Hallo, ik vroeg me af of naar mate je kindje ouder word ook de maat van de speen op de fles groter wordt? Of heeft dit enkel met de dikte van de voeding te maken? mijn ventje is nu ruim 3maanden en lijkt meer moeite te hebben met het leegdrinken van zijn fles, terwijl de voeding die hij krijgt dezelfde dikte heeft... Op de spenen staat nl ook een leeftijdsaanduiding op...
Jah, maar iik vroeg me af of dit met de dikte van de voeding te maken heeft of echt met leeftijd. Want je zou toch zeggen, naar mate ze ouder worden dat ze sterker worden en meer zuigkracht krijgen. En dus geen groter gat of meer gaatjes nodig hebben...?
Het heeft met de zuigbehoefte van je kindje te maken. hoe ouder ze worden, hoe minder krachtig de zuigkracht wordt. Dan kun je een grotere speen gaan gebruiken.
Hier drinkt dochter van 6 maanden nog met een pasgeborene speen. Ze drinkt nl haar flesje alsnog erg snel leeg ( maar heeft er geen last van, dus we laten het zo )
Søren is bijna 5 maanden maar drinkt nog altijd uit speen 2 van avent. Hij doet nog altijd 15 minuten met zijn fles.
onze dochter drinkt nog steeds met de s-speen van difrax en ze is bijna 9 maanden! We doen er wel wat minder nutriton in nu..
Ik merk dat ons meisje steeds minder hard zuigt. Ze kan geen papfles meer drinken met een Difrax L speen (wel met de 3 stand van de 123 speen).
Verschilt heel erg per kindje. De één drinkt heel lang met de kleinste speen en de ander gaat al snel over naar een maatje groter. Gewoon proberen als het niet meer lekker gaat.