ik zou graag willen weten of buik slapen goed is. Mijn kleine man is bijna 5 mnd. en ik zie dat als hij in de box ligt graag op zijn buik slaapt. in zijn weigje( ja hij slaapt nog in zijn weigje) laat ik hem op zijn rug slapen en volgens mij heeft hij niet genoeg ruimte meer(moet zijn ledikantje nog op zetten)en dat hij daar om in zijn bax op zijn buik slaapt of heft dat er niks mee te maken. groetjes pinkelje
Lijkt mij niks met elkaar te maken te hebben. Het kan gewoon zijn dat ie graag op z'n buik slaapt. Of bedoel je dat ie in de wieg verplicht op z'n rug ligt omdat ie niet kan draaien?
Met 4,5 maand is er weer een sprongetje. Die was hier best pittig Verder is Mirre pas echt beter gaan slapen toen ze zichzelf goed op dr buik kon draaien (en slaapt dus altijd op dr buik). Ik zou je zoontje niet zelf op zn buik leggen ivm risico op wiegendood. Maar als hij dit uit zichzelf doet, dan kan hij ook goed weer terugdraaien heb ik mij laten vertellen. In de box is misschien anders, dan ben je er bij ... Maar het slechte slapen op dit moment heeft denk ik eerder te maken met een sprongetje ... succes!
Frits sliep in het begin het liefste op zijn buik, dus overdag liet ik dat ook toe, maar snachts liet ik hem op zijn rug liggen (in ledikant) en sliep hij ook zo in. Nu slaapt meneer juist altijd op zijn rug en soms ietsje op zijn zij, terwijl hij heel goed kan draaien.... Hij had verborgen reflux en sliep om zijn buik het lekkerste heb ik me laten vertellen, omdat hij dan geen last had van zuuraanvallen.... Nu het over is maakt het idd ook niet uit hoe hij ligt. Sommige kinderen slapen nu eenmaal lekkerder zo... Alleen als oudr zijnde sta je doodsangsten uit in het begin. Maar als ze hun hoofdje goed omhoog kunnen houden en zelf kunnen draaien van links naar rechts zijn ze sterk genoeg om hun buik te liggen.