Vraagje voor mij!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Otje, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik heb een vraagje...

Sinds een paar dagen voel ik me soms heel erg slap en duizelig in mijn hoofd. Dan moet ik echt even gaan zitten. Vaak gaat het na een tijdje weer beter. Nu ben ik net 1 week hevig ongesteld geweest. Ik ben nog niet zo lang geleden bevallen dus vandaar de heftigheid. Nu denk ik zelf aan eventuele bloedarmoede. Zou dit kunnen? Ik heb nu 3 dagen achter elkaar 1 x per dag een ijzertabletje geslikt (had ze nog in huis van in m'n zwangerschap). Echt helpen doet het geloof ik niet want ik voel me nog steeds het zelfde.
    Mijn huisarts is deze week met vakantie en op het antwoordapparaat staat dat ik voor spoed kan bellen naar de Huisartsenpost maar het is niet echt spoed vind ik.

Zou het kwaad kunnen dat ik die ijzertabletjes slik als ik bijv. geen ijzertekort heb? Enig idee wat er verder aan de hand kan zijn?

Gr Otje

2. enige wat ik wel weet/gehoord heb is dat je met ijzertabletten de werking niet meteen merkt maar bv pas na een week

3. ozlem

ozlem Actief lid

26 dec 2006
    121
    0
    0
    apothekersassistente
    het kan geen kwaad hoor je kunt ze gewoon slikken. Ik heb het ook gehad en heb ze ook lang geslikt ik weet er veel van (ik ben apothekersassistente). Ik zou je wel adviseren je hb gehalte te laten prikken mischien heb je een hogere dosis nodig.

sterkte

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb dat ook wel gehad, een paar weken na de bevalling.
    Maar ik zat net op het randje, eet veel produkten die ijzer bevatten,en dan gaat het wel weer over.
    Zoals spinazie,rode bietjes, je kunt ook roosvisee fero drinken met ijzer, is niet echt lekker. Succes ;)

5. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    wat ook erg goed helpt bij een te laag ijzergehalte is floradix. Een kruidendrankje. Na mijn keizersnede was mijn HB ook te laag en zelfs in het ziekenhuis raadde ze floradix aan omdat staaltabletten nog wel eens voor moeizame ontlasting en zo zorgt.

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    En lekker rood vlees eten.....het mag weer en is goed voor het ijzergehalte. :D

7. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Thnx voor jullie berichtjes en adviezen!

8. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik was bij mijn bevalling dermate veel bloed verloren, dat wat extra spinazie niet hielp. Mijn huisarts heeft me toen Losferron voorgeschreven, dat werkte volgens haar minder stoppend dan andere staaltabletten, ik heb er dan ook geen last van gehad. En ik moet zeggen dat ik me al weer heel snel een stuk beter voelde.
    Ik heb ze tot gisteren moeten slikken, mijn HB is nu weer helemaal goed.

9. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik had Floradix in tabletvorm. Helpt meteen!

10. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    als ik dat heb weet ik dat mijn bloeddruk te laag is.....

is het dat niet?

11. BabyDreams

22 mei 2006
    46
    0
    0
    Verzorgende IG
    Friesland
    Hoi hoi,
    Ik had (heb misschien nu nog) een Hb gehalte van 4.2 onwijs laag dus. Kreeg van ziekenhuis Ferro tabletten mee. Maar daar ben ik mee opgehouden, omdat ik zooooo lang op de wc zat :oops: Ben nu opzoek naar vervanging. Heb idd gehoord dat Floradix een goed middel schijnt te zijn. Verder eet ik gewoon mijn normale kostje, val wel af (zal wel vd borstvoeding zijn) Zo nu en dan ben ik duizelig, ,met het te snel opstaan enzo. Verder nergens last van 8)

Deel Deze Pagina