Ik heb hier een tijd terug ook een topic gelezen over het overgaan van 2 naar 1 slaapje en ik las dat al veel kinderen rond de leeftijd van mijn dochter toch nog maar 1 slaapje doen. Een paar weken terug dacht ik dat dat hier ook het geval was, maar dat was maar een fase. Ik zit een beetje met een probleem omdat mijn dochter in de ochtend erg snel moe is. Ik weet even niet wat ik nu het beste kan doen en volg nu gewoon me dochter. Als ik naar vanochtend kijk: ze werd om half 8 wakker en rond 9 uur was het allemaal alweer jammer etc. Of te wel ze is alweer moe. Om half 10 op bed gelegd en ja hoor ze slaapt gelijk. Het lijkt wel of dat ze moe uit bed komt 's ochtends. Nu gaat ze dus eind van de middag meestal ook nog. Maar dan is het wel zo dat ze in de avond laat in slaapt. Soms slaapt ze pas om half 9. Wat kan ik het beste doen? echt der ochtend slaapje maar een uurtje laten doen? En zijn er nog meer kinderen die bij 14,5 maand echt nog 2 slaapjes doen? Ik hoor om me heen dat de meeste op deze leeftijd nog maar 1 slaapje doen.. Oh ja voor de rest slaapt ze 's nachts gewoon goed.
Hier dus net zo.. Hoor ook om ons heen dat de meeste kindjes toch nog maar één keer slapen. Ik denk maar zo, elk kindje is anders! Ik kijk het nu per dag aan. Toch nog vaak twee slaapjes nodig. Van de week visite 's morgens dus maar één keer slapen. Vaak is inderdaad de ochtend ook te lang voor hem. Op het kdv slaapt hij ook nog altijd twee keer. Hier dus nog vaker twee dan één keer.. Komt vanzelf! Soms wel lastig met dingen plannen..
hoi aardbei, herkenbaar, senn slaapt bij wijze van ook de hele dacht door 7u opstaan, maar rond 9 a 9.30u weer naar bed en slaapt nu net weer. Echt maf soms. Nu ben ik net afgelopen week begonnen met een nieuwe baan en moet hi jweer een heel nieuw ritme ontwikkelen.Hij slaapt daar sowieso 2x.Na 10u en smiddags ergens tussen 14 en 15u. Maar vandaag; geslapen tot 08.15 en ligt er nu net in, 1 slaapje.. Tja het verschilt ook wel een beetje per dag..Maar ik vind het ook wel lastig want écht 1 slaapje op een dag, nee dat houdt hij niet vol.
Gaat ze 's avonds om half 9 naar bed of valt ze half 9 in slaap? Hier kan het ook een uur duren voordat ie slaapt, dan ligt ie eerst wat te woelen/spelen/kletsen. Dat heeft verder niks met de overdagslaapjes te maken. En met 11 maanden ging hij 's middags niet meer slapen dus toen overgestapt op 1 slaapje en dat verliep in het begin wat rommelig. En van de zomer sliep ie ineens soms weer twee keer, door de warmte en het vele zwemmen waarschijnlijk van slag, maar ik volg hem daarin...moe is moe en wakker is wakker.
Ik zou het ochtend slaapje zo'n 2uurtjes doen en het tweede slaapje na een uurtje wakker maken. Hier ging zoontje met 15 maanden over na 1 slaapje. Dan was het echt rekken hoor tot 12u. 11.30u brood eten en meteen naar bed. Tot die tijd opgehouden en geslapen van 10-12u en 15-16u en 19-7.00u.
Mijn zoon heeft tot 17 maanden 2 slaapjes overdag gehad. Dan sliep hij in de ochtend vaak 2 uur en in de middag nog anderhalf. In augustus hebben we vakantie gehad en in die 3 weken is het geleidelijk over gegaan naar 1 slaapje van 3 uur.
Ons dochtertje slaapt ook nog 2 keer, ze is nu bijna 16 maanden. Ze slaapt s`morgens ca 1,5-2 uur en s`middags 1-1,5 uur. Ben benieuwd wanneer ze klaar is voor 1 slaapje
Dus toch nog veel kindjes met 2 slaapjes! Het lijkt me zo makkelijk om 1 slaapje te hebben Ik zat er zelf aan te denken om in de ochtend haar juist maar een uurtje te laten slapen en in de middag wat langer? Maar dat is misschien geen goed idee? Dan de middag slaap wat korter?
Nee ze ligt er al vroeger in hoor als half 9. Tussen 7 en 8 gaat ze naar bed.. en eerst allemaal nog spelen, staan, zitten etc. en dan valt ze uiteindelijk rond half 9 of zo in slaap. Ik merk wel dat als ze in de middag vroeger wakker is. dus rond 4 uur al wakker dan slaapt ze in de avond wel snel in..
Mijndochtertje is 16 maanden en slaapt ook nog vaak 2 keer. Hier ook hetzelfde dat ze vaak smorgens na een uurtje ofzo alweer moe is. Ik doe haar dan gewoon op bed. Ik maak haar eigenlijk nooit wakker, ik laat haar gewoon slapen.. Meestal is het tussen 1 en 2,5 uur wat ze slaapt, wisselt dus nogal maar ik laat haar dat lekker zelf bepalen. Ze slaapt elke nacht klokje rond en wordt bijna nooit wakker. Soms redden we het tot einde van de ochtend, dan slaapt ze vaak van half 12 tot 2 ofzo en dan redt ze het wel met 1x. Maar zoals vanmorgen lag ze kwart over 9 alweer in bed, hoor haar nu rommelen dus ze is zo wel weer wakker, dan gaat ze van iddag na het eten nog een keer. Het lijkt mij ook wel handig, gewoon 1 keer slapen, maar denk dat ze er nu gewoon even nog niet aan toe is... So be it..
Mijn zoontje van 15 maanden slaapt wisselend. Thuis slaapt hij 's ochtends vaak nog erg lang (3,5-4,5uur) en dan gaat hij er 's middags vaak niet meer in. Op het kdv slaapt hij 2 keer, omdat hij daar 's ochtends maar 2 uurtjes slaapt en dus 's middags echt heel moe is.
Mijn dochter is 15 maand en hier gaat het precies zo. Op het kdv heeft ze genoeg prikkels en slaapt ze pas na de lunch, zo'n 1,5 tot 2 uur. De andere dagen slaapt ze vaak 's ochtends van 10.00-11.30uur. Sinds twee weken merk ik dat ze 's avonds slecht in slaap valt als ze eind van de middag nog een uurtje slaapt. Steeds vaker is het dus één slaapje, maar dan wel in de ochtend. 's middags komt er ook niet altijd van, zoals vanmiddag als we op visite gaan. Op woensdag gaan we zwemmen en dan slaapt ze wel van 12.00-15.00uur. Ik probeer dat in het weekend ook, maar net was ze weer doodop, jengelen, huilen dus toch maar baar bed om 10.00uur.
Hm oke. Ja als ze hier een slaapje overslaat kan ze beter der middagslaapje over slaan als der ochtend slaapje.. in de middag houd ze het ook altijd veel langer vol, in de avond ook. Maar in de ochtend echt niet, zo snel moe!
Hier hetzelfde (zoon is 15 mnd) Wat wij nu doen is hem 's ochtends maar drie kwartier laten slapen. Drie kwartier is 1 slaapcyclus. Maak ik er een uur van, is hij strontchagerijnig, maar na drie kwartier komt hij er vrolijk uit. En dan rond 15.00 nog drie kwartier of 1,5 uur. Als ik hem 's ochtends langer laat slapen, slaapt hij 's middags niet. Gevolg: om 18.00 de nacht in willen. Hij heeft ook een week of 2 maar 1 slaapje gedaan. Maar het lijkt bij mijn zoontje ook alsof jij moe uit bed komt 's ochtends. Dus we zijn hem maar weer 2 slaapmomenten gaan aanbieden.
Oh ja dat is misschien wel een idee om inderdaad gewoon 3 kwartier in de ochtend. Maar dan moet je wel echt opletten of dat hij slaapt en dan 3 kwartier tellen? soms denk ik wel eens dat ze slaapt maar dan slaapt ze niet want dan hoor ik der weer even Hoe laat gaat hij in de ochtend dan even slapen?
Hier toch ook al over naar 1 slaapje.. gewoon weg omdat hij anders s avonds pas na 21.00 moe zou zijn. De ochtend sliep hij 2 uur en dan werd hij pas halverwege de middag weer moe en sliep hij weer een uur a 1,5.. en dan hield hij het zolang vol..... we liepen er wel tegen aan dat hij snel moe was in de ochtend, maar met hem bezig houden/rekken lukte dit al vrij snel te doorbreken. Ik wist dit omdat hij bij oma al wat langer de ochtend oversloeg omdat hij gewoon te druk was met spelen met de andere kindjes daar.... Hij gaat nu na 12 uur naar bed en komt er ergens na 14.00 uur weer uit. Heeft dan rond 17.00 weer even een dipje maar na het eten is hij vaak weer helemaal energiek om zo rond 19.00 lekker in zijn bedje te kunnen.
Hier n dametje van 14,5 mnd die nog lekker 2 slaapjes doet en dit ook nodig heeft... Ze wordt rond 7/7.30 wakker en dan rond 10.00 naar bed en slaapt dan meteen. Meestal 1,5 uur. Om 15.00/15.15 gaat ze ook weer en slaapt dan ook 1,5 uur. Om 19.30 gaat ze weer naar bed Ik heb nog niet t idee dat ze al aan 1 slaapje toe is dus hier voorlopig nog 2 slaapjes
Hier nog steeds zo meneer word 7:30 wakker gaat uiterlijk 10:30 weer naar bed hij komt gewoon moe uit bed s'ochtends. Hij word rond 13:30 weer wakker en dan rond 16:00 jengelig maar dan na het avondeten gaat het weer tot 19:00 uur en dan gaat die weer naar bed/
Ik moet het soms ook gokken hoor. Meestal slaapt hij na zo'n 15 minuten dus dam begin ik te tellen. Hij gaat heel wisselend naar bed. Tussen 9.00 en 11.00. Ons zoontje is altijd een ster geweest in ritme aanbrengen in zijn dagen... Not!
Hier een dreumes die vanaf 11 mnd 1 slaapje doet. Hij sliep tot 11 mnd ook altijd smorgens 2 uurtjes en dan einde van de middag een kort slaapje, maar hij wilde die smiddags toen ineens niet meer doen waardoor ik altijd met een sacherijnig en moe kind zat einde van de dag. Als ik hem zou volgen was het echt een war boeltje geworden dus heb ik hem laten wennen om hem toen in de ochtend lager wakker te houden en later op bed te leggen. Het heeft toen een paar weken geduurd en ondanks dat ie dan om 10 uur al moe was hield ik hem toch steeds langer wakker en sliep hij smiddags van 12-14.30 ongeveer en was hij niet meer pieperig einde van de dag. Oja einde van de dag hield ik hem toch wakker tot bedtijd omdat ik niet wilde dat hij zijn nachtritme ging verschuiven, hij slaapt van 19.30 tot 7.30 en was bang dat wanneer ik hem steeds eerder op bed zou leggen s'avonds hij dan ook smorgens eerder zou komen, dan maar even doorbijten maar hij is echt een perfect slapend kind nu! Nooit problemen met slapen en als hij tussendoor erg moe word zet ik he, gewoon in de kinderwagen en gaan we ff een stuk lopen, daarna kam hij er altijd wee tegenaan! Overigens vind ik het ook fijn dat hij altijd hetzelfde slaapje heeft met inplannen van de dag, ik weet precies wat ik wel en niet op een dag kan doen, wel zo prettig!