Hoi meiden, Onze zoon heeft nu sins twee nachten sonde voeding we zijn net terug uit het zh. Dus vanacht mogen we het zelf doen. Nu heb ik een paar vragen hoe doen jullie dat met de pomp? Je moet er snachts voor uit als hij piept en spuiten jullie dan gelijk de slang weer schoon? Groetjes charlie
Onze uk had wel een sonde maar geen pomp. Wanneer het tijd was om te eten kreeg hij de fles en wat niet op ging met de sonde. Waar is de pomp voor? Misschien handig om het te vragen aan het ziekenhuis of als je die hulp ook hebt de kinderthuiszorg
Hij kreeg al medicatie door zn sonde vandaar de pomp, daar is nu de sonde voeding bijgekomen. De medicatie krijgt hij overdag en na de medicatie moet de sonde ook door worden gespoeld. Helaas ben ik vergeten te vragen aan het ziekenhuis of dit ook snachts na de voeding moet...
Ja wanneer hij piept en klaar is dan spoel ik de peg door. Ik zorg dat het spuitje met water al klaar ligt wanneer ik ga slapen. Ook doe ik smrgen nieuwe pompset enz zodat ik snachts niet de set hoef door te spoelen. Dus uitzetten, peg doorspoelen en weer slapen 😉
Quinten ligt de hele nacht aan de pomp en 's ochtends krijgt hij meteen z'n medicatie en spoel ik de slang door. Toen de pomp nog sneller stond en hij ergens in de nacht begin te piepen hoorden wij het vaak niet. Dan spoelde we de sonde pas in de ochtend door. Maar dat was nog met de neussonde, de peg koekt sneller aan vind ik. Hopelijk krijgt de sonde voeding het gewenste effect!
Werk zelf in de zorg en wij moeten altijd doorspoelen als de pomp uitgaat. Ander kan de boel gaan verstoppen. Mocht het al aan het verstoppen zijn spuiten we wat spa rood door de slang. (beetje maar, niet een heel glas natuurlijk)