Niet goed gegroeid?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Vandaag met onze meid voor het eerste naar het CB gegaan.
    Ze is nu bijna 4 weken en geboren met 4700 gram en 56 cm.
    Vandaag woog ze 5050 gram en was ze 56.5 cm.
    Ik vind dit niet veel...wat vinden jullie?

Morgen hebben we een afspraak in het ziekenhuis omdat het CB ook vermoed dat ze of verborgen reflux heeft of KMA.
    Vandaag was vreselijk, gehuild van half 9 's ochtends tot nu....ze ligt nu eindelijk lekker op de buik van manlief te slapen.

Slopend is dit met nog een dreumes van 14 maanden erbij.....ik hoop dat ze morgen kunnen onderzoeken waar het eventueel aan kan liggen.

Ook heb ik sterk het vermoeden dat ze meer voeding nodig heeft maar als ik meer (of vaker) aanbied dan gaat ze weer spugen...:(
    Ik weet wel dat deze periode ook weer voorbij gaat maar op dit moment zie ik even geen licht aan het einde van de tunnel...

Ow, en ze heeft elke dag ook wel een keer een droge luier; dus niet geplast tussen 2 voedingen en het CB vond dit ook niet ok.

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Hoe is je kindje gemeten na de geboorte. Vaak gebeurd dit hel onnauwkeurig omdat ze de beentjes niet willen strekken. Daardoor zitten ze er vaak naast.
    Het gewicht, Je ziet dat ze 350 gram is aangekomen in 4 weken.
    Weet je ook hoeveel ze is afgevallen in de kraamtijd? Vanuit dat gewicht kan ze toch meer aangekomen zijn als je denkt.

Naar mijn mening denk ik dat de groei goed verloopt. (Maar ik ben geen deskundige) Misschien zou je over een week nogmaals kunnen wegen.

En als je toch naar de kinderarts gaat zou je het kunnen vragen. Ik hoop dat de kinderarts erachter komt waarom je kleintje zoveel huilt. Volg altijd je moedergevoel.

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ze is niet heel veel afgevallen in de eerste paar dagen; maar 100 gram.
    En die was ze na 7 dagen alweer bijgekomen!

Mijn moedergevoel zegt dat ze eigenlijk wat meer voeding zou kunnen gebruiken (maar het niet kan drinken) en dat ze reflux heeft...

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ze was natuurlijk best wel groot met de geboorte, je ziet vaker dat zulke kindjes in het begin even stabiliseren naar een iets gemiddelder gewicht. Ze is gegroeid, dus dat is goed. Zou kunnen dat ze in de lengte meer is gegroeid dan het nu lijkt idd omdat ze de lengte vlak na de geboorte niet goed kunnen meten.

Hier was spugen wel echt een teken dat ze genoeg voeding hadden gehad. Het teveel spuugden ze gewoon uit...

Hele dagen huilen is idd niet goed... En slopend... Sterkte. Goed dat je achter de oorzaak probeert te komen. Of het nu KMA, reflux of gewoon honger is, het is belangrijk te weten wat het is waarom ze zoveel huilt.

5. tuc

tuc Niet meer actief

ik bedoel dit absoluut niet verkeerd, maar gaat het allemaal wel goed met je??? Ik zie je nl veel topics openen met vragen en zorgen. Ik zit je niet te volgen, maar het viel mij toevallig op, onze kleintjes schelen nl niet veel.

Ik heb ook wel vragen hoor, ook al is het de tweede, maar ik heb het idee dat jij je wel erg veel zorgen maakt om alles.

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ik merk gewoon dat ik super gestresst raak van alles..
    Mijn zoontje is pas 14 maanden en zit ook in een lastige fase maar ik kan hem nu gewoon niet de aandacht geven die hij nodig heeft want m'n meisje huilt gewoon de hele dag...:(
    Hopelijk dat onderzoek iets kan uitwijzen maar ik ben zoooo bang dat ze straks niets kunnen vinden en je gewoon een "huilbaby" hebt...
    Ben van nature al een stresskip en dit icm hormonen levert gewoon heel wat spanning op.

Gelukkig helpt mijn moeder ontzettend veel maar ik vind het loodzwaar en kan me op dit moment niet voorstellen dat het straks beter gaat.......juist omdat ik gewoon niet weet wat er aan de hand is!
    Het ene moment denk ik reflux, dan denk ik honger, dan denk ik krampjes etc etc...
    Merk dat ik bij haar veel langer nodig heb om te ontdekken wat er scheelt en dat maakt me super onzeker...

7. tuc

tuc Niet meer actief

ik kan het mij goed voorstellen hoor, ik ervaar zelf dat sommige dingen, ook al is het de tweede, nog heel lastig zijn en elk kindje weer opnieuw "uitgevonden"moet worden.

Ik zou je zorgen ook even bij de kinderarts uiten en uitleggen hoe je je voelt. Hopelijk wordt duidelijk wat er met haar is of krijg je tips hoe er mee om te gaan.

8. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik weet dat ik het veel aanraad op dit forum, maar bij veel huilen zou ik ook eens kijken of een osteopaat iets kan betekenen. Misschien heeft ze ergens last van? Was het een zware bevalling misschien? Wat voor symptomen heeft ze nog meer? Misschien heeft ze baat bij inbakeren?

9. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Osteopaat ben ik al geweest en die zei dat ze prima aanvoelde.
    Bevalling ging supersnel, amper 2 uur vanaf de eerste echte weeen tot persen.
    Omdat ik ook dacht aan mss scheve werveltjes o.i.d. ben ik naar de osteopaat gegaan maar die gaf dus aan dat hij niets raars kon ontdekken.

Echt inbakeren is mss nog een optie; toen de kraamzorg hier was heeft zij voorgedaan hoe je dit kon doen met een hydrofiele luier of badcape maar dit heeft op het huilen (en sinds vandaag gewoon af en toe krijsen!) geen effect.

Ook is ze bij ons niet meteen stil te krijgen...ze blijft dan rustig nog een uur wakker terwijl ze op je borst ligt terwijl ik kan zien dat ze dood en doodmoe is..

10. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Ik begrijp hoe je je voelt. Mijn dochter huilde ook veel, het kan zo zwaar zijn. Zeker als je twijfelt over wat de oorzaak kan zijn.
    Ik zou wat dingen laten uitsluiten door de kinderarts, maar misschien is daarnaast een draagdoek een idee? Of een ergonomische draagzak. Dat gaf mijn dochter veel rust en daardoor mij ook.
    Inbakeren is zeker een idee.
    Wij hebben de Puckababy gebruikt. Heeft veel rust gebracht.
    Wel droeg ik mijn dochter liever, zodat ze sliep, dan dat ik d'r inbakerde. Maar het kan zeker helpen!
    Veel sterkte.

Deel Deze Pagina