Vandaag ben ik erachter gekomen dat als we Maegan op haar buikje leggen ze heel snel en goed slaap. (en ook langer) Maar nu weet ik dat dit afgeraden wordt, maar blijkbara vind ze het wel heerlijk slapen. Heb haar nu net na de fles ook eerst op haar rug gelegd (sliep in mijn armen na de fles) maar werd meteen weer wakker. Ik heb haar toen op haar buik gelegd en ze is vrijwel meteen in slaap gevallen. We hebben wel een beeld babyfoon dus nu kan ik haar in de gaten in houden, maar stel dat ze vannacht ook op haar buik gaat slapen hoe doen jullie dat dan? Of probeer je haar later op haar rug te leggen? We hebben een aerosleep en ze kan haar hoofd al redelijk omhoog houden en draaien....
Mijn zoontje kon ook echt niet slapen op zijn rug. Bij toeval kwam ik er met 6 weken achter dat hij op zijn buik wél sliep, dus vanaf dat moment heb ik hem overdag op zijn buik laten slapen. Toen ik er vertrouwen in had dat dat goed ging ben ik hem ook 's nachts op zijn buik gaan leggen. Inmiddels is hij 16 maanden en slaapt hij nog steeds op zijn buik. Voor mij was de keuze tussen een kind wat bijna helemaal niet sliep en hem op zijn buik laten slapen snel gemaakt...
Hier lag ze ook al vrij snel op haar buik. Tot 2 weken geleden lag ze de hele dag in mijn buurt, overdag droeg ik haar bij me of sliep ze in de kinderwagen. Nu slaapt ze boven beter dus ligt ze boven en ga ik regelmatig even kijken. Maar maak me er niet zo druk over. We voldoen verder aan alle punten om het risico op wiegendood zo klein mogelijk te houden en we hebben een gezonde baby die sterk is in haar nekje.
Bij onze oudste kwam ik er ook na een paar weken achter. Ze was ondertussen ook een scheef hoofdje aan het ontwikkelen ivm voorkeurshouding. Dus toen lag ze heel vlug ook 's nachts op haar buik. Onze oudste is gelukkig ook een buikslaper. Ze heeft altijd als een roosje geslapen (tot 4 maanden 's nachts ingebakerd).
Ik heb hier twee buikslapers. De oudste is na een paar weken op zijn buik gaan slapen, de jongste al na 5 dagen (en dus ook 5 slapeloze nachten van ons). Gewoon erop letten dat je kindje niet te warm ligt en er geen knuffels etc bij in de buurt leggen. Moet er wel bij vermelden dat onze jongens heel erg vlot waren met hun hoofd omhoog kunnen doen enzo. Dit deden ze eigenlijk al vanaf de geboorte.
hier was de keuze tussen op de buik slapend kind snachts, of huilend kind snachts omdat ze op rug 'moet'. eieren voor mn geld gekozen want ook mama en papa willen graag slapen dus lekker op de buik! zoonlief was ook een buikslaper(nog steeds) dus waren er al aan gewend. tja je kan wel op de rug blijven leggen snachts omdat het buikslapen afgeraden word, maar als je kleine dan niet slaapt dan heb je er weinig aan. volg je gevoel