Het onderwerp zegt denk ik genoeg. Wanneer krijgt n baby interesse in zijn speelgoed? Mijn zoontje van 5 weken oud ziet t speelgoed nog niet, ook niet bijv. zo'n spanner met speeltjes aan zn kinderwagen. Als ik m in de box leg of in zn wippertje zet begint ie algauw te brullen. Hij wil alleen maar in de armen zijn en aandacht krijgen. Ik kom zo echt nergens aan toe!
Ik denk dat hij nog te weinig ziet om speelgoed leuk te vinden. Ik kon Julia altijd wel even zoet houden met mobile boven de box, die hing ik zo laag dat hij vlak over haar gezichtje ging, en ze hoorde het muziekje natuurlijk. Vond ze geweldig! Echt interesse in ander speelgoed heeft ze pas een paar dagen eigenlijk, en dan vooral felgekleurd en dichtbij haar gezichtje, zodat ze het goed kan zien. Enne.. met 5 weken is het eerste mentale sprongetje. het is dus normaal dat hij veel wil knuffelen en wat meer huilt. Gewoon knuffelen, gaat vanzelf weer over!
Mijn dochter is 3 maanden en vindt ook haar draaiende mobiel geweldig. Die heeft ze sinds koninginnedag ( ), dus toen was ze een week of 10. Pas sinds afgelopen weekend vindt ze de dingetjes die aan het rekje hangen die ik boven haar in de box zet interessant en heeft ze ontdenkt dat ze haar handen zelf kan besturen en die dingen kan laten bewegen. Daarvoor had ik zo'n babyradio in haar box (bij een maand of 2). Als haar handjes er tegenaan komen dan draait er iets of wordt er iets ingedrukt waardoor er geluidjes uit komen. Ik weet niet of ze in de gaten had dat ze zelf die geluidjes veroorzaakte en zelf haar handjes aanstuurde, ik hing het zo op dat die handjes er vanzelf tegenaan kwamen als ze lag te spartelen. Knuffels, ook die geluid maken, rammelaars enz. zijn nog niet interessant. Ze snapt nog niet goed genoeg dat ze zelf haar omgeving kan besturen. Voor de hele kleintjes dus dingen om naar te kijken die zelf bewegen. Maar het duurt inderdaad een tijdje voor ze "scherp" zien. Gezichten blijven in de eerste maanden het meest interessant.
Toen ze idd maand of 3 was begon ze het mobiel boven haar box pas echt leuk te vinden. En pas sinds een paar weken vind ik dat ze echt met het speelgoed euh speelt op haar manier dan. Daarvoor was het even vast pakken en weggooien. Maar nu gaat ze ervoor,zeker voor dingen die ze niet mag zoals de afstandbediening, telefoon enzo. Dus nog even geduld denk ik zo.
Eva vond de mobiel in de box al erg leuk toen ze zo'n 4 weken oud was (toen hadden we 'm net), ze volgde de beestjes ook echt. Sinds ze 10 weken is pakt ze zelf speelgoed en speelt ermee, totdat het valt. Een paar weken erna probeerde ze het dan weer te pakken en nu lukt het altijd wel iets te pakken. Sinds ze kan omrollen (4 maanden) speelt ze eigenlijk alleen nog maar op haar buik.
Kim vindt sinds een week ineens alle speelgoed in de box interessant. Dus ik wel snel een mobiel kopen, zal ze ook geweldig vinden. Iets pakken kan ze nog niet, maar doet wel haar uiterste best overal tegenaan te slaan (het begin van grijpen dus) Erg leuk!
Hai meiden, We hebben gisteren een bewegende mobiel gekregen, die hangt nu aan de box en hij vindt hem geweldig! De rest van het speelgoed ziet hij idd. nog niet echt. Maar ik begrijp dat we geduld moeten hebben Ik dacht dat ze pas een sprongetje hadden met zes weken?
Al sinds een week of 4 vind hij het mobiel heel leuk. In de box hebben we een babygym gelegd. Hij mept nu al een paar weken heel gericht tegen de knuffels die eraan hangen. Ook hebben we van "lamaze" van die pols en enkelbandjes met vlindertjes en kevertjes erop. Als hij die beweegt rammelt het. Dat vind hij ook prachtig
Beweging, muziek en felle kleurtjes vinden kindjes rond die leeftijd geweldig. Verder knuffelen, slapen en voeden. Rond 3 maanden beginnen ze echt te spelen met speelgoed.