Nadat m'n dochtertje er vandaag weer een potje van maakte met slapen (2 keer een half uur en een kwartier) heb ik ten einde raad haar op haar buik in bed gelegd. En nu slaapt ze al 2 uur Heerlijk voor haar, echt. Maar ik zit enorm in de zenuwen, ik vind dat echt niet prettig namelijk, ben bang voor wiegendood en alles. Nu hebben we indertijd een behoorlijk duur matras gekocht waarvan 1 kant zeg maar noppen heeft (wel zacht hoor). Weet iemand of dat is voor extra zuurstof bij het buikslapen? En verder nog tips, of geruststellingen? Vannacht gaat ze gewoon weer op haar rug, maar als ze overdag weer slecht slaapt wil ik dit toch wel vaker proberen.
Ik zou een zijslaper halen. Misschien beetje flauw maar zo kan ze niet op haar buik rollen. Zou het zelf ook eng vinden.. ze is nog te klein om zelf te kunnen bedenken dat ze geen adem meer kan halen.. En ander voordeel is dat je geen gedoe hebt met platte achterhoofden oid..
Hier werd overdag wel gewoon op de buik geslapen als ik erbij was ( In de kinderwagen lag een aerosleep matrasje, ideaal! ) Dan ging ik regelmatig bij ze kijken en zowizo sliep ze in de woonkamer overdag en 's nachts bij mij op de kamer. Nu slaapt ze 's nachts regelmatig op de buik als ze zelf draait, vanaf het begin af aan draaide ze zelf dr hoofdje goed mee, dus als je kindje sterk in de nek is, zou ik het proberen als je in de buurt bent
ons zoontje slaapt al vanaf 5 weken op zijn buik vond het ook heel eng maaarja zo sliep hij het beste en het langste toen hebben we een aerosleep gekocht en daarmee kunnen ze op hun buik slapen en krijgen genoeg adem heb het eerst zelf geprobeerd in het begin ben je bang maar dat gaat over als ze zelf met hun hoofdje kunnen draaien succes
Aansteller Je zou niet zoeken op wiegendood. Nou onze zoon slaapt al vanaf dat hij niet meer verplicht op zijn zij moet liggen, op zijn buik . Ik vond het in het begin ook eng. Maar nu echt niet meer. Desnoods leg je haar even weer tijdelijk in de wieg naast je bed. Dan hoor je haar ademen . (K)
Hier vanaf 1,5 week op de buik, nadat hij op de zij heeft geslapen. Rug voelde ik mij niet goed bij ivm spugen en het voelt heel onnatuurlijk. Hij sliep ook heel slecht op de rug, dus hebben we hem snachts ineens opgedraaid..! Heerlijk! Ik zou het overdag eens blijven doen en kijken hoe het gaat. Gaat het goed en legt ze het hoofdje goed opzij, dan kun je haar lekker altijd op de buik leggen! Wiegendood icm buikslapen heeft echt lang niet altijd met verstikking te maken. Maar met meerdere factoren. Waaronder te warm kleden bijvoorbeeld. Ik zou het gewoon doen als je kindje er goed op slaapt! Er is pas geleden ook een topic over buikslapen geweest: http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/277369-buikslapen.html
Thnx voor de reacties. Ik las ergens dat je goed kan testen door haar in haar slaap even met haar gezicht in het matras te leggen, om te kijken wat ze dan doet. Vond ik wel een goeie tip. @Daan, haha heb ik ook niet gedaan hoor, zoeken naar wiegendood. Dit topic was al voor ik je erover sprak
@Jois, we postten bijna gelijk zie ik Ja dat topic heb ik net ook gelezen inderdaad. Ik vraag me af of ze haar hoofdje wel zelf draait als ze op haar buik ligt. Als ze bij mij op de buik sliep (doe ik soms wel eens als ze heel onrustig is) ligt ze met haar hoofdje altijd dezelfde kant op en dat deed ze net ook. Niet zo handig, misschien morgen maar eens kijken of ze in de box gaat slapen, dan kan ik eens goed erop letten.
Die tip van in de slaap het hoofd in de matras leggen vind ik wel een beetje vreemd. Want dan doe jij het en niet je kindje zelf. Vind ik een heel verschil. Hier ging en gaat simon ook wel eens met zijn gezicht in het matras liggen. Na even gaat hij wat vegen zeg maar en daarna weer met zijn hoofd opzij.
Over steeds dezelfde kant op kijken: hier hielp het om hem de ene keer met het hoofd aan de ene kant leggen en de andere keer aan de andere kant. Zo kijkt hij bijna altijd naar de kant van het licht.
Nou dat bedoel ik ook, om te kijken of ze het weer corrigeert. Als ze dat al doet wanneer ik haar draai, zal ze het helemaal wel doen als ze zelf draait.
Persoonlijk vind ik dat echt geen goed meetpunt, maar je kunt het altijd eens doen. Ik weet alleen niet of het je een beter gevoel geeft. Ik denk dat als je het een aantal keer doet overdag, dat je vanzelf wel vertrouwen gaat krijgen!
Ja ik kijk wel even. 1 ding weet ik wel, als buikslapen ervoor zorgt dat ze wel fatsoenlijk slaapt overdag, is de keuze snel gemaakt Alleen nog even afwachten of het daadwerkelijk met het buikslapen te maken had. Ze was ook gewoon zo ontzettend moe na zo'n lange wakkere dag.
Dat zal ook zeker met moe zijn te maken hebben gehad. Maar de keuze was hier ook snel gemaakt hoor. In de box deden we het regelmatig en op mijn buik. Ging geweldig. Maar op de rug... pfff ik denk dat we na 2 nachten al hebben gezegd: op de buik! En dat ging geweldig. Tuurlijk vond ik het wel eens eng. Ik ging regelmatig even voelen. Maar ik denk ook altijd: ze hebben 9 maanden opgekruld in je buik gezeten. Lekker geborgen. Komen ze eruit en moeten ze ineens op de rug en de hele wereld komt op ze af.. Succes!