Hoi hoi, Sam krijgt ineens de laatste dagen puistjes. Ik herken dat nog wel van net na zijn geboorte, maar nu dus ineens weer na maanden. Heeft iemand enig idee hoe dat kan? Ik moet erbij zeggen dat hij erg verkouden is (vastzittende hoest, snotteren en traanoogjes) en dat zijn huidje overal heel droog lijkt met smetplekjes in de huidplooitjes (heeft hij anders eigenlijk ook nooit). Iemand enig idee? En weet iemand wat ik er het beste tegen kan doen (afblijven?)? Bedankt alvast! Josien
Aaron had dit ook opeens. Ik had zelf het idee dat het te maken heeft met een reactie op eten of op warmte. Kon me niet voorstellen dat het nog babyacne was die weer ging opspelen namelijk. Heb je iets nieuws geïntroduceerd toevallig? Of nieuw wasmiddel of nieuwe shampoo of iets dergelijks?
Eten of warmte zou kunnen. We hebben wel wat nieuwe dingetjes geprobeerd met eten. En hij heeft het volgens mij wel warm. Maar omdat hij zo verkouden is, wilde ik hem ook geen dun shirtje aandoen. Dat is een beetje de twijfel. Maar die smetplekjes doen me ook denken aan warmte. Verder geen nieuw wasmiddel of shampoo.
Julie kreeg een paar weken terug ook ineens een paar mini-puistjes op haar wang en eentje op haar neus. Na de (milde) babypukkeltjes had zij ook nergens meer last van en verder een heel gaaf huidje. Ik had ook niks nieuws van verzorgingsprodukten gebruikt... hoewel nu ik erover nadenk... smeer ik de laatste tijd wel wat vaker haar snoetje in met Op t Wangetje van Zwitsal, of met zonnebrandcreme (doen we hier en op het KDV doen de juffies het). Misschien dat dat talgkliertjes afsluit?
Hier precies van hetzelfde... was me ook aan het afvragen hoe het kwam. Hier kwam een week later wel haar eerste tandje.. dus daar weet ik het maar aan,....
Gek, vandaag was er eentje bijna helemaal weg. Zouden puistjes ook van de hitte kunnen komen? Gek hoor!
Smeer je zijn gezichtje vaak in? Ik merkte hier als ik te vaak insmeerde dat ie die puistjes kreeg ( niet veel) en merk nu ook met t warme weer dat ie ze wel krijgt. Trekken hier wel snel weg...
Vandaag inderdaad weer weg. Maar eigenlijk smeer ik zijn gezichtje nooit in. Mijn kraamverzorgster destijds zei dat je beter niet te veel kon smeren in het gezichtje van je kleintje. Nu smeer ik eigenlijk alleen met zonnebrandcrème als we met dit zonnige weer naar buiten gaan. Liefs, Josien