Mijn zoontje van 12 weken vindt het sinds een week fijn om overdag op zijn buik te slapen, althans hij valt dan redelijk snel na niet te lang sputteren zelf in slaap, in de box of in bedje. Hij slaapt dan soms ook wel 2/3 uur! Daarvoor waren het elke keer hazenslaapjes als hij op z'n rug lag en ik werd er echt gek van want waren helemaal uit een ritme daardoor! Hij dronk kort en vaker omdat hij te kort sliep etc etc.. Maar nu ben ik niet zon fan van buikslapen omdat het niet veilig schijnt te zijn. Wat zal ik dan doen.. Op de rug en kans op hazenslaapjes overdag of toch op de buik? Snachts slaapt hij goed dus dan ligt hij gewoon op z'n rug.
Nou ik zou hem lekker op zn buik laten slapen dan hoor. Hij heeft zn slaap hard nodig. En ik zou dat een arosleep in zn bedje leggen voor je eigen gevoel.
Buik. Als hij zijn hoofd goedmaken optillen hoeft dat geen probleem te zijn. Hier ook een buikslaper...
Hij kan z'n hoofd wel redelijk goed optillen ja, hij blijft wel eens halen in het midden maar gaat dan wel door omdat hij dan boos wordt/onrustig wordt. Ik ga ook wel regelmatig kijken maar wil dan natuurlijk zelf ook even m'n rust pakken..! Aerosleep heb ik hier nog niet kunnen vinden eigenlijk.
Hier vanwege reflux vanaf 5 weken overdag en 's nachts op de buik: dan sliep ze tenminste. Niet slapen is schadelijker dan buikslapen, oververmoeidheid leidt tot grotere problemen dan buikslapen Dat rugslapen geadviseerd wordt, betekent vooral dat dat MEESTAL veiliger is. Maar er zijn kinderen voor wie dat gewoon niet geldt: reflux is een medische probleem waarbij rugslapen ronduit gevaarlijk is, maar er zijn dus ook een boel kindjes die gewoon van nature liever op de buik slapen. Lekker laten gaan dan. Mocht je de kans op stikken in het matras willen verkleinen, dan kun je evt een aerosleep-topmatras aanschaffen
Onze meid slaapt ook sinds ze 4/5 weken is op jaar buik. Anders slaapt ze idd niet... Wij hebben wel een aerosleep en ze is heel sterk in haar nekje. Ik vond het in het begin ook eng door alle verhalen maar je krijgt vanzelf vertrouwen als ze hun hoofd zelf draaien tijdens hun slaap etc... Succes!
Aerosleep heb ik hier in Spanje nog niet echt gezien. Heb een Ikea matras dus geen extra veiligheid. Wat ik wel wat minder fijn vind is dat hij ook duimt nu en daarbij zn andere vingertjes in z'n gezichtje legt dus ook over z'n neusje heen :-/ heb er net even bij gestaan maar t ging wel goed en later draaide hij z'n hoofdje naar de andere kant
Gewoon lekker op de buik slapen. Mijn dochter sliep sinds ze zelf kon draaien altijd op de buik. In het begin legde ik haar steeds weer terug op haar rug, maar zelf ben ik ook een buikslaper dus ik laat het nu gewoon gebeuren.