Koemelkallergie.....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo meiden,

Mijn meisje is nu bijna 6 weken en krijgt al 2 weken medicatie tegen haar reflux klachten.
    Dit gaat gelukkig goed! :)

Maar ze blijft toch altijd nog onrustig na de voedingen...meteen schoppen met haar beentjes, rood hoofdje krijgen en dan wat kreetjes en ze hoest en niest zoveel na elke voeding!!
    Herkent iemand dit? Meestal blijft ze na 1 of 2 voedingen ook huilen...

Nu heb ik eens op de site van Friso gekeken (ze krijgt Friso Comfort) en ik herken wel een aantal zaken m.bt. koemelkallergie.
    Zou je ook zelf al een bepaalde FV van Friso kunnen geven om te kijken of dit helpt? Of kan alleen een arts dit voorschrijven?
    We moeten namelijk nog terug naar de arts volgende week en ik wil het toch wel even aankaarten.
    En hoe snel zou je dan resultaat moeten zien als het om koemelkallergie gaat?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij KMA zou je iig krampen moeten zien, en die zie je vooral anderhalf uur na de voeding. Onrust en huilen direct na de voeding is (meestal) reflux.
    Dus ik vind het, zoals je het beschrijft, toch echt meer als reflux klinken.
    Hoe groot zijn de flessen die je aanbiedt? Is het nog handig om die te verkleinen?
    Uiteraard kun je gewoon zelf dieetvoeding halen, om uit te proberen. Als je dan resultaat ziet, kun je daarmee naar CB of huisarts en kijken of die een machtiging af wil geven. Je kunt dan met terugwerkende kracht de voeding die je zelf gekocht hebt, vergoed krijgen. Uiteraard wel de bonnen bewaren, want die moet je dan indienen bij de verzekering.

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Eerlijk is eerlijk....als ik haar in haar bedje leg en ze gaat zo huilen ga ik haar eruit halen en dan houdt ze acuut op met huilen!
    Ook in de box blijft ze dan over het algemeen gewoon rustig (hier en daar een kreetje maar that's it).
    Omdat ze nog zo klein is probeer ik het aantal prikkels echter te beperken.
    Maar als ze écht vreselijke pijn/last/krampen o.i.d. zou hebben zou ze dan toch ook door blijven huilen, of niet?
    Direct na de voeding kan ze wel bij mij op de arm gaan huilen maar ook wel makkelijk in slaap vallen.
    Zodra ik dan de slaapsignalen zie (ze gaat dan gapen na ongeveer 3 kwartier) leg ik haar in haar wiegje en dan gaat ze dus meteen "los".

Tja, ik merk dat ik gewoon heel erg twijfel bij haar omdat ze wel reflux klachten heeft.
    Is het dan pijn of toch gewoon verveling o.i.d?

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Je hebt al alles opgehoogd neem ik aan? Misschien is ze gewoon niet moe?

Veel baby's willen met 6 weken niet wakker in bed worden gelegd. Hierin is ze heel 'normaal'. Misschien helpt het toch haar in slaap te wiegen en dan in bed te leggen. Wellicht niet ideaal, maar dat komt echt vanzelf. Ze zal zelf gaan aangeven wanneer ze wakker in bed kan worden gelegd.

5. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Jaja, alles is opgehoogd en ze krijgt op dit moment nog 6 voedingen waarvan ze gemiddeld denk ik 125-130cc drinkt.

6. raspberry

Onze beide dochters hebben KMA en die stopten idd niet met huilen als ik ze oppakte, omdat ze echt vergingen van de krampen. Dat jouw dochtertje stopt met huilen als je haar oppakt, lijkt me dan dus geen KMA of kramp/pijn, maar mamahonger en nog moeite om zelf in slaap te vallen. Dat laatste is op deze leeftijd heel normaal en komt vanzelf wel.

7. raspberry

Dat zijn al best grote flesjes voor een kind met reflux en die leeftijd. Wij zaten toen nog op 90+3, die vaak niet eens opgingen...

8. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Maar mijn meisje weegt al meer dan 5.5 kgs (was al 4.7 kgs bij geboorte) en heeft dit wel nodig vlgs de KA.
    Ik kreeg zelfs al het advies om over te stappen op 5x 180cc maar dat kan ze nog helemaaaaaaaaaaaal niet aan.
    De 120cc gaat best goed; ze doet hier ongeveer 20 min over.

9. raspberry

Ze heeft een bepaalde totaalhoeveelheid nodig he? Als je kleinere flesjes geeft, voed je gewoon vaker. Caitlyn zou ook al lang op 180+6 moeten zitten qua leeftijd en gewicht, maar dat redt ze dus echt niet. Zit nu nog steeds op 120+4... Ze heeft een paar keer wel eens wat meer gedronken op hele goede momenten, maar momenteel is ze weer aan het bijkomen van de griep en drinkt ze een deel van de flessen zelfs maar half, en paar keer per dag. Zit momenteel dus op zo'n 8 voedingen weer....

Naast gewicht maakt leeftijd wel degelijk uit. Een kind kan zwaarder dan gemiddeld zijn, maar dat betekent niet dat de maag ook direct maar klaar is voor hoeveelheden die een ander kind dat lichter is, pas later krijgt.

Maar als dit verder wel goed gaat, kun je dat houden, Ik kan me alleen indenken dat de onrust die je beschrijft, wel hier wat mee te maken heeft.

Deel Deze Pagina