Met 16 maanden WEER starten met nexium??!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Brigit, Jul 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    Met 3 maanden oud werd er eindelijk reflux bij mijn dochter vastgesteld. (ik riep het al na een maand) Ze kreeg toen nexium. Het heeft ongelooflijk lang geduurt voor we nexium hadden afgebouwd en nu sinds 2 maanden is ze medicijnen vrij.
    Ze heeft veel oorontstekingen gehad en lijkt nog steeds erge pijn te hebben aan oren. Bij KNO geweest en heeft tests gedaan, niks aan de hand. Oren zijn goed dus dat kan het niet zijn. Nu zeggen ze dus dat het waarschijnlijk toch de reflux is en moeten we van de kinderarts preventief met nexiuM beginnen. Om te kijken of dat alles oplost. :$
    ik ben er fel op tegen, want de nexium geeft ook zoveel klachten. We waren zo blij dat ze er van af was. Maar ja wat dan..
    Herkent iemand dit met 16 maanden toch nog aan de medicijnen?
    Ze heeft eigenlijk alleen nog last van maagzuur tijdens poepen en als ze erge last heeft van doorkomende tanden.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja wij hebben Nexium pas met 22 maanden ofzo kunnen afbouwen. Het ging eerder gewoon niet. Mijn dochtertje had met (heel weinig, 3 ml gaf ik op het laatst nog maar) geen klachten maar als ik het wegliet was het vaak dezelfde dag nog niet meer willen eten en huilen en niet kunnen slapen. Uiteindelijk zijn we er nu vanaf maar het heeft wel lang geduurd. Ik zou het toch proberen om te zien wat het effect is. Heeft je dochtertje veel last van bijwerkingen? Hier nooit iets van gemerkt.

Share This Page