buikslapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hope87, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier ook alle 4 de kids buikslapers, ze stikken niet zomaaar hoor.

Dat rugligging het advies is, wil niet zeggen dat als een baby op zijn rug ligt, niets kan gebeuren.

Zelf ben ik als baby bijna gestikt in mijn eigen spuug, doordat ik op mijn rug lag, kon ik mn spuug niet kwijt. Mijn moeder hoorde mij net optijd.

Dus gelijk zo in paniek slaan, naar je sm toe, vind ik ook wat overdreven.

2. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik zou ook woest zijn .
    Tuurlijk kan het niet altijd kwaad
    Maar als moeder weet jij of je kindje in staat is zijn hoofdje zelf vaak genoeg te draaien . En ook als hij/zij diep slaapt .
    Elk kind ontwikkeld zich anders en het is aan de moeder om te bepalen of je kindje er al goed mee om kan gaan om op zijn buik te liggen .

Hier wil me mannetje altijd op ze buik maar zodra hij op ze buik ligt ligt zijn neus continu in het matras en hoor je hem knorren . Ook wordt hij dan boos hoofd van links naar rechts hij kan ze draai niet vinden . En toch wil hij zich steeds op zijn buikje draaien.

Ik zou dus woest zijn , een ander kan niet beslissen wat jou kind al aankan en wat niet .

3. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Ik vind ook dat je nogal panisch reageert..:)
    Heb je je schoonmoeder duidelijk uitgelegd dat de adviezen tegenwoordig anders zijn. Dat je kindje niet op z'n buik slaapt, je een slaapzak/dekentje gebruikt. Sowieso zou ik er niet vanuit gaan dat oma de juiste spullen aanschaft. Gewoon je eigen spullen meenemen de eerste tijd, of even checken wat oma gebruikt.
    Waarschijnlijk heeft je man altijd zo geslapen als baby, en hij mankeert ook niks denk ik..

4. tuc

tuc Niet meer actief

Uhhh zuurstof te kort omdat tie op zn buik slaapt??? Dan is het wel een wonder dat mijn,kids nog leven. Beetje overdreven he??
    Dat dekbedje zou ik idd niet doen. Maar bedenk maar eens wat er had kunnen gebeuren als hij op zn rug had gelegen, had moeten spugen en zn hoofd niet op tijd had gedraaid???
    Dan had je hem iig niet meer horen pruttelen. Voor zover de veilige rugligging;)

Verder zou ik even duidelijk met je sma overleggen dat jij niet wil dat ze dingen op eigen houtje doet en evt. een " gebruiksaanwijzing" mee geven.

5. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Bedankt voor jullie meningen.
    kon wel weer wat genuanceerder natuurlijk maar goed, had niet anders verwacht..

Afijn, daarbij weten jullie ook niet hoe de band / en geschiedenis is met mijn schoonmoeder ;)

En me vraag met dit topic is gelukkig al meerdere keren beantwoord.

het kan dus niet zoveel kwaad, en sommige kinderen vinden het zelfs fijn om zo te slapen.

Alleen IK vind mijn kind gewoon nog te jong en draaien met zn hoofd / cq optillen is wat zwakjes en kan beter volgens cb.

Persoonlijk vind ik mijn reactie niet overtrokken. maar gelukkig slapen meerdere kindjes zo en overleven ze het. (godzijdank daarvoor maar hé)

6. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina