buikslapen.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door angel522, 13 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel522

angel522 Lid

20 jun 2010
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo !
    mijn zoontje is nu bijnaar 9 m oud, sinds 1-1.5 maanden woord ie snachts vaak huilend wakker omdat hij op zij buik gaat rollen en ik weet dat dat eerste jaar niet mag , maar als hij toevallig lekker doorslaapt ligt hij smorgens slapend op zijn buik. ik hoorde al dat ik hem minder ruimte met een voedingskussen zou laten daarmee hij niet kan rollen, maar dan woord ie zeker boos omdat het niet gaat lukken. hebben jullie tipps of zijn er moeders met het zelfde verhaal?

2. Alita

Alita Niet meer actief

ja als hij zelf op zijn buik gaat liggen kun je weinig doen lijkt mij...hier ook een buikslaper, de oudste dan, in het begin keek ik ook even vaker of alles goed was.
    Hoe oud ze was toen ze op haar buik sliep weet ik even niet meer..maar denk wel later dan 9 maanden

3. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Mijn dochter begon een periode erg slecht te slapen tot ik ontdekte dat ze veel beter sliep op haar buik!
    Ze was toen 10,5 maand.
    Op die leeftijd is ze oud genoeg om niet meer te stikken met haar neus in het matras, volgens mij de enige reden om een baby niet op zijn buik te laten slapen? :(
    In ieder geval, Eva slaapt nu dus ook heerlijk op haar buik en doet het daar prima op.
    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik een voedingskussen naast de kleine enger vind dan op z'n buik slapen. Dat kussen kan wel in de weg gaan zitten, verstikken, als hij zijn hoofd die kant op draait *brrr*
    Ik zou eigenlijk denken dus, als hij zich goed kan omdraaien al, lekker op zijn buik leggen als hij dan goed slaapt :)

4. Alita

Alita Niet meer actief

idd dat voedingskussen is helemaal niet veilig...

5. fafje

fafje Niet meer actief

sowieso zeggen ze toch..wanneer een kindje zelf alle kanten op kan gaan, ook zn eiegn slaaphouding kan en mag bepalen...

6. geraldine1986

geraldine1986 Actief lid

16 aug 2006
    439
    0
    0
    Hof van twente
    Onze kleine dondertje slaapt ook heeerlijk op zn buikje haha hij is ook bijna 9 maand en doet het ook al bijna 2 maand.. De 1e week moesten we er om de 2 uur uit omdat meneertje wel op de buik kon draaien maar niet terug kon tot hij het zelf kon.. en ik heb hem maar heeeerlijk laten slapen want als ik hem nu op de rug leg is hij binnen een minuut op de buik!!! Dus lijkt mij geen probleem :D

7. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    ooh toen ik mijn zoon betrapte met op zn buik slapen .. ik was wel trots vond het zo schattigg! zn kontje zo hoog haha ..hij lag echt apart bijna net alsof hij op zn knieen lag ..maargoed ..
    maar nee hij sliep wel heeeeel goed op zijn buik.. en nu nog steeeds doet hij het .. ik zou het echt laten helemaal niets aan de hand..
    en zoals fafje zegt is ook waar!

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia heeft haar eerste half jaar steeds vooral overdag erg slecht geslapen. Alleen maar blokjes van een half uur of 45 min. Met 6 maanden kon ze met slaapzak aan omrollen en opeens sliep ze 1,5-2 uur achter elkaar!! Sommige baby's hebben die houding nodig om zich lekker geborgen te voelen in bed, en slapen dan veel beter! Ik heb me er nooit zo druk om gemaakt, Julia kon prima haar hoofd omhoog houden!

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vanaf dat baby's gaan rollen kun je er toch niets meer aan doen. En ze is oud genoeg en sterk genoeg in haar nekje, ik zou me echt geen zorgen maken. Irem slaapt al vanaf dat ze 2 maanden is dag en nacht op haar buik, dat was hier het verschil tussen 10 minuten of anderhalf uur slapen.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter sliep vanaf een maand of 6 a 7 altijd op haar buik, nu nog steeds. In het begin vond ik het ook eng en ging ik gewoon een extra keer kijken bij haar.

Probeer alsjeblieft je kind niet te beperken in het draaien door kussens of vastbinden met iets want dat is veel gevaarlijker!

Mijn zoontje is ook al een buikslaper: overdag slaapt hij op zijn buik in de kamer en `s nachts slaapt hij op zijn rug op zijn eigen kamer.Hij zal straks ook wel op zijn buik gaan slapen `s nachts.

11. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Mijn dochter is tegenwoordig ook een buikslaper. Ze sliep op haar rug overigens ook goed, maar op een gegeven moment ging ze ineens op haar buik slapen. Zal ze wel van mama hebben...:p
    Ze kan goed bewegen in bed (nu 8,5 maand), maar als het niet lukt kan ze ook goed aangeven dat ze hulp nodig heeft.... :D

Ik zou me ook geen zorgen maken, hoor.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Hier ook een echte buikslaper. Toen ze 1,5 maand was, zat ik er zo doorheen, dat mijn schoonmoeder haar opgepakt heeft, en op haar buik legden. Was te moe om te protesteren, maar ze sliep!!

Met ongeveer 2,5 is ze de bakerzak ingegaan, en met 4,5 kon ze zich van haar rug naar buik draaien. Sindsdien slaapt ze op haar buik. Ik heb haar 1x terug gedraaid in haar slaap, nou, nooit meer....... wat een rot nacht.
    Als ik haar op bed leg, voordat ik de kamer uit ben, slaapt ze al op haar buik.

13. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Het wordt dan officieel niet goedgekeurd, maar ik laat m'n dochtertje ook op haar buik slapen, ik merkte dat ze beter sliep in deze houding. Ze kon al gelijk na de bevalling haar hoofdje goed optillen en draaien, anders had ik het niet gedaan.

De eerste keer overdag geprobeerd, zodat ik haar in de gaten kon houden, 's nachts ben ik er nog een paar keer uit geweest om te kijken, en ze draait haar hoofdje van de ene naar de andere zijkant.

Vroeger moesten ze juist op de buik vanwege het gevaar dat ze stikken in hun eigen spuug, nu moeten ze op hun rug vanwege het gevaar op wiegendood. Het beste lijkt me dat je bekijkt wat het beste is voor jouw kindje. Jij kent je kleine veel beter dan wie dan ook :)

14. YenD

YenD VIP lid

31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Mijn jongens zijn alle 2 vanaf begin buikslapers.
    De jongste ligt nu soms lekker op zn zij, maar nooit op zn rug..

Deel Deze Pagina