Ons zoontje van 10 maanden is nu een paar keer mee geweest op de fiets. Helaas lijkt hij het 10 keer niks te vinden. De eerste 5min wel, dan lacht hij en kijkt rond. Daarna gaat hij jengelen en vervolgens huilen. Net zo lang tot we weer thuis zijn. Het is niet de kou, want hij is goed ingepakt. Ook geen honger of oorpijn, pakt niet naar de oren oid. Het is wel zo onze zoon superactief is, hij zit geen halve minuut stil en wil het liefst de hele dag actie en stoeien. In de kinderstoel box of wipstoel reageert hij precies hetzelfde. Of als we in het bos wandelen met de buggy. Dan huilt hij ook. Terwijl hij, als we bv op de markt zijn, zijn ogen uit kijkt en voortdurend lacht. Daarom denken wij dat hij zich gewoon verveelt op de fiets. Het huilen klinkt ook echt als de frustratiehuil die we van hem kennen. Mijn vraag is, zal hij het fietsen leuker vinden als hij wat ouder is? Mijn vriend denkt van wel. Of zijn er tips? Speeltje geven werkt niet, hij zit in de "op de grond gooi-fase"
Jammer, maar 10 maanden is ook nog best klein! Wij fietsten toen ook nog rondjes van max. 10 minuutjes. En dan vooral langs de diertjes die vlakbij ons in de wei/polder staan. Verder heeft ze een Nijntjeknuffel op de fiets. Die maak ik met een speenkoord aan één van de riempjes vast. Daar speelt ze toch nog best veel mee! En als ze hem beu is, blijft ie toch mooi aan de fiets bungelen
10 maanden is inderdaad nog jong. Onze zoon kon toen wel net zelfstandig zitten,maar ook nog niet lang. De fietstochtjes die we maakten waren echt maar een klein rondje,daarna was hij het ook zat. Toen hij ouder was en meer besef had van alles ging hij graag een rondje mee fietsen....de tochtjes werden daarna ook langer.
Mijn dochter is ook niet echt een fan van fietsen. Ze wil het liefst zelf bewegen en dat kan ze niet op de fiets. Ik hoop ook dat ze het nog leuker gaat vinden en dat ik een keer wat langer kan gaan fietsen nu het beter weer wordt.
Mijn dochter vindt fietsen wel vanaf het begin leuk, ze giert het uit van de lol. Maar wel max een half uurtje, drie kwartier. Dan is de lol er wel af Gewoon soms weer proberen, baby's veranderen natuurlijk enorm.