Nou dames dat valt allemaal wel mee hoor . Hij ligt natuurlijk niet helemaal vast, maar gewoon met het stuk wat over is bij zijn voetjes wat vast (gewoon tussen het voeteneind en het matras, dus niet ónder het matras gevouwen), zodat hij niet naar boven kruipt. Zijn hele lijf heeft verder bewegingsvrijheid en hij kan ook nog prima rollen heb ik laatst ondervonden, dus ik zie het gevaar niet eerlijk gezegd.
Dat is juist gevaarlijk. Dan heeft je kindje net een beetje ruimte om te draaien, maar eenmaal (te) ver gedraaid, geen ruimte om terug te draaien. Het is gewoon een landelijk advies. Ze hebben dat onderzocht, door o.a. dit soort dingen niet te doen hebben ze het aantal wiegendood gevallen terug gedrongen. Heb het niet zelf verzonnen. Evengoed, ook al voel je zelf het vertrouwen, wat prima is, lijkt het me niet echt iets om een ander/vreemde aan te raden. Ik gooi het bedje van onze dochter bv aardig vol met knuffels, mag ook niet. Zou het een ander dus niet aanraden. Stel dat het dan wel net mis gaat, ander kindje dan het van jezelf (je kent je eigen kind door en door), dan zou ik me daar min of meer wel verantwoordelijk voor voelen.
doen wij ook inderdaad, een iets langere slaapzak en de onderkant ingestopt. onze dochter en zoon (vroeger) presteerden het ook om in een slaapzak omhoog te kruipen en daar werden ze elke keer wakker van, of ze draaide zich op haar rug en werd dan ook boos wakker. nu slaapt ze al maanden zo en het werkt prima