hoihoi, mijn zoontje van bijna 2 heeft eigenlijk al vanaf dat hij erg klein is allemaal knobbeltjes in zijn nek en hals. er is al een paar keer door gekeken, door de huisarts en door consultatie bureau en hun zeggen dat het gewoon opgezette kliertjes zijn. toch vind ik het soms wat eng, het gata namelijk ook niet weg. ik heb het niet zo op knobbeltjes! er zitten er ook 2 in zijn lies. herkent iemand dit? en kan iemand me misschien toch wat meer gerust stellen? liefs rebbel
Ja mijn zoontje had dat ook vaak. Vaak werd hij er na vaak ziek. Verkouden griep of wat dan ook. Heb het ook wel eens nalaten kijken ha. En die vertelde me dat het, het afweersysteem van het kind is opgezette klieren. Maar als je het niet vertrouwd gewoon terug gaan en er nog maals na laten kijken. Als je zelf griep krijgt of wat dan ook moet je eens in je nek voelen vaak zijn de klieren daar ook op gezet en in je lies ook. als is dat moeilijk te voelen.
Tygo heeft ze ook idd, in het begin had ik zoiets van, wat is dit, maar maakte me er niet echt druk om, ging er ook vanuit dat het klieren waren, ik heb bijv. aan 1 kant ook veel dikkere klieren dan aan de andere, zolang het niet groter wordt, ben ik wel gerustgesteld.
Thomas heeft het ook gehad. Het had bij hem inderdaad ook met zijn afweersyteem te maken, want hij was vaak verkouden en dan zaten ze er. Tegenwoordig krijgt hij in de maanden met de welbekende "R" echinaforce kauwtabletten en hij is niet meer zo vaak verkouden en heeft ook geen opgezette klieren meer! Jasper heeft het overigens niet terwijl die toch nu steeds verkouden is. P.S. Fijn dat het beter gaat met Luna!
Yep hier ook zo een... Had echt 'erwtjes' in zijn nek... Nadat zijn neusamandel eruit is gegaan is het al een stuk minder!
tygo heeft vanaf de geboorte een knobbeltje in zijn hals, precies op dezelfde plek als zn vader schijnt vaker voor te komen en zo te lezen inderdaad
mijn meissie heeft het ook vanaf dat ze een maand oud is. Ik vond het ook eng. Als ze groter worden, moet er opnieuw naar gekeken worden.
Mijn dochtertje heeft ze ook! Al sinds ze een week of 3 was. Huisarts, kinderarts en verpleegkundigen (CB) hebben er meerder keren naar gekeken en allemaal vonden ze het volkomen normaal. Duidde volgens hen juist op een goed afweersysteem. De kinderarts vertelde dat ze niet groter moeten worden en dan denkt ze aan het formaat pingpongbal! En ze zei dat ze ze soms wel voor altijd kunnen houden! Dus ik ben gerustgesteld! HOpelijk jij ook!
Tim heeft het ook, en idd ook al een aantal keer langs de ha geweest uiteindelijk een verwijzing gekregen voor een echo en het zijn idd opgezette klieren, dit kunnen ze de hele kindertijd en zelfs langer houden. We moeten het wel in de gaten houden en als ze duidelijk groter worden zonder reden (ziek zijn, verkouden zijn oid) moeten weer aan de bel trekken.
nee sorry klinkt niet bekend. mijn zoontje heeft wel dat 1 adertje (vorm van een balletje) in zn nek heel erg op gaat zetten als hij moet huilen ofzo. ziet er ook raar uit
dank jullie wel voor alle reacties! ik heb er ondertussen ook nog eens naar laten kijken maar het is normaal zeggen ze!