Hoi dames, Onze Oliver is nu een klein maandje oud en hij huilt zo veel! We weten niet meer wat we moeten doen. Ook is hij bijna de hele dag wakker. Hij doet wel hazeslaapjes van maximaal een half uurtje tot een uur, maar dan is hij weer wakker. In overleg met het CB bakeren we hem nu in, maar ook dat lijkt niet te werken. Hij was wel goed aangekomen, dus aan de BV kan het denk ik niet liggen. 's Nachts doet hij het overigens erg goed. Dan drinkt hij en vervolgens slaapt hij weer verder.. maar het is puur overdag. Wat kan dit zijn?!
Het kan van alles zijn. Pak je hem onmiddelijk uit bed als hij huilt of laat je hem af en toe 5 min. huilen ? Het kan zijn dat hij wat overprikkeld is dan zou het rust en regelmaat schema kunnen helpen. Voeden, knuffelen, even alleen in de box en als hij moe lijkt te worden weg leggen. Als hij gaat huilen paar minuutjes laten huilen en dan in bedje troosten. Steeds dezelfde volgorde is hierin vooral belangrijk. Maar misschien heeft je kindje wel krampjes of is er iets anders, lastig te beoordelen zo. Ik moet wel zeggen dat Sanne rond die leeftijd ook heel veel huilde een weekje ofzo en daarna is het afgenomen. Misschien een sprongetje ? Sterkte ermee .. een baby die veel huilt is best lastig.
bij Joshua hebben wij dit ook gehad. hij huilde ongeveer 9 uur op een dag. erg slopend. hij bleek kiss syndroom te hebben en als klap op de vuurpijl een gebroken sleutelbeentje (werd pas na 6 weken opgemerkt grrrr) tel daarbij ook nog verschrikkelijke spruw op. genoeg om heel erg verdrietig om te zijn. en je voelt je zo machteloos zeker als ze je niet willen helpen en maar zeggen ja krampjes en ja een baby huilt nou eenmaal misschien is een osteopaat bezoek iets voor je. het kan zijn dat er een werveltje klem zit. deze kan dan met oefeningen het eruit halen. succes ermee
Inderdaad eerst uitsluiten of er niets fysieks is met je kindje. Ik zou dus vooral naar je huisarts gaan of eventueel een goede osteopaat raadplegen. Mirre sliep ook weinig en deed ook van die hazenslaapjes. Bij haar werkte het rust en regelmaatprincipe niet/nauwelijks. Ze wilde gewoon bij mij zijn! Dus ik heb heel veel met haar rondgelopen in een draagdoek en dat werkte heel uitstekend. Misschien een idee voor overdag? Dan heb je ook je handen vrij voor je dochter. Maar het kan natuurlijk geen kwaad om te proberen prikkels te verminderen / te kijken of het daar iets mee te maken heeft. Even laten huilen zou ik ook doen, maar Mirre ging volledig in de overdrive en hield het heel lang vol. Tobe monkelt wel een minuutje (soms wat meer, soms helemaal niet) en valt dan idd in slaap (een echt RR-kindje dus ) Succes!
Boaz huilde rond de maand ook heel veel. Het was niets fysieks. Ook wij begonnen met inbakeren, maar dat deed niet meteen de beloofde wonderen, na 3 weken ging het wel steeds beter. Wat bij ons heel erg hielp is prikkels verminderen, wanneer je baby huilt ben je geneigd hem af te leiden, maar de baby wil niets liever dan lekker (met een speentje) tegen je buik aanliggen. Ik deed hem ook héél veel in de draagdoek(www.draagdoek.nl) overdag, hij sliep daar meteen in en werd ook wanneer hij wakker was veel rustiger. Ik hoop dat je er iets aan hebt!
idd uitsluiten dat het niets lichamelijks is. Het schijnt dat tot/rond 6 weken baby's het meeste huilen. Met 3 maanden wordt dat stukken minder. Hier hetzelfde, overdag slecht slapen, 's avonds een huiluurtje en 's nachts geen probleem. De laatste dagen hou ik de regelmaat principes aan en we doen iets actiefs 's ochtends (wandelen, in bad doen, babymassage oid) en daarna gaat slapen een stuk beter. Hij kan zelfs zelf in slaap vallen wat hiervoor niet ging. Hoe doe jij het met voeden, gelijk in bed leggen erna? Ik deed dat wel omdat ie in slaap viel aan de borst, na een kwartier ging ie gelijk gillen. Nu (ookal valt ie in slaap) knuffel/speel ik met hem en laat hem daarna even in de box. Daarna in bed leggen als ie wegkijkt of gaat piepen en dat werkt een stuk beter. Ook de draagdoek is hier een voltreffer, gelijk na 1 minuut is ie vertrokken.... succes!
Mijn dochter deed dat ook de eerste weken, tot ik haar een keer op haar buik legde. Toen sliep ze van voeding tot voeding! Ze kon gewoon niet lekker op haar rug slapen en was daardoor oververmoeid.
Wij hadden dit ook met onze dochter. 's nachts niet huilen (alleen voor eten) en slapen (doorslapen ook al heel vroeg, GELUKKIG!!!), maar overdag????? DIKKE DRAMA!!!! Ze wou alleen maar bij mij liggen, ik was op een duur een levende wieg, ze sliep overdag alleen op mijn borst. Als ik ook maar aanstalten maakte om haar weg te leggen, was het krijsen. Op rug of buik, maakte niet uit. CB kon mij ook niet helpen, die schoof het af op krampjes en dat het een fase was waar we even doorheen moesten. Mijn moederinstinct zei dat er wat anders was, ze spuugde namelijk veel en huilde alleen maar en wou overdag amper slapen.. als ze 15 min sliep was dat veel!! Ook had ze een gespannen houding en overstrektte ze zich vaak. We hebben toen een manueeltherapeut in de arm genomen (deze worden gewoon vergoed door het ziekenfonds!) en die heeft toen naar haar gekeken. Ze bleek het kiss syndroom te hebben...(Welkom op KISS-Kinderen.nl - Uw bron van informatie over het KISS syndroom en het KIDD syndroom) Na 3 a 4 behandelingen werd het stukken beter!! Ze werd een stuk rustiger en overstrektte niet meer en noem maar op.. ze was eindelijk tevreden! Ook hebben we haar vanaf 4 weken ingebakerd gehad in de woombie(www.woombie.nl)--> echt een topproduct!!! Wij, maar vooral onze dochter, hebben hier veel baat bij gehad!! Het afbouwen was wel even pittig, maar dat is weer een ander verhaal. Ze slaapt in ieder geval nu in een slaapzakje.. en ook nog overdag!! Luister naar je instinct en neem anders gewoon eens contact op met een fysio-/manueeltherapeut... in het kiss-register staan adressen bij je in de buurt. Je hebt geen doorverwijzing nodig!! Kun je dat in ieder geval kortsluiten!! Succes ermee... En echt.... het komt uiteindelijk goed... Maar de dagen kunnen zo lang duren hè? Weet er alles van!
Bij ons was het een combi. En snel overprikkelt (door regelmaat en inbakeren al aanzienlijk minder) en hij bleek KMA te hebben en zijn darmen zaten daardoor helemaal verstopt zaten (door andere voeding en osteopaat ging hij van 9 uur per dag huilen naar alleen huilen als er iets was). Sterkte!