Pco en borstvoeding of juist fles?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door s1986, 31 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik weet niet goed of het hier goed staat maar wist even niet waar anders. Ben nu net 18weken zwanger en wilde eerst graag bv geven.
    Maar ik heb enorm last van mn pco normaal. Er is ook geen kans dat het over gaat zo erg heb ik t dus. Zijn er meiden die er ook zo'n enorme last van hebben en toch borstvoeding geven of juist niet?
    Zodra het kan begin ik het liefst met de pil. Heb er anders echt enorme last van kom er onwijs veel van aan. (1 jaar tijd zonder pil 19 kilo) Donkere haartjes pukkeltjes zelfs mn stem word erg zwaar:(
    Ben benieuwd hoe jullie het doen?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb pco,geef borstvoeding en ben aan de pil. ;)
    Snap dus niet zo goed waarom dat niet zou kunnen.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je mag inderdaad gewoon aan de pil na de bevalling, ook als je borstvoeding geeft. Dus in principe heeft je PCOS niks met de borstvoeding te maken, dat staat er los van.

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Ik heb ruim vijf maanden borstvoeding gegeven en heb pco. ik ben niet aan de pil. De bv (en de hele zwangerschap) heeft een goede invloed gehad op de symptomen van pco. Heerlijk was het. Je maakt andere hormonen aan die een goede uitwerking hebben.

Ik zou het even aanzien. Je hebt de pil zo gehaald.

Veel plezier met de zwangerschap!

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Wel een kleine tip, ik weet neit of het kan met pco, maar met bv is het het beste om de minipil te nemen (cerazette) die geeft minimale kans op een dip, en komt niet in de melk terecht. Hij heeft bovendien geen stopweek, je slikt em continu. Dit in tegenstelling tot de standaard pil, die geeft een behoorlijke kans op een dip, en komt ook deels in je melk terecht!
    En om meteen maar een veel voorkomend misverstand uit de weg te nemen, de cerazette hoeft niet op precies het zelfde tijdstip genomen te worden, je hebt een marge van 12 uur!

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik gebruik idd de cerazette!

7. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier ook een cerazette gebruikster. Geen probleem met bv en de pil. Heb nadat de eerste drie maanden op waren overgeschakeld naar mijn oude pil en de bv liep meteen terug. Heel slim ik had dus helemaal niets in de gaten totdat mijn man het zei dat ik een andere pil slikte. Dus let wel even op of je 'oude' pil kan met bv en anders cerazette is een pil die wel kan met bv.

Successs

8. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik had ook PCOS, geef nog BV en neem geen pil. Begin er NOOIT meer mee! Ik heb ook geen klachten meer en heb momenteel zelfs een redelijke cyclus, ondanks de BV.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    De hormonen van een zwangerschap kunnen goede dingen doen voor de pco, zo had ik pco, maar die is nu zo goed als weg (of in ieder geval, toen Eva geboren was, was ie zo goed als weg, nu weet ik het niet, maar nu maakt het me ook niet meer uit). En borstvoeding is juist ook alleen maar goed, dus gewoon proberen, een pil is zo gehaald.

10. s1986

s1986 Niet meer actief

Heb helemaal geen mailtje gehad dat er reacties waren.... Ga het dan toch proberen dan kan ik altijd nog die minipil nemen. Vroeg het idd ook omdat ik wel eens gehoord had dat de hormonen in de melk terecht kunnen komen. Lijkt me niet zo goed voor de kleine.

Bedankt voor jullie reacties!!

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Alle andere pillen bevatten oestrogeen en progestageen. Cerazette bevat alleen progestageen. Dit komt ook in je melk, maar levert geen risico's op voor de baby.

Deel Deze Pagina