Voor iemand herkenning? Kan iemand me geruststellen? Onze dochter heeft vandaag haar 3 maanden check gehad bij het CB. En de arts beaamde wat ik ook al gemerkt had... Onze dochter voelt slap aan en beweegt haar armen zeer slecht. Haar benen bewegen wel gewoon goed en ze kan haar neusje iets optillen van de grond, maar haar armen en schouders voelen dus heel slap aan. Als je haar oppakt dan laat ze bijna altijd haar armen naar achter "vallen". Ze hangen dus onder haar lichaam dan. Ook is het zo dat als je haar armen optilt en weer laat vallen, ze vaak ook op de ondergrond vallen, ze houdt ze niet altijd tegen. Ze kan wel haar armen bewegen, maar doet dit niet veel. Ik maak me echt zorgen, lees meteen verhalen over spierziektes (zoals sma) , syndromen e.d. Maar herkent iemand ook dit bij haar kindje en kan me geruststellen?? We hebben een doorverwijzing gekregen naar de kinderfysio.
Ik herken het niet, maar waarom ga je niet langs je ha en evt naar een ka? Cb is leuk, maar zijn voor medische dingen minder geschikt! Een ha of ka kan een gedegen onderzoek doen en jou vertellen wat het wel of niet is.
Dank je voor je reactie.... De CB arts wilde eerst het onderzoek van de kinderfysio afwachten. Daarna eventueel doorverwijzing naar de ka. Maar heeft een huisarts echt hier meer verstand van dan een consultatiebureau arts dan? Ik zou verwachten dat zij veel meer baby's ziet er beter een "inschatting" van kan maken.
Een cb-arts heeft meestal de opleiding tot basis-arts eventueel aangevuld met een indroductiecursus jeugdgezondheidsarts. (Uitzonderingen met extra opleidingen tot jeugdarts daargelaten) Een huisarts heeft na die basisopleiding nog een opleiding gevolgd tot huisarts. En cb arts ziet meer kindjes, maar dit zijn voornamelijk 'gezonde, standaard' kindjes. Een huisarts of kinderarts ziet juist kindjes waarbij het vermoeden is dat er iets is. Natuurlijk kun je ook de fysio afwachten, maar net hoe jij je eronder voelt.
Ik zou ook niet afwachten en een verwijzing naar een KA willen krijgen.... Wanneer is die afspraak met de fysio?
Als je snel bij een kinderfysio terecht kan zou ik dat doen, mocht het nodig zijn om naar een kinderarts te gaan heb je in ieder geval al meer gezien dan een cb arts en daarmee een serieuzer verhaal. En in dit geval denk ik dat een kinderfysio geen gek idee is aangezien het om het bewegingsapparaat gaat.
Dacht ik ook gelijk aan. Dochtertje van mijn vriendin is bijna 8 maanden en die is ook nog slap in haar armen. Kan ze ook helemaal naar achter bewegen. Lopen nu wel bij de fysio met oefeningen komt dat meestal wel goed!
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik kan volgende week bij de kinderfysio terecht. Maar maak me gewoon erg ongerust. Ik hoop dat ze hypermobiel is!! En dat deze "symptomen" daar inderdaad allemaal onder kunnen vallen. En ik maak mezelf gek met google...moet ik ook nie doen....
wel herkenning maar niet bij onszelf. ik zou het onderzoek door de fysio even afwachten. De fysio is op het gebied van mogelijk afwijkende spierspanning en of ontwikkeling een grotere expert dan de kinderarts. Daarbij geeft de fysio aan als het nodig is om naar de kinderarts te gaan. waarbij ze dan de resultaten uit het fysiotherapeutisch onderzoek kort sliten met de KA waardoor deze dan veel gerichter kan gaan onderzoeken,
Net als wat hierboven gezegd word zou ik even afwachten wat de kinderfysiotherapeute zegt. Die weten meer van het bewegingsapparaat dan een huisarts. Indien er meer onderzocht zou moeten worden hoor je het van de fysio.
update: De kinderfysio vond haar inderdaad te slap. Haar advies is een afspraak maken met de kinderarts. Nu maak ik me echt ongerust. We kunnen gelukkig al morgen terecht!
Ik kan me je ongerustheid indenken, vooral nu de fysio haar ook te slap vindt. Heel veel sterkte en succes morgen!
Dit zou ik dus ook doen. Edit: o, je was al geweest... Vervelend dat de fysio je doorverwezen heeft. Hopelijk valt het mee! Sterkte!
In jouw plaats zou ik mij ook zorgen maken, maar hopelijk voor niks! In ieder geval fijn dat je al zo vlot terecht kunt en ik hoop dat jullie snel duidelijkheid krijgen Succes en sterkte bij de KA!