Blijvende zwangerschapssymptomen na miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Happyme, 15 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyme

Happyme Actief lid

6 mei 2008
    375
    0
    0
    Geen idee of er iets over te zeggen is, maar ik heb vanaf 2 dagen voor mijn NOD bloed verloren (5 dagen, weinig, vooral 'oud' bloed en 1 dag rood). Zag dit dus aan voor ongesteldheid. Maar het stopte en in vergelijking met mijn menstruatie was het heel erg weinig en zonder mijn 'normale' ongi krampen.

Wel kreeg ik zeer gespannen borsten en iets wat leek op bandenpijn, dus 2 dagen later mijn temperatuur maar genomen en die bleek erg verhoogd, dus toch maar testje gedaan en die was heel positief. Vlak hierna had ik een druppeltje helder rood bloed op mijn wc papiertje. De dag erna nog 1 keer (na harde ontlasting). Dit was afgelopen zaterdag. Na contact met de assistente van de gyneacoloog, die me vertelde dat dit eerste bloedverlies waarschijnlijk een innestellingsbloeding was en die paar druppels later zou komen door een sterk doorbloede baarmoeder. Niets om me zorgen om te maken zolang ik geen pijn/krampen zou voelen en verder niet meer zou bloeden.

Sindsdien geen bloed meer en wel blijvende zwangerschapsklachten. Zoals heldere afscheiding, zeer gespannen borsten, bandenpijn, lichte misselijkheid, krampjes in de schaamstreek etc.

Toch blijft dat eerste bloedverlies knagen. Hoe groot is de kans dat ik toen (inmiddels 9 dagen geleden) een miskraam heb gehad?

Wanneer verdwijnen doorgaans de symptomen als er geen levend vruchtje meer in de baarmoeder zit? Is daar iets over te zeggen?

Ik ben dinsdag een echo, maar ben er behoorlijk onzeker over dat het allemaal nog wel goed zit.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi happy me,

Ik kan geen percentage geven maar het blijft zowiezo spannend tot die eerste echo. Nu is het vruchtje nog wel heeeel klein dus verwacht niet te veel van de echo dinsdag. Misschien zie je wel iets maar misschien nog niets. Wat de assistent je heeft verteld is helemaal waar. Dit zouden wij jou precies zo hebben verteld.
    Dinsdag is al heel snel!

Imke

3. Happyme

Happyme Actief lid

6 mei 2008
    375
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord Immie.

Ik voel me in ieder geval op en top zwanger dus dat geeft me wel iets meer vertrouwen.

Als je zegt dat ze misschien nog niets zien op een inwendige echo, bedoel je dan dat ze niet kunnen zien of ik zwanger ben? Of dat het misschien te vroeg ik voor een hartje?

Ik dacht dat je met 6w1d al wel kan zien dat er iets zit toch? Of is dat misschien ook niet te zien?

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Happyme,

bij 6+1 kun je al wel wat zien en vaak zie je ook al een kloppend hartje, maar als je net 2 dagen minder ver bent, zegt de echo niets, behalve dat er iets zit. Soms is het zelfsnog te klein het op te kunnen meten. Betrouwbaar is die echo wat dat betreft sowieso niet. Maar wel spannend of je al iets gaat zien.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina