebruiken, maar dan zou ik wel uitkoken daarna.

Groetjes Adrienne

5. MMM74

MMM74 Fanatiek lid

18 okt 2011
    1.054
    0
    0
    Doktersassistente
    We gaan verhuizen!

Deel Deze Pagina