Het wordt met klem ontraden, ik weet het. Maar mijn oudste had als baby veel last van darmkrampen. Ik merkte dat als ik hem op de buik legde overdag, hij langer sliep en het hem goed deed, deze houding. Minder pijn, langer slapen. Legde ik hem "open" op zijn rug begon de ellende en pijn bijna direct. Ook gelijk wakker. Toen hij een paar maanden verder was, en ik zag dat zijn hoofd en nekje flink sterk waren, heb ik hem tegen de reguliere adviezen in ook 's nachts zo te slapen gelegd. Het is altijd goed gegaan. Al stond ik in het begin heel vaak naast hem om te kijken of het nog goed ging. Nu weer een "krampjes kindje" en vind het ook veel fijner opgevouwen, met de beentjes onder zijn kontje, tegen mama aan te liggen en overdag in het zicht ook op de buik. Ik neig hem over een tijdje ook weer op de buik te laten slapen maar durf het ook weer niet goed; stel je voor.... Zijn er meer mensen met een echte buikslaper, ervaringen?
Hier ook alledrie buikslapers. Ik ontdekte dat ze dat lekker vonden en de kleinste ook vanwege spugen, ze kreunde altijd en toen niet meer. Ik moet zelf ook niet aan denken dat ik verplicht ben om op mijn rug moet slapen (lig dan niet lekker), terwijl ik liever op mijn zij slaap. Groetjes Brez
Hier ook een echt buikslapertje. Ik heb haar toen ze anderhalf of twee maandjes oud was eerst alleen overdag op haar buikje laten slapen. Na zo'n twee weekjes ook maar 's nachts geprobeerd. Ze sliep toch bij ons op de kamer, dus dat was een voordeel. Heb denk ik de eerste nacht erg licht geslapen. Merkte al snel dat ze gewoon wakker werd voor een voeding. Nu ze wat ouder is draait ze alle kanten op, maar ze begint en eindigt nog altijd op haar buikje.
Hoe merk je eigenlijk dat je een buikslaper hebt? Ik dacht dat je dat pas kon merken als ze zelfstandig konden draaien en dan dus zelf op hun buik terrecht kwamen en zo gingen slapen?
Hoi, Thirza heeft het hier een tijdje gedaan, idd vanwege krampjes... Ik heb toen een aerosleepmatrasje gekocht: die heeft een speciale structuur, zodat ze gewoon door kunnen ademen als ze toch met neus in matras gaan liggen. 't Is gewoon een dun dekmatrasje voor over je normale matras... erg handig (via marktplaats goed te krijgen, en prima te doen omdat ie gewoon in de wasmachine kan!).
Malou hier slaapt al vanaf ong 3 dagen na de geboorte op haar buikje. Op haar rug ging ze gewoon niet slapen. Als maar krijsen enzo. Wij zijn haar dus op haar buik gaan leggen en toen sliep ze ineens bijna de hele dag ! Vrij duidelijk dus dat ze dat veel fijner vond! Ook als we haar tegen ons aan hielden sliep ze meteen. Verder vind ik het maar onzin dat kindjes perse op hun rug moeten slapen. Zelf slaap je toch ook niet plat op je rug? Tenminste ik niet hoor. Ligt mi helemaal niet lekker. En vandaar dus ook dat Ruben altijd lekker op zn zij heeft gelegen ! Als ze nu zelf laten merken op hun rug te willen slapen is het mi prima, maar ik vind dus niet dat je dat moet dwingen. Liefs, Hanneke! Omdat je kindje op zijn/haar rug gewoon niet gaat slapen, heel moeilijk gaat slapen, veel ligt te wurmen, korte slaapjes maakt. En wanneer ze dan op je borst liggen of op hun buikje in bed gelegd worden ze ineens veel beter/langer/lekkerder slapen. Dan weet je mi gewoon dat het een buikslaper is!
[quote="bolbuikje" Verder vind ik het maar onzin dat kindjes perse op hun rug moeten slapen. Zelf slaap je toch ook niet plat op je rug? Tenminste ik niet hoor. Ligt mi helemaal niet lekker. [/quote] Ik vind dat ook hoor, ben alleen bang dat ALS het mis zou gaan, (wiegedood) ik mezelf nooit zou kunnen vergeven... Maar gelukkig zijn er meer mensen die het doen. Vandaar dit onderwerp
Wij leggen Bas ook op zijn buik. Alleen dan nog niet 's nachts. Daar heb ik zelf ook nog geen rust voor. We leggen hem overdag gewoon in de box dan hoef ik ook niets steeds naar boven te lopen of dat alles goed gaat.
hier ook een buikslaper. vanaf dag 1, in eerste instantie vanwege medische redenen en de eerste 2 maanden dan ook met bewaking. als hij moe is wil hij dan ook echt op zijn buik liggen
Ik ben er nooit van uit gegaan dat er iets mis zou gaan. Heb altijd gewoon op mijn gevoel vertrouwd dat dit prima was, en kijk aan, ze zijn bijna 1.5 jaar, dus idd het was prima ! Ons consultatibureau weet dat ze nog nooit op hun rug geslapen hebben, geen commentaar over gekregen ook. Het is maar een cb hoor, daar hoef je echt niet naar te luisteren! Die zijn compleet gestoord ! Tenminste die hier wel ! (en ja dat heb ik ze weleens verteld, of was het roepen? hahahaha)! Cb's geven enkel advies, je hoeft daar echt niet naar te luisteren. Als jij om wat voor rede ook hun advies niet volgt is er niks aan de hand. Is ook helemaal niet verplicht om erheen te gaan, en ook niet verplicht ook maar een ding over je kindje te vertellen.
Hier ook een buikslaper. als ik hem in zijn bedje leg is het eerste wat hij doet op zijn buik gaan liggen, en dat terwijl hij in het begin alleen maar krijste als hij op zijn buik moest van de fysio. Later op de avond, als ik ga kijken leg ik hem dan weer andersom en dan slaapt hij wel verder. Ergens in de nacht draait hij zich dan weer want 's morgens ligt hij weer altijd op de buik
Toen onze twee oudsten (24 en 22 jaar) werden geboren, was het zelfs nog móde om je kind op de buik te laten slapen. Dus dat deden we ook, dat ging prima, ze sliepen heerlijk. Toen de tweede ongeveer een jaar was, kwam de discussie op gang dat buikslapen misschien wiegendood zou veroorzaken, dus moesten ze opeens allemaal op de rug slapen. Maar onze kerels waren al zo aan dat buikslapen gewend, dat we na drie keer proberen de strijd hebben opgegeven om hem op de rug te laten slapen. Hij draaide zich binnen drie seconden gewoon weer op z'n buik. Nu onze derde werd geboren, lag hij wel op z'n rug. Maar sinds hij een maandje of 11 is, draait hij zichzelf om en om in de nacht, dus soms ligt hij op z'n buikje en soms op z'n rug. Ik weet het dus ook niet...
Hier ook een kindje wat een buikslapertje is.... tenminste overdag slaapt hij dus echt niet op zijn rug... 's nachts leg ik hem op zijn zij...