Linkerkant niet goed gebruiken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Gina82, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hallo allemaal,

Vraagje, Noah gebruikt zijn linkerkant niet optimaal. Als hij tegen je aan hangt of zit dan kijkt hij altijd naar rechts en als hij iets wil pakken doet ie dat ook meestal met rechts...
    hij kan het wel mt links, we oefenen op speelkleed enzo door dat speelding links van m te zetten en dan kijkt ie en grijpt ie wel, maar uit zichzelf geeft ie de voorkeur aan rechts...
    Als hij slaapt heeft ie weer geen voorkeurshouding want hij draait zijn hoofd alle kanten op. Herkennen jullie dit?

Groetjes Gina

2. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Sorry kan je geen antwoord geven op je vraag... wil alleen even zeggen dt jouw zoontje een mooie naam heeft (zo heet mijn binkie ook :D )

3. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    hihi gaaf! hoor je niet vaak, we hebben beiden goede smaak!

4. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    deed mijn zoon ook, nu soms nog. bij het consultatiebureau viel het op en hebben ze het in de gaten gehouden, maar wij vonden het niet zorgwekkend omdat we thuis zagen dat hij later beide kanten gebruikte.

5. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Lijkt mij dat een kinderfysio hier wel wat mee kan. Ik heb ook kinderfysio gehad voor Kim vanwege haar voorkeushouding en zij heeft haar lichamelijk grondig onderzocht op een hele lieve manier. Alle spiertjes nagelopen, ruggewervel gecheckt etc. Kim vond het niet erg, lachte een beetje naar haar. Er bleek niets lichamelijks verkeerd te zitten gelukkig, dus dat is dan fijn om te weten. Misschien iets om te proberen? Het wordt vergoed overigens.

6. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    Gyano deed dat ook rond die leeftijd (alles met rechts) maar als hij ut met rechts kon dan ging hij vrolijk met links verder :) zat alleen wat tijd tussen voordat de andere kant het begreep zeg maar ;)
    grtz

7. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    bedankt voor jullie reacties! ik had idd ook al aan de fysio gedacht. denk dat ik daar mar eens afspraak mee maak!

Groetjes Gina

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.193
    35.894
    113
    @Gina: hier hetzelfde. Op aanraden van het CB toen met fysiotherapie begonnen. Wel was het dus bij Jesper zo dat hij alleen alles met rechts deed als hij moe was. De fysiotherapeute hier stelde niks voor, was invaller en heeft echt niks zinnigs gedaan, gelukkig is het vanzelf bijgetrokken bij Jesper.

Toch zou ik het idd eens aankaarten bij een fysio of op het CB.

9. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Onze kleine heeft dat ook een tijd gehad maar dan met links. Nu is alles weer goed al gebruikt ze links toch het meest

10. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Als de linkerkant niet even hard ontwikkeld als de rechterkant zou het ook een teken van beginnende dyslexi kunnen zijn omdat de 2 hersenhelften niet goed met mekaar communiceren. Het hoeft niets te betekenen natuurlijk.
    Dyslexi is erfelijk van man op man, dus als het in de familie zit, zou ik het eens laten checken.

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris had hetzelfde en toch was dit een voorkeurshouding! Ook vlak daarna merkten we dat zijn hoofdje aan 1 kant platter werd. Hoeft bij jouw zoontje natuurlijk niet het geval te zijn, maar hier is het opgelost met een fysiotherapeut. Die heeft een paar oefeningen gedaan met Joris, die wij daarna moesten blijven oefenen en het was al heel snel verholpen!

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ons zoontje heeft nooit een voorkeurshouding gehad, maar sinds ruim drie weken kan hij omdraaien, maar hij draait altijd over éne kant, nooit over de andere kant.
    Ik ga het volgende week toch even vragen bij het CB, ben wel benieuwd of dit kwaad kan of dat het meevalt.

13. Ise

Ise VIP lid

28 okt 2007
    5.163
    436
    83
    mijn zoon draaide ook altijd over 1 kant, hij kan het pas net beide kanten op.

14. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    @ Auki:
    Bedankt voor je berichtje! Ik zal het meenemen in het volgende bezoek aan het consultatiebureau over een week.
    Voor zover ik weet komt er binnen de familie van mijn man en mij geen dyslexie voor. Wel ben ik zelf zowel links- als rechtshandig (Daar ben ik op getest, mijzelf was het nooit zo opgevallen. Het heeft ook een naam, maar die ben ik op het moment even kwijt). Misschien heeft het daar iets mee te maken want dat zou ook erfelijk zijn.

Bij mijn dochter ben ik er nooit zo bij stil blijven staan, maar je hebt me toch wel aan het denken gezet. Bedankt voor je berichtje.

15. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Nederland
    bedankt voor alle tips meiden.. ga idd maar eens contact opnemen met een fysio!

Deel Deze Pagina