Het wordt dit weekend een mooi nazomerweekend. Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het erg zonnig en niet eens zo koud. En ach, dat extra vestje is zo aangetrokken toch? Ik krijg opeens de kriebels om morgen eens iets leuks met m'n gezinnetje te gaan doen! We gaan bijna nooit met z'n drietjes weg, maar nu kijk ik er echt naar uit. Volgens het KNMI is het morgen ca. 18 graden en lekker droog. Prima voor een dagje pretpark. Maar...welke?? Ons meisje is 18 maanden, loopt al eeuwen en kijkt overal haar ogen uit. Maar, papa en mama willen zich niet rotvervelen. Iets dat wij vorige keer wel deden in Sprookjeswonderland Enkhuizen. Na drie uur zijn we toen gillend weggegaan haha. Dus we zoeken iets dat zowel voor de kleine leuk is, als voor ons. Ik ben geen waaghals meer dus er hoeven geen achtbanen etc te zijn. Wel ben ik dol op shows, tuinen, en andere dingen om naar te kijken. De entreeprijs maakt me niet zoveel uit, ik wil vooral waar voor ons geld. Dus echt een dagje zorgeloos genieten voor 3! Sprookjeswonderland bijvoorbeeld is welliswaar niet duur, maar ik vond het toch erg tegenvallen. Dus die valt af. Willen jullie zo lief zijn om aan te geven welk park jullie in mijn situatie zouden kiezen? En graag ook toelichten? Ik twijfel echt enorm.
Onze kinderen vonden op die leeftijd vooral dierentuinen leuk. Heel veel dieren in het echt zien die ze kennen van de prentenboeken. Bij veel pretparken kunnen kinderen pas wat later ergens in, of zijn de attracties overweldigend of zelfs eng voor dreumesen (zoals bij efteling). En parken als plopsaland zijn voor jullie geen bal aan Of koningin julianatoren met aansluitend een bezoek aan kasteeltuinen aan de overkant?
Hier is de efteling nummer 1! Prachtig park dus mooi om doorheen te lopen. De carnaval/droomvlucht (maar die is nu dicht dacht ik) en het carousel gedeelte zijn erg leuk voor de kleintjes. Daarnaast het sprookjesbos natuurlijk. De sprookjes kent hij niet maar de sprookjesboom bijv weer wel, en ook de paddestoelen zijn erg leuk. Wij gaan altijd wel met een anders stel zodat je wel om en om in de attracties kunt , anders is het een duur park vind ik als je zelf nergens in kan.
Ik heb ook voor de Efteling gekozen. Het is het mooiste park van Nederland vind ik. En leuk voor jong en oud. De tip om met een ander stel te gaan is wel een goed idee.
Efteling! Sprookjesbos is natuurlijk geweldig, maar ook in Droomvlucht, Carnavals festival, Land van Laaff, fata morgana etc. kijken ze hun ogen uit. En dan kun je nog in treintjes, auto-tjes en weet ik wat allemaal. Ik zou wel met een groepje gaan trouwens. Anders moet je steeds in je eentje in een attractie (achtbaan of zo) terwijl de ander bij je kindje blijft.
Absoluut de efteling! Wij zijn er 2 weken geleden geweest met onze dame van 18 maanden. Geweldig!!! De carnaval festival, pagode, bootjes, treintje, autootjes, carroussel, fata morgana en monsieur cannibale etc.
Geld is geen probleem, maar voor de efteling betaal je al 35euro pp en 10 euro parkeren.. Een kind van 1.5 kan daar nog zeer weinig. Maar dat is mijn mening. Ik zou met 1.5 lekker naar de kinderboerderij gaan of zwemmen. Slagharen ken ik niet, Duinrel lijkt mij niks, dus ik zou dan voor Efteling gaan in jouw geval..
Absoluut de Efteling! Zag geloof ik van de week kaartjes bij de Hema te koop voor minder geld. Dus misschien een tip als je er in de buurt woont?
Dochterlief was 16 maanden toen we de eerste keer met 3e naar de Efteling gingen en ze liep pas een paar weken maar ze vond het géweldig! Ze is zelfs mee geweest in de piranha's
Bedankt voor jullie reacties! Geen fans van Duinrell of Slagharen dus haha. Loki, jouw kindje is dan wel een waaghals zeg! Dat durf ik nog niet. Ik zit een beetje te Googlen en vind ook veel enthousiaste reacties over Koningin Julianatoren. Als ik de tickets online koop zijn we 34,50 euro in totaal kwijt. Is dat park iets? Ze is nu zo'n 85 cm dacht ik.
efteling!!! echt super met die kleintjes. ze kunnen in meer dan je denkt en alleen het sprookjesbos vinden ze al super
Plaswijck park in Rotterdam of julianatoren in Apeldoorn. Ook toverland is erg leuk maar dat is in Limburg dus wel erg ver! Misschien een leuke dierentuin?
Bedankt voor jullie reacties! We zijn eruit: aanvankelijk kozen we voor Julianatoren....maar zoals Nova81 al zei, niets kan tippen aan de Efteling Natuurlijk gaan we voor haar in de hoop dat ze een geweldige dag heeft, maar ik kan niet ontkennen dat het voor mij ook een beetje jeugdsentiment is. Ik wil graag dat mijn dochter net zo geniet van uitjes als ik deed toen ik zo klein was en hopelijk begint dat morgen! Nogmaals bedankt!
Volgende keer wordt het zeker Julianatoren! Daar ben ik zelf nog nooit geweest, dus ook voor ons is dat spannend. En ja, het is erg leuk geweest, nogmaals bedankt voor jullie tips voor de Efteling. Ik was van te voren erg bang dat ze in de wachtrij moeilijk zou doen, maar dit viel op zich wel mee. En we zagen veel kindjes die zich veeeeeeel erger misdroegen haha, dat maakt ook wel iets goed. Maar die kleine meid vond het erg leuk, ze was supertrots toen ze zelf hele stukken door het bos mocht wandelen. De Pagode vond ze niet zo veel aan en de Fata Morgana vond ze een beetje eng. En verder vond ze het vooral leuk om Carnaval Festival en de bijbehorende shop te zien. Ze is een groot fan van Jokie! Ze was dan ook superblij met de (veel te dure!) Jokie knuffel die we voor haar kochten. Echt, zo'n blij gezichtje doet wonderen voor ons als ouders. Ik heb met mijn man afgesproken dat we de minimaal komende vijf jaar in ieder geval niet meer naar de Efteling gaan. De entree voor ons 2 was 79 euro (incl. parkeren) en het eten daarbinnen is idioot duur. Daar komt nog eens bij dat wij de Efteling nu wel gezien hebben, ik ken het park straks nog uit mn hoofd. Volgende keer dus wat anders, zoals bijv. Julianatoren!