Geen idee of ik het hier goed plaats maar geen idee waar anders Wie heeft er ook 3 kinderen in 3 jaar gekregen en hoe gaat het? Wat vond je moeilijk en wat vond je leuk? Hier ben ik net zwanger van de derde en de oudste zal nog 2 zijn als hij/zij geboren wordt. (als alles goed mag blijven gaan)
ik heb 2 kinderen binnen 2 jaar gekregen...de oudste is nu 18 maanden en de baby is nu bijna 3 maanden...heb ook nog een dochter van 10 uit een eerdere relatie, en mijn man heeft ook nog 2 kinderen uit een eerdere relatie... Ik vind vooral de 2 kleintjes zwaar..aangezien ik ook niet meer de jongste ben...maar natuurlijk geniet ik ook enorm van ze...ook handig een dochter van 10 zij vindt het heel leuk om mij te helpen
Als de jongste hier geboren wordt is de oudste net een week drie. Ik haal het dus net niet. Geldt dat ook?
Els 2 kinderen in ruim 1 jaar heb ik ervaring mee. Nu de derde op komst is wil ik graag ervaringen horen van mensen met 3 kinderen in 3 jaar. Of het erg veel meer werk is of dat het juist wel mee valt aangezien je met 2 dicht op elkaar ook wel druk bent. Merah ja natuurlijk! Hoe denk jij dat het gaat worden?
Druk, haha. Soms zie ik er tegenop zeg ik eerlijk. Onze middelste is echt een doerak en ik ben bang dat ik straks niet voldoende ogen heb om ze in de gaten te houden
Dat heb ik niet gered, wij hebben er 4 in 5,5 jaar tijd waarvan de jongste 3 in 3,5 jaar tijd. Het is soms pittig maar je groeit erin, alleen vind ik het wel heel moeilijk om mijn aandacht te verdelen, vooral omdat de vierde echt een handenbindertje is en de jongste ook erg veel aandacht vraagt waardoor de andere kinderen erbij in schieten.
Respect hoor meiden! Ik zou het niet kunnen. Mijn nicht heeft er ook 3 in 3 jaar gekregen maar zij zit niet op zp. Zij vond het overigens wel zwaar.
Nee Nyn, jij speelt vals door er twee tegelijk te krijgen! Grapje hoor 😉 Wel grappig om te lezen dat er toch best vrouwen zijn met drie of meer kinderen kort op elkaar. Hier krijg ik alleen maar grote ogen: waar begin je aan!!!?
Ik heb ervaring Februari 2011 juni 2012 september 2013 uitgerelend nu maart Het is druk , soms best lastig met douchen , maar het gaat prima , met eten is het ook te doen ze nemen elkaars ritme vrij snel over . Uitjes allees lukken mij ook prima , ben soms wel blij dat ht avond is en ik in men zetel kan zitten maar dat heb je met 1 of 2 ook .
Hier drie kinderen in 4,5 jaar. Dus ik tel zeker niet mee, maar wat ik wel even wil melden is dat ik de derde keer echt als veeeeeel makkelijker heb ervaren.. Er wordt wel de hele dag met haar gesleept. Maar echt, ik vond de overgang echt veel minder groot dan van 2-3
Wat leuk al die reacties! Hier ook vaak grote ogen hoor. Voor mij is het ook geen feest om het wereldkundig te maken dus daarom wacht ik daar ook nog een paar weken mee! Douchen gaat hier juist top. Papa gaat onder de douche met 1 kind. Na het wassen pak ik die over en gaat de ander de douche in. Ondertussen droog ik de eerste af en daarna direct de tweede. Dus straks gaat de derde er gewoon dirdct achteraan haha!
Douchen heb we laatst zo gedaan: papa en oudste onder de douche, een na oudste in badje op de grond erbij. Mama gaf eerste baby aan papa. Papa doet baby in badje bij broer. Mama ondertussen baby 2 uitkleden. Papa legt baby1 op aankleedkussen, pakt baby2 aan en doet die in badje. Mama kleedt ondertussen baby1 aan en zet deze in wipstoel. Pakt baby2 aan en kleedt die ook aan. Geeft (in andere kamer) baby1 de fles met een hand (gekolfd bv, baby1 weigert de borst), terwijl baby2 op de andere arm aangelegd ligt. Ondertussen douchen papa en de jongens af, papa droogt iedereen af en trekt pyjama's aan. En voila; binnen een half uur waren er 5 mensen schoon, inclusief 4 kids die klaar waren voor bed waarvan 2 ook nog 's gevoed Alleen nr 6, de mama, ontbrak in dit rijtje, maar op de een of andere manier gebeurt dit wel vaker Verder werken we hier in "runs": Als de dames gevoed moeten worden of onrustig zijn, is het binnen een mum van tijd een volstrekte chaos. Overal hydrofiele luiers, vieze luiers van het verschonen, eettafel ligt nog vol van de restanten van ontbijt/lunch/avondeten, aanrecht vol met flesbenodigdheden en ander gerei om het eten van die restanten klaar te maken, rondslingerd duplo/autootjes/stiften/klei, meubilair met stiftstrepen (tweede zoon ziet vaak zijn kans schoon), kledingstukken van wie dan ook, al dan niet schoon (of de oudsten moeten nog aangekleed worden, of de jongsten hebben iets ondergespuugd/gepoept), etc.etc. En als de dames dan weer op bed liggen, brengen we alles als een razende weer in het gareel, zowel het huis als de jongens, gooien we er een was in/hangen we die op, treffen voorbereidingen voor het de deur uitgaan na de volgende voeding of voor het volgende eetmoment, en dan is het weer stilte voor de storm Is druk, maar ik vind het minder stressvol dan de eerste of zelfs tweede. We merken dat we nu gewoon echt ervaren ouders zijn. En we weten waar nu de prioriteiten liggen. Overigens zou het anders zijn als er maar 1 baby was; nu zijn partner en ik vaak tegelijk bezig met de dames omdat ze vaak rond dezelfde tijd voeding willen. Dan heb je dus geen handen vrij om de jongens te helpen of de troep in bedwang te houden.
Hahahahaha klinkt goed! Vooral dat douchen en hoe je huis er uit kan zien. Ik heb 2 kindjes met 10 maanden leeftijdsverschil en nu pas (nu jongste 12maanden is) denk ik wel eens jeeeeezus hoe hebben we dat toch soms gedaan haha. Op het moment zelf doe je het gewoon. Klinkt misschien heel apart, maar je hebt soms niet eens echt tijd om te denken en het lukt eigenlijk altijd wel. En ineens, een jaar later dus denk je pfoe, dat was pittig haha.