hoeveel laten jullie oma doen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Marieke1988, Dec 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ik vraag me af hoeveel jullie oma laten doen en vanaf welke leeftijd..
    mijn schoonmoeder zit namelijk op hete kolen wat betreft de verzorging van Daan maar ik ben er nu (nog) niet aan toe om die dierbare momentjes af te staan (behalve aan de papa dan natuurlijk he) en ook wil ik het liever zelf doen omdat ik weet dat het dan op mijn manier gebeurt.. :oops: ik vraag me af of dit aan mij ligt dat ik hier nog moeite mee heb of dat meer dat hebben?

2. Jette

Jette Fanatiek lid

Nov 9, 2006
    2,436
    0
    0
    hier laat ik oma best veel doen :oops: maar alleen omdat ze het zelf wil hoor, door het niet zo goed gaan op de creche (dominique werd er elke keer mega ziek van) past oma 3 dagen per week op, en dat is echt haar tijd hoor, als ik een keertje af zeg omdat bv pappa vrij is vindt ze dat zoooo jammer ha ha ha!

Ik heb wel heel duidelijk gezegd dat wanneer het haar te veel wordt ze het moet aangeven!
    en ik verwen haar regelmatig met een leuk cadeautje, bv. fotoalbum van dominique, bronnenbadbon etc.

Henriette

3. Linda86

Linda86 VIP lid

Pff hier ook hoor! (Mijn moeder eigenlijk ook wel). Ik snap het ook wel van de ene kant, maar ik wil het nu nog gewoon zelf doen.

Toen Milan 1,5 maand was vroeg oma (de moeder van mijn vriend) al wanneer 'ie kwam logeren. Dan moest ik maar een keer kolven ;). Nou mooi niet gedaan natuurlijk. Hier doen ze dus eigenlijk nog helemaal niks qua verzorging. Ze mogen langskomen wanneer ze willen en met 'm gaan wandelen als het uitkomt. En verder, een keertje verschonen ofzo is ook prima, maar daar blijft het wel bij. Ik ga dus echt niet kolven omdat zij graag een flesje willen geven. En logeren gaat voorlopig ook nog niet gebeuren, ik kan Milan echt nog niet een hele nacht missen.
    En ik vind het idd ook fijn dat het allemaal op mijn manier gaat, ik denk dat ik het beste in kan schatten wat het beste is voor Milan, omdat ik natuurlijk dag en nacht bij 'm ben (min of meer dan).

4. ja logeren gaat hier voorlopig ook nog niet gebeuren..ik kan m ook zo lang echt niet missen hoor! :)
    ik zie eigenlijk het nut er ook niet echt van in waarom oma's zoveel in de verzorging zouden moeten doen.. ik snap wel dat ze het leuk vinden, maar ze hebben hun eigen kinderen toch al gehad om te verzorgen..ik vind het eigenlijk gewoon iets voor de mama (of papa).. :oops: en dan heb ik het natuurlijk niet over wanneer oma op moet passen ofzo want dan is het wel logisch, maar mijn kindje gaat niet naar een kdv ofzo ik ben gewoon fulltime moeder..dus het is helemaal geen noodzaak dat oma wat doet.. verder mogen ze hier idd ook gewoon langskomen wanneer ze willen enzo en met hun kleinzoon knuffelen :)

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier thuis hebben de oma's allebei niks mogen doen toen Joris nog zo klein was. Pas toen we daar waren en Joris moest een schone kont dan mochten ze dat wel doen als ze dat vroegen. Verder het badderen pas toen Joris daar een keer logeren was. Eerder hoefde dat echt niet van mij! Joris was bij het 1e keer logeren pas 2 maanden, hadden toen een feest van mijn ouders (25 jaar getrouwd). Anders had het nog vele langer geduurd.

Komt nu ook nog maar heel sporadisch voor dat ze iets met de verzorging van Joris hebben te doen. Doe het liever nog steeds allemaal zelf...

6. Anna71

Anna71 Actief lid

Jul 31, 2008
    269
    0
    0
    Hier doet oma zeer weinig. De verzorging van Senna doe ik zelf samen met mijn vriend. Oma is voor het vasthouden, spelen etc.
    Uit logeren gaat Senna pas als mamma daar aan toe is en dat is voorlopig nog niet zo! Senna komt nog voor voeding en wordt sowieso vaak wakker 's nachts. Alleen ik kan haar dan troosten dus voorlopig slaapt ze nog lekker thuis! Het lijkt me trouwens ook vreemd voor Senna om ergens anders te slapen. Wat als ze wakker wordt en mamma is er niet? Ik heb zelf zoiets van: als ze oud genoeg is om aan te geven dat ze ergens of bij iemand wil logeren dan mag ze dat natuurlijk maar nu dus nog niet.

x
    Anna

7. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    ik ben daar wat makkelijker in. als oma graag eten wil geven mag dat. amy was ook al vrij jong toen ze voor het eerst uit logeren ging. amy is nu vrij makkelijk met slapen overal gelukkig.

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Bij mijn eigen moeder bied ik dikwijls zelf aan of ze de fles wil geven. Bij mijn schoonmoeder hoef ik dat niet want die grist bij binnenkomst al de maxi cosi uit mijn handen.

Aan mijn eigen moeder vraag ik of ze op wil passen. Dan gaat ze ook lekker met haar wandelen enzo. Mijn schoonmoeder wil elke keer als we langskomen dat we blijven slapen.
    Beiden oma's hebben haar op schoot om lekker te kleppen. Het zijn oma's, das leuk voor die kleine. Ik zou het leuk vinden als ze met haar oma's een goede band krijgt. Het is haar familie, zijn geen vreemden, ze kan het ook goed hebben merk ik omdat ik haar zo nu en dan uit handen geef. Alleen mijn schoonmoeder moeten we af en toe 'terugfluiten' want ze is gewoon heel enthousiast en helemaal verliefd op haar kleinkind. Dat is soms best irritant want ze komt dan behoorlijk bazig over. Maar other then that; gaat het goed zo hoor met de oma's !

Yelena is 1 keer uit logeren geweest bij mijn ouders. Dat ging best oke, maar ze was niet zo lekker en dan wil je natuurlijk bij mama zijn. Dus was ze verdrietig.
    Ik lever haar dan wel 'kant en klaar' af ;) D.w.z: gewassen en al. Ik geef zelf aan wat er moet gebeuren wat er niet hoeft te gebeuren. Badderen doen ik en mijn vriend sowieso. Verschonen vind ik niet zo een punt. Maar we moeten bijvoorbeeld haar soepoogje nog schoonmaken en nu neusdruppeltjes geven. Dat doe ik liever zelf. Wat ik ook niet zo fijn vind, is als behalve mijn vriend en ik anderen het hoofdje kussen van Yelena. Dat doet met name 1 oma heel erg en dat vind ik gewoon niet zo leuk.

9. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    De fles geven had ik geen moeite mee, dat heeft mn moeder al vrij vroeg gedaan als ze er was tijdens etenstijd. En ze heeft dr toen ook eens in bad mogen doen. Laatst was mn moeder hier nog toen Demi dr warme hap moest hebben en heeft zij haar ook gevoert. Maar verder ook niet zo veel hoor.
    Ja ze is eens een ochtend en halve middag bij mn moeder geweest, dus dan geeft mn moeder ook broodje en flesje en brengt haar op bed, dus ook schone luier.

10. Alita

Alita Niet meer actief

Mee eens, ik vindt dat de oma`s en opa`s hun tijd hebben gehad en dat ze dat ook moeten begrijpen.
    Ik doe het gewoon liever zelf zie ook niet in waarom iemand anders dan mijn man de kleine zou moeten verschonen. :D

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Het is wel leuk om een keer te doen wanneer je al hebt geroken dat je kleintje een grote bruine massa aan het produceren is ;) Hier oma, verschoon jij even? :)

Werkt wel bij mijn vriend. Het lijkt wel of ze dat nu geconditioneerd heeft want 9 van de 10 keer poept ze op het moment dat hij thuis is en de beurt heeft om een fles te geven :)

12. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ehm...ik laat opa meer doen. :oops:

Als we bij hun zijn doen ze meestal (bijna) alles, behalve eten geven.Dus verschonen en met haar spelen enzo.

Toen Alyna nog kleiner was en ik nog veel pijn had van m'n ks is m'n vader weleens een nachtje komen logeren om voor haar te zorgen.Dat vond ik ergens wel jammer, maarja kon toen niet echt anders.(mijn vriend werkt 's nachts)

En soms gaan we eens een nachtje logeren, dan gaan wij met z'n 2en uit maar gaan we achteraf ook bij m'n ouders slapen, kan haar niet missen haha :) .Dan geven ze 's morgens haar eerste voeding.

Over oma langs papa's kant; ik zou willen dat ze eens een luier verschoonde eerlijk gezegd...Ze heeft het 1 keer gedaan, maar eerlijk gezegd heeft ze daar volgens mij express een beetje langer mee gewacht...ze was net bezig toen we terug kwamen en Alyna zat helemaal onder de poep!Verder als ze bij haar zit zet ze wel eens van 'volgens mij heeft ze gepoept' en dan kijkt ze ons afwachtend aan. :( Ik vind het niet erg om Alyna zelf te verschonen, maar vind het gewoon een beetje raar...m'n schoonmoeder is een beetje 'bang' van zo'n dingen lijkt het.

Oké, lang verhaal weer, sorry! :)

13. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Whoehoe, dat was m'n 4000e berichtje! :) :D

(sorry :oops: )

14. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

May 28, 2007
    1,189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Omdat wij niet in Nederland wonen komt mijn moeder hier weleens een weekendje logeren en dan mag ze van mij lekker aantodderen met Elian. Elian was net een week toen hij zijn eerste flesje kreeg van oma bijvoorbeeld. In bad, verschonen, fles geven... Ze doet het met liefde en van mij mag ze. De moeder van mijn vriend vond het nog wat 'spannender' maar nu hij wat ouder is, kan ze er net zo makkelijk mee overweg. Elian is dol op zijn grootouders (vooral op mijn moeder) en beide oma's werken op een kdv dus kennen reuzeleuke liedjes en spelletjes. Op bed leggen doe ik het liefste zelf omdat ik weet wat zijn ritueel is zodat hij makkelijker inslaapt maar verder vinden wij (mijn vriend en ik) prima wat onze ouders doen. Die genieten ervan. Ze hebben mij en mijn vriend toch ook goed groot gekregen?

15. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    geen problemen mee hoor, nooit gehad ook eigenlijk. sowieso in het begin hebben ze nooit iets gevraagd of zomaar iets gedaan, en later is het eigenlijk iets vanzelfsprekens geworden, moesten de kids een schone bips werd er gevraagd of ze een schone luiers moesten geven en met eten ging het eigenlijk ook vanzelf, dan maakte ik een fles en vroegen ze soms wel eens of zij die moesten mochten geven en later was het wil je een fles geven ;) ze hebben hier nog nooit de kleine uit onze handen getrokken of dingen gedaan wat we eigenlijk liever niet zouden hebben gewild of wat dan ook.

ben ik bij moeders op visite en ze ruikt eerder dan ik dat ze iets gedaan heeft krijg ik de luier in mijn gezicht gegooid (overdreven natuurlijk) en dat ik aan mijn werk moet, past ze op als ik weg ben tja dan is het natuurlijk anders ;)

16. ik ben blij dat er meerdere zijn die de oma niet zo veel in de verzorging laten doen :) ik dacht bijna dat het iets raars was om dit niet te doen zoals mijn schoonmoeder af en toe overkomt.. :( :) ik vind oma gewoon meer voor het spelen het knuffelen en het verwennen :)

17. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Ik ben het er niet mee eens, sorry, hier mogen de oma's allebei alles doen als ze hier bij ons zijn. En als wij bij hun zijn, dan geven hun de kleine meestal de fles. Ze vinden het heerlijk om te tutten met hun kleinzoon en ik zie er echt het probleem niet van in. Ik vind het juist fijn dat ze zo gek op hun kleinzoon zijn en graag met hem bezig zijn. Beide oma's zijn trouwens totaal niet opdringerig of zo en vragen altijd netjes, dus van mij mogen ze, tenslotte zien ze hem ook niet ieder dag!

18. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    In het begin deden ze weinig. Ik wilde gewoon alles zelf doen. Nou ze ouder is laat ik ook meer toe, heb niet meer dat ik alles zelf wil doen dus laat hun ook hun gang gaan.

19. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Totaal geen problemen mee als mijn moeder of schoonmoeder iets voor mijn zoontje doet! Nu ik weer aan het werk ben passen ze ook allebei een dag op dus ja dan moeten ze het wel doen. Maar als ik bij mijn ouders ben dan doet mijn moeder vaak zat de fles geven of zijn luier verschonen. Bij mijn schoonouders doe ik het vaker zelf maar als ze het zouden vragen vind ik het geen probleem.
    Logeren vind ik nog niet nodig alleen als we een feestje samen zouden hebben dan is het anders maar als er geen reden is dan slaapt hij lekker thuis! Als ik op stap ga met vriendinnen dan blijft mijn vriend thuis en andersom is dat ook zo! Dus dan hoeven we hem niet weg te brengen om ergens anders te slapen!

20. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

Aug 27, 2007
    2,193
    0
    0
    Maastricht
    Vanaf het prille begin mochten de oma`s alles doen hoor.
    Ik had daar geen problemen mee.
    Fenneke kreeg haar eerste flesje afgekolfde melk van papa en het tweede heeft mijn moeder gegeven.
    De oma`s mochten haar ook lekker in bad doen,een schone broek geven,uit bed halen als ze wakker was.
    Ik vond dit alleen maar fijn.
    Heerlijk om te zien dat de oma`s (en opa`s natuurlijk) zo gek op haar zijn.
    En ik ben blij dat ik het allemaal heb toegelaten want 1 oma is een paar weken geleden overleden en ik weet dat zij ervan genoten heeft.

Share This Page