buikslapen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joosie, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Latte

Latte Lid

1 dec 2013
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik start ook half op mijn buik met opgetrokken been, maar word wakker op mijn buik. Gelukkig gaat het nog, want in andere standjes krijg ik pijntjes in mijn heupen enzo.

2. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik slaap vanaf 19 weken op mijn rug. Zijwaarts gaat ook niet meer, doet zeer.

Mijn bed is te hard en halverwege de nacht kruip ik vaak op de bank daar heb ik geen rugpijn. Ben morgen 37 weken

3. Soit

Soit Niet meer actief

Goh hier toch al een paar weken echt niet meer hoor. Maar heb ook al een behoorlijke buik... Ben ook klein en tis de vierde dus :)

4. Stefania

Stefania Actief lid

21 dec 2012
    111
    0
    0
    Groningen
    ik lig ook schuin op mn zij/buik, echt plat op mn buik doe ik al niet meer sinds mn buik zichtbaar begon te groeien. Voelde een beetje ongemakkelijk. ben bang dat ik der plet ofzo haha

5. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    tot aan mijn bevalling!
    ik moet er wel bij zeggen dat ik bevallen ben met 29 weken zwangerschap..

6. Letty26

Letty26 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.163
    1
    0
    Ik heb tot de bevalling (38 weken) met wat kleine aanpassingen op mijn buik geslapen... Ja serieus ;) en prima geslapen

7. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    Tot 34weken ongeveer :)

8. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Ik heb mezelf maar vrij vroeg in de zwangerschap maar aangeleerd om op mijn zij of rug te gaan slapen zodat ik dat alvast gewend was en makkelijker 's nachts door kan slapen. Bleek achteraf maar goed want bij mij ging het vrij snel al niet meer ivm pijn in de borsten.
    Maar ik mis het wel ontzettend ik slaap me leven lang al op de buik.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.298
    10.265
    113

Is dat niet slechter? ik dacht dat je een belangrijke bloedtoevoer af kon knellen, niet gevaarlijk voor de baby maar ook niet goed voor jezelf.

Nu 18 weken en gelukkig kan ik nog goed op mijn buik liggen maar lig ook wel op mijn zij met een kussentje als extra ondersteuning.

10. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Haha nee hoor.
    Gewoon plat op de buik.
    De reden dat ik dat tot aan de bevalling kon, was omdat ik nauwelijks buik had :D
    Ik heb ook gewoon heel de zwangerschap mijn eigen kleding aan gekunt. Je kon aan mij niet zien dat ik zwanger was.
    Dus mensen die het niet wisten waren stom verbaasd om mij achter de kinderwagen te zien haha :D:D:D
    ''is het kind van jou, we hebben niks aan je gezien !!!''
    Nope, maar ze heeft toch echt meer dan 41 weken in mijn buik gezeten :p

11. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Wat kunnen jullie allemaal lang op je buik slapen! Wat heerlijk!
    Ik ben ook een echte buikslaper, maar al vanaf 14-15 weken ging dat niet meer. Ik kon wel zo liggen, maar werd dan heel snel weer wakker omdat het onprettig voelde. Het leek alsof ik dan op een harde tennisbal lag, nog helemaal onder in mijn buik (want zo groot is de baarmoeder dan nog niet). Of te wel: mijn baarmoeder trekt (pijnlijk/vervelend) samen als ik op mijn buik lig: harde buik ;)

Dus ik lig al weken te zoeken naar een ideale houding. Dat werd half op mijn buik, half op mijn zij, met een opgetrokken knie. Maar sinds 2 weken (22 weken) is dat ook geen optie meer vanwege een te gevoelige buik. Nu kan ik alleen nog zo liggen met een voedingskussen. En dat vind ik weer minder prettig, omdat ik het liefst constant afwissel links-rechts...

Ik zal blij zijn als ik weer lekker op mijn buik kan slapen. En zo groot is mijn buik(je) nog helemaal niet. Hij is blijkbaar gewoon heel snel, heel gevoelig...

Deel Deze Pagina