Wie van jullie gaat er nog steeds naar het consultatie bureau? Ondanks de ergenissen.. en verkeerde voedingsadviezen? dat hebben wij namelijk gehad. We gaven onze dochter met 4,5 mnd 180 cc voeding 5x per 24 uur.. we gingen prikjes halen en toevallig zat er een huisarts die de prikjes deed omdat er een paar met vakantie waren.. toen begon ze over de voeding enzo.. dus ik vertelde dat de mevrouw van de vorige keer bij het CB mij dat advies had gegeven.. en toen zegt die huisarts.. oh maar dat is veel te veel! ze mag maximaal 150cc 5x per dag anders is ze straks 11 kilo.. ze zei dat ze zich zorgen begon te maken omdat ze al meerdere ouders met kindjes gehad had die dag met zoveel voedingen... ik was ontzettend pissig! ze zei ook nog dat premature kindjes vaak een aanleg hebben met overgewicht en dat daar heel zorgvuldig mee om moet worden gegaan ivm de suiker! nouja ik wordt niet goed van die lui daar! Gisteren gingen we dus voor controle en dan is het wel leuk om te zien hoeveel ze weegt enzo maar voor de rest vindt ik het onzin! we kunnen zelf wel zien als er iets aan de hand is met onze meid.. Ligt esmee daar voor die vrouw van het cb.. geeft ze haar zo'n rammelding in de hand waar alle kinderen aanzitten tijdesn zo'n ondezoek.. en je weet wat een kleintje van 6 mnd ermee doet.. jaja in de mond ermee.. nou ik dacht huh dat heeft elk kindje in de mond en ze geeft het zo aan mn dochter.. mn vriend pakte het al af en zei er wat van.. en zo maken ze veel domme fouten.. Ik heb gezeg dat ik niet meer terug kom alleen nog voor de prikjes.. laten ze daar eersty maar eens de boel re-organiseren en zorgen dat iedereen daar op 1 lijn zit en dat ze moeten weten dat niet elk kind hetzelfde is en dus elk kind een ander advies nodig heeft! bah ben het helemaal zat daar..! zo dat is er ook weer uit.. sorry hoor.. Edit moderator: topic verplaatst naar baby en dreumes
Wij gaan. Vervelend dat het bij jou vervelend is geweest. Ik denk dat er een onderzoek moet komen naar het CB. Ik hoor hier echt zoveel slechte ervaringen. Ik moet zeggen dat ik het tot nu toe niet zo heb ervaren. Ja een keer een verpleegkundige die wat uit de hoogte deed, maar goed, dat is meer persoonlijk denk ik.
Echt heel slecht dat er zoveel negatieve ervaringen zijn... ik vind ook dat het hele gebeuren eens onderzocht moet worden. Gelukkig hebben wij een heel fijn cb en ik heb persoonlijk alleen positieve ervaringen.
Ik ga ook nog steeds naar het CB. Het er eigenlijk ook geen klagen over. Ik hoor ze aan en als ik iets met het advies kan doe ik er wat mee. Lianna kreeg trouwens met de 2 maanden al 5 x 180ml + 6 schepjes en Yosyp nu ook. Lianna weegt nu 10,5 kg, niks teveel dus. En wat betreft het rammelding, ik maak me daar echt geen zorgen over. Naar mijn idee bouwen ze daar alleen maar extra weerstand mee op. Op het kinderdagverblijf krijgen ze ook van alles in handen (en anders later op school wel).
Hier was vorige week ook een topic over, veel reacties: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=118661 Misschien heb je daar ook wat aan !
We hebben inderdaad nog een recente topic hierover. Graag daar je ervaringen over het Cb schrijven. Zo houden we het forum overzichtelijk. Topic zie bovenstaande link. Kwebbel Moderator