ik zit hier met een vraag wat me niet echt lekker zit. we zijn al vanaf begin januari voor het echie bezig en heb sinds me spiraaltje eruit was cyclussen gehad van 28, 18, 7 en 21 dagen. hierna volgde mijn afgelopen cyclus en deze nam een record mee van 35 dagen. nu dacht ik bij mezelf laat ik deze periode eens gaan thempen en de afgelopen 9 dagen van de cyclus zat ik op een thempratuur van 37 dagen. ik hoorde links en rechts al dat dat hardstikke hoog was voor voor een eisprong en er kwamen ook online via google tempraturen van zo rond de 36,5 granden voorbij dus gister al de vraag gesteld of ik dan zo'n warmbloedje ben of dat mijn lichaam niet spoort. nu temp ik iedere ochtend voor het opstaan gewoon rectaal en rond het zelfde tijdstip... (ingeboude bioklok ) en nu was vanmorgen mijn thempratuur in ene 36,5 graden : ik ging hierna naar de wc en daar had ik bloed aan mijn wc papiertje heb ik nu bij mijn vorige "menstuatie"misschien een missed abortion gehad ? het bloedverlies duurde 5 dagen en was niet altijd helder roodbloed en aan het einde van die menstruatie had ik veel oudbloed verlies gehad. het zit me niet echt lekker want het is toch wel 0,5 graad minder in ene groetjes renate
Hoi Renate, De vraag is of je een missed abortion hebt gehad? Nee, naar alle waarschijnlijkheid niet omdat je geen positieve zwangerschapstest hebt gehad. Je mag in het medisch wereldje alleen spreken van een miskraam of missed abortion als je duidelijk zwanger bent geweest, dus met een test. Het kan wel zo zijn dat er roch een bevruchting is opgetreden en dat dit in een zeer vroeg stadium is misgegaan dat je gewoon weer ongesteld bent. Je onregelmatige cyclus, dit komt omdat het spiraaltje er net uit is en ook dan duurt het even voor je weer regelmatig ongesteld wordt. De temperatuur. Waarschijnlijk ben je zelf inderdaad warmbloedig, dit heeft geen invloed op de cyclus. De temperatuurdaling kan ik niet zo verklaren, waar dat van komt of wat er geweest is. Ik zou gewoon lekker door vrijen. En de temperatuur ook langer bijhouden om wat beter inzicht te krijgen wanneer je eisprong is. Succes met zwanger worden, groetjes, Japke