Hallo. Ik had een vraagje. Onze kleine slaapt sinds week 6 ´s nachts door, soms zelfs van 21u tot 8u de volgende morgen. Alleen het vervelende nu is, dat ze overdag amper en soms zelfs niet wil slapen! Ze is dan aan het einde van de dag heel vervelend en niets helpt, ze wil dan gewoon niet slapen. We hebben het een keer geprobeert haar dan ´s nachts er nog eens uit te halen, maar dat helpt ook moeilijk. Ze slaapt dan overdag ongeveer wel een uurtje, maar aan het einde nog steeds veel huilen, omdat ze natuurlijk te weinig slaap heeft gehad. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand nog iets hoe ze wat makkelijker in slaapt valt overdag? Liefs Chadee
Heb je al een draagdoek geprobeerd? Hielp hier erg goed! En anders aan het eind van de dag een flink stuk gaan wandelen (als ze in de wagen in slaap valt tenminste).
Probeer je haar overdag in haar bedje te leggen bij tekenen van moeheid? Mijn zoontje valt overdag soms ook moeilijk in slaap, soms duur het wel 3 kwartier voordat ik niets meer hoor als ik hem in bed leg. Maar zolang hij niet aan het huilen is (meer kreunen/mopperen) laat ik hem liggen... Uiteindelijk valt hij dan vaak toch nog zeker 1 uur in slaap... En ook ik ga met hem in de draagdoek naar buiten als hij echt niet wil slapen... Kamer goed verduisteren overdag helpt bij ons trouwens wel mee...
Bedankt voor de tips! Ik leg haar overdag altijd na iedere fles eventjes op bed, omdat ze dan vaak wel moe is. Soms is ze het eerste half uur stil en begint ze dan met geluidjes en huilen, soms begint ze ook gelijk met huilen. Een draagdoek heb ik niet, maar is wel een leuk idee, had ik nog helemaal niet aangedacht! Ik ga al wel vaak een rondje lopen met de kinderwagen, mar meestal als wij dan weer thuis zijn en ik doe haar jas open en t dekentje ervan af (laat haar verder wel liggen), word ze gelijk weer wakker.. Haar jasje dicht houden en t dekentje erop laten is geen optie, want dat is dan te warm binnen. Nu ligt ze lekker op bed en heb haar al 20 minuten niet gehoord, hopelijk valt de kleine meid snel in slaap!
hier precies het zelfde draagzak echt een uitkomst. zonder dat ding had ik al lang gek geworden. is het proberen waard. succes
ik denk...dat was bij Max tenminste zo...dat ze even moet wennen dat ze overdag ook moet slapen. ik heb de eerste twee maanden alles op vraag gedaan...dus voeding en slapen. hij viel gewoon in slaap als hij moe was maar na 2 maanden vond hij het toch moeilijk om bij ons in de woonkamer te slapen en had hij duidelijk meer rust nodig. mijn moeder zei toen "leg hem eens in bed" en dat vond hij de eerste dagen/week echt geen tof plan maar na een week begon het te wennen...nu leg ik hem er gewoon wakker in als hij moe en huilerig begint te worden en dan valt hij zelf in slaap. ik zou dus echt even doorzetten...in bedje laten liggen en een beetje troosten/spenen en dan denk ik dat hij het op een gegeven moment wel snapt... hoop dat je er wat aan hebt!
hier hetzelfde.. zodra hij aan het dag en nachtritme gewend was.. slep hij overdag beter zodra het ook dan donker was..
Alweer even terug dat ik dit onderwerp opende, maar wou toch graag laten weten dat onze kleine meid sinds 1 januari 2012 ook 's middags wil slapen, alsof ze wist dat het een nieuw jaar was en ons een cadeau wou geven.